Eksamensforberedelse
vælg et ord i læseprøve?? HJÆÆÆLP
hej
er der nogen der kan fortælle mig en "teknik" i når man i FSA i 9. klasse, skal i den som regle sidste opgave, vælge et ord blandt 4 andre.. hvordan kan min finde ud af HURTIGT men ordenligt hvilket ord, der er rigtigt? og hvordan skal man læse fx langsomt/skimte eller hvad? og hvor lang tid ca. skal man bruge på den, ved det er forkslligt fra person til person..og er der for meget at bruge 4 min på den.??
ligger normalt til 7 eller 10 i læsning?? PLEASE HJÆLP :)
Svar #1
05. maj 2014 af Anonyminized (Slettet)
Hej!
Jeg er ikke selv verdens hurtigste læser, men det kommer også an på hvordan du læser og hvor lang tid du bruger. Jeg vil anbefalde at læse sætning igennem et par gange og finde ud af hvilket ord, der passer. Hvis du nu ikke kan finde ud den så gå altid videre til den næste og vend altid tilbage til den/dem du ikke kunne finde ud af. Det vigtigste er selvfølgelig også at holder øje med tiden, for du skal vel også skrive stil.
Jeg synes bestemt ikke at 4 minutter er for meget, men jeg vil max. sige 2-3 minutter.
Håber du kunne bruge min hjælp, og held lykke med prøven!!!
Skriv et svar til: vælg et ord i læseprøve?? HJÆÆÆLP
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.