Søgning på: tysk analyse. Resultater: 13581 til 13600 af 38620
  • Forskellen på kein og nie?

    Forumindlæg
    Hvad er forskellen på nie og keine? Hvis jeg skriver: Es war keine Unterricht eller: Es war nie Unterricht Jeg er ikke så god til tysk så håber jeg kunne få et godt svar :)
  • FAG???

    Forumindlæg
    Hej Jeg har studieretningen Engelsk A, Tysk A og Samfundsfag B, kan jeg så til SRP vælge Historie A og Samfundsfag B? TheRose
  • Jeg vil gerne sige..

    Forumindlæg
    TAK! Til alle dem der har lavet mine matematik og tysk afleveringer, og alle dem der har lagt gennemgange til Dansk, religion og old ud! Haha, tak! Jeg er student, og besøger nok aldrig denne side igen :D YEAH!! Takker..
  • Samarbejde (Rühmann)

    Forumindlæg
    Jeg vil gerne fremover samarbejde om tysk, så kan vi jo får nogle forskellige bud på banen, det er måske en fordel for eleverne, men det kommer helt an på tonen i indlægget.
  • fremlæggelse

    Forumindlæg
    Hej. Skal lave en fremlæggelse på ca. 6-7 minutter og har et emne der hedder: Deutsche kultur. Hvad kan jeg snakke om? har ingen ideer, er også virkelig skrald til tysk.
  • Metode i historie

    Forumindlæg
    Hej. Jeg er ved at læse op til AT eksamen i historie og psykologi. Men jeg er kommet i tvivl om, hvilken metode jeg bruger indenfor historie. Jeg har med historie svaret på problemstillingen "Hvilke økonomiske og samfundsmæssige konsekvenser har angrebene bl.a. haft på USA?", hvor ...
  • sso

    Forumindlæg
    Når nu der i min problemformulering kun står at der ønskes en analyse og fortolkning af den bog jeg har læst så afskærer det mig vel ikke fra at redegøre for genren, forfatteren ligesom i en indledning eller gør det?Vil det være en god ide at skrive et lille resume af bogen i sin opgave?
  • "Fra Thailand til Thy"

    Forumindlæg
    Hej. Jeg skal til og analysere dokumentarenfilmen "fra Thailand til Thy" Jeg har lagt mærke til, at der i dokumemtaren klippes meget. Kan dette betyde noget specielt? Skal se nærmere på lyd og billeder. Nogle der kan hjælpe lidt.?
  • Søren Ulrik Thomsens Liv og digte (haster).

    Forumindlæg
    Hej allesammen... Dansk eksamen meget snart, hvor jeg har trukket Søren Ulrik Thomsen. Ville høre om der er nogle som måske har en analyse af hans digt fra "City Slang" - "Afsked", eller noget andet omkring Søren Ulrik Thomsen. -Tak på forhånd :)
  • Psykologi - liv.dk

    Forumindlæg
    Jeg behøver hjælp! Er der nogle herinde, som i Psykologi har analyseret: Hvorfor ryger Nille? Vi har desværre noget på vores skole som hedder netskole og det skal afleveres fredag ellers giver det 2 lektioners fravær. Please hjælp mig?På forhånd tak... Nize
  • Stemningen og følelserne omkring " I Danmark er jeg født" af H. C Andersen

    Forumindlæg
    Hej alle. Jeg er i gang med at analysere lidt omkring " I Danmark er jeg født" af H. C Andersen. Og tænkte på, hvad for en stemning der er i den og hvilken følelser den bringer frem. Håbefulde hilsner herfra!
  • Er der folk der har set kortfilmen - der er en yndig mand?

    Forumindlæg
    jeg skal analysere kortfilmen, der er en yndig mand. er der noget i tænker der skal lægges ekstra vægt på i forhold til denne kortfilm? opgaveformuleringen vil gerne have at jeg lægger fokus på genre, virkemidler og tema.
  • Selektion og generel viden

    Forumindlæg
    Hej Min gruppe og jeg skal fremlægge om en monogen sygdom. Vi har så valgt Huntington sygdom, men vi er lidt i tvivl om den naturlige selektion/unaturlige selektion der foregår. Derudover også hvordan man analyserer på om man bærer sygdommen. Håber nogle kan hjælpe. På forhånd tak.
  • Dansk stil

    Forumindlæg
    Hey, har fået til opgave at lave en analyse af Pinches Welners "Jette".Opgaven lyder:I din analyse SKAL følgende elementer indgå:-indledning-personkarakteristik-Miljøkarakteristik-AfslutningSå kommer mit spørgsmål, hvad indeholder en indledning og en afslutning?
  • En københavner i Jylland

    Forumindlæg
    Hey. Er der nogle, som har analyseret ''En Københavner i Jylland''? Står nemlig og skal op i den til eksamen, og jeg kan ikke helt komme igang. Så hvis der er en venlig sjæl, som vil sende en analyse, ville det være rigtig dejligt. Tak på forhånd
  • Dokumentaren 'Muhammedkrisen under huden'

    Forumindlæg
    Jeg skal til og analysere Muhammedkrisen under huden (dokumentaranalyse), men har lidt problemer med hvordan jeg skal gribe det an. Er der nogle som har lavet sådan en analyse. Jeg skal ind på og se hvordan dokumentaren fremstiller naser og akkari. Håber der er nogle der vil hjælpe :-)
  • Historieopgave - korstogenes start

    Forumindlæg
    Jeg er i gang med at skrive historieopgave om korstogenes start og er blevet i tvivl om, hvordan en analyse skal se ud. Altså skal man skrive: en mener det, en anden mener det, eller skal man skrive som i redegørelsen bare mere uddybende og forklare hvad korstogene kan skyldes? Og så: Hvordan ...
  • danskanalyse af politiske taler.

    Forumindlæg
    Hej. Jeg sidder og skal lave mit studieretningsprojekt. I min problemformulering skal jeg bl.a. lave en sproglig og indholdsmæssig analyse af politiske taler - jeg er bare lidt i tvivl om hvordan jeg skal gennemgå det. Er der muligvis nogen der har en analysemodel liggende til analyse af taler?
  • Hvordan siger man...

    Forumindlæg
    Wie gehts! Hvordan siger man: "Men de tyske mennesker syntes ikke at det er et problem". (Nok bedst, hvis der står "Men tyskerne..")
  • Hjælp!

    Forumindlæg
    Hej! Jeg ville spørge om der var nogen som var rigtig god til tysk og som ville rette min tysk stil? Stilen sender jeg til dem der vil rette den . Tak på forhånd.