Søgning på: fysik noter 9 klasse. Resultater: 13561 til 13580 af 63055
-
Det danske skattesystem
ForumindlægHej, vi skal til at have projektuge i 9. klasse, og vi har valgt at beskæftige os med det danske skattesystem. Vi vil derfor gerne vide, om der er nogen, som kender til nogle gode bøger, hjemmesider eller evt. film/tv-udsendelser, som vi kan bruge til, at undersøge om d... -
Problemformulering
ForumindlægHej jeg er en pige der går i 9 klasse. I næste uge skal vi have projektopgave, men jeg har svært ved at udarbejde en problemstilling Jeg har om skønhedsidealer. Jeg vil gerne have noget med skønhedsidealer før i tiden og hvordan det på... -
Kreativt produkt
ForumindlægHej allesamen :-) Vi er de to piger der går i 9. klasse og er ved at skrive en projektopgave om forelskelse. Til vores produkt vil vi bruge nogle citater fra små børn, voksne, forfattere og kendte om kærlighed og forelskelse. Men vi ved ikke helt hvad produktet skal være. Altså hvordan vi skal b... -
Samf A-niveau på STX?
ForumindlægHej. Jeg går i 9. klasse, og kan ikke rigtigt beslutte mig for, hvilken STX-studieretning vil passe mig bedst. Den ene jeg har i tankerne indeholder samfundsfag på A-niveau, og det er jeg en anelse skeptisk over for. Jeg er mere kreativt og sprogligt anlagt, og er i bund og grund bare bange for ... -
Argumenter til problemstilling
ForumindlægVi er 2 piger, som er i gang med den obligatoriske projektopgave. I 9. Klasse. Vores overordnede emne er visionen- et sundt samfund. Vores delemne er hæren. Vi er i gang med at bygge en problemstilling op, som vi gerne vil have noget hjælp til. Vi vil meget gerne have nogen argumenter på, hvo... -
eksponentiel funktion
ForumindlægUdviklingen i antallet af elever, der har valgt 9.klasse på efterskole i perioden 2000-2003,kan tilnærmelsesvis beskrives ved modellen. y= 6410 * 1,06^x hvor y er antal elever i 9. klasse på efterskole, og x er antal år efter 200. a) hvad fortælle tallene 6410 og 1,06 om antal elver i... -
Viden, tro og overtro - Projektopgave
ForumindlægJeg har snart projektuge her i 9. klasse, og har fået af vide, at vores overemne er 9;Viden, tro og overtro9;. - og jeg skal selvfølgelig finde et underemne, men jeg kan simpelthen ikke finde eller tænke mig frem til, hvilket underemne jeg vil have/vælge. Selvom jeg har overvejet 9;9;... -
Hjæælp! Mangler produkt!
ForumindlægHej! Jeg er igang med min 9. klasses projektopgave og har valgt et emne som jeg selv syntes er virkelig interresant, men har det problem at jeg ikke aner hvad mit produkt skal være! Jeg havde forudset dette problem før jeg begyndte, men havde håber at få en ide. Mit delemne er Overvågning- TV og... -
IB eller stx
ForumindlægHej! Jeg er i tvivl om hvilken ungdomsuddannelse jeg skal vælge når jeg afslutter 9. klasse. På den ene side vil jeg gerne på IB, fordi jeg gerne vil udfordres. Men jeg har en række skræksenarier pga. "sværhedsforskellen" at det bliver for hårdt, jeg dumper osv. og dermed ikke kan kom... -
Kristendoms eksamen
ForumindlægHej min gruppe har i kristendoms eksamnen 9 klasse trukket kampen om jerusalem og arbejder med problemstillingen: Hvordan forstås og fortolkes begrebet “hellig krig” inden for de abrahamitiske religioner, og hvilke ligheder og forskelle findes der i religionernes syn på brugen af vol... -
Engelsk eksamensforbedrelse
ForumindlægHej Jeg går i 9 klasse og jeg skal til at vælge et emne at forbedrede mig til eksamen. Jeg kan vælge i mellem Scotland, crime, Hollywood eller diffferent youth (amish, gypsy og 50s). Jeg ved ikke hvad jeg skal vælge. Jeg håber nogle af jer kan hjælpe mig med at vælge ved at give inspiration. Tak... -
Droppe ud.
ForumindlægHej, går lige nu på efterskole i 9. Klasse men er godt nok kørt voldsomt død i det.. jeg pjækker meget fordi jeg ikk sover om natten på grund af diverse bekymringer, og nu kan jeg ikke flere uger med søvnmangel og stress.. så her er mit spørgsmål! Hvis jeg dropper ud nu her midt i april, hvad gør... -
HJÆLP H.C ANDERSEN DEN LILLE HAVFRUE
ForumindlægHej mennesker Jeg har trukket H.C Andersen (forfatterskab) i mundtlig dansk eksamen i 9 klasse og har virkelig brug for jeres hjælp! Jeg har valgt "den lille havfrue" som mit prøveoplæg og har brug for en analyse af eventyret. Jeg skal perspektivere til "den lille pige med svolvst... -
vælg et ord i læseprøve?? HJÆÆÆLP
Forumindlæghej er der nogen der kan fortælle mig en "teknik" i når man i FSA i 9. klasse, skal i den som regle sidste opgave, vælge et ord blandt 4 andre.. hvordan kan min finde ud af HURTIGT men ordenligt hvilket ord, der er rigtigt? og hvordan skal man læse fx langsomt/skimte eller hvad? og hvo... -
vælg 1 af 4 ord i læseprøve?
Forumindlæghej er der nogen der kan fortælle mig en "teknik" i når man i FSA i 9. klasse, skal i den som regle sidste opgave, vælge et ord blandt 4 andre.. hvordan kan min finde ud af HURTIGT men ordenligt hvilket ord, der er rigtigt? og hvordan skal man læse fx langsomt/skimte eller hvad? og hvo... -
Noveller om skæbne
ForumindlægHej! mangler forslag til novelle omkring skæbne Jeg har virkelig brug for at finde en novelle der handler om skæbne. Jeg har ledt efter en tekst i et par dage nu og skal helst snart finde en som jeg kan analyser. Den skal bare indholde noget med skæbner, siden det er emnet. Jeg har læst lidt af ... -
Analyse af Familien Waagepetersen
ForumindlægHej jeg skal op i mundligt dansk i 9 klasse. Jeg har trukket emnet æstetiske tekster i lyd og/eller billeder, det jeg har brug for hjælp med eller håber som måske ligger inde med en analyse af maleriet Familien Waagepetersen fra Wilhelm Bendz. jeg har meget brug for hjælpen til linjer feks det gy... -
Klokken af H.C Andersen
ForumindlægHej alle, Jeg skal op til min 9. klasses danskeksamen d. 17. maj, og kunne godt bruge lidt hjælp/inspiration:) Jeg har trukket romantikken, og valgt kunsteventyret "Klokken" skrevet at H. C Andersen. Ved at der er meget symbolik i teksten og det har aldrig været min helt stærke side,... -
Symbolik
ForumindlægHej allesammen. Jeg skal til 9. klasse mundtlig dansk eksamen på onsdag. Jeg skal analysere og fortolke prins hvidbjørn valemon. Men jeg sidder fast ved symbolik-delen. Det drejer sig om: En guldsaks som kan klippe det fineste silke- og fløjstøj. Hvad er en guldsaks symbol for? Og en dug s... -
Symbolik
ForumindlægHej allesammen. Jeg skal til 9. klasse mundtlig dansk eksamen på onsdag. Jeg skal analysere og fortolke prins hvidbjørn valemon. Men jeg sidder fast ved symbolik-delen. Det drejer sig om: En guldsaks som kan klippe det fineste silke- og fløjstøj. Hvad er en guldsaks symbol for? Og en dug s...
