Søgning på: fysik projekt. Resultater: 13601 til 13620 af 20688
-
Emner til AT
ForumindlægHey folkens!!! Håber i kan hjælpe!! Vi har fået tildelt emnet for årets AT - forløb, hvilket er kommunikation. Da jeg har linjen Matematik - Fysik og Kemi er jeg meget i tvivl om hvad jeg skal skrive om. Har i nogle gode forslag til, hvad man kan skrive om?? -
Eksamensprojekt
ForumindlægJeg er igang med at skrive eksamensprojekt i fysik og kemi, om solcreme. Jeg har ikke prøvet at skrive en synopsis før, og er lidt i tvivl om det er ok at have formler, diagrammer eller lign med i synopsen? -
Havisen ved polerne smelter
ForumindlægJeg sidder fast i et fysik/kemi spørgsmål hvilket lyder: Hvilke fordele og ulemper vil det have for Danmark, Grønland og Verden, når havisen ved polerne smelter? Har siddet med den i temmelig lang tid, håber der nogle der kan hjælpe. Tak på forhånd:) -
Atomfysik Eksamen
ForumindlægHej folkens Jeg skal op til eksamen i atomfysik på fysik b niveau, og håber derfor nogle kan hjælpe mig, med nogle underemner jeg kan komme ind på. Noget der vil være relavant at snakke om. Håber på hjælp -
Forsøg til (Fødevareproduktionens betydning for menneskers levevilkår)
ForumindlægHej. Jeg har sammen med min makker trukket "Fødevareproduktionens betydning for menneskers levevilkår" til den tværfalige prøve i fysik, biologi og geografi. Og vi mangler et par forsøg og en masse modeller vi kan have med op til prøven, alt form for hjælp vil være lækkert;) -
Hvad for nogle energi formler bruges der til dannelsen af en ballon
ForumindlægHej Jeg har en opgave der lyder, at jeg skal skrive en Fysik-kemi historie af en ting hvor jeg så har valgt en ballon. Hvilke energi formler der bliver brugt til at lave sådan en ballon osv. -
nyttevirkning af stearinlys
Forumindlæghej alle sammen. jeg skal skrive en fysik rapport men jeg sider fast i hvordan jeg skal udregne hvadnyttevirkningen er af et stearinlys. her er alle udregningerne: det startede med at veje 10 gram. efter ti min med stearinlyset tændt vejede det 9,91 gram -
Naturgeografi solceller
ForumindlægHej, Jeg har grundforløb eksamen om lidt. Mit emne er solceller. Jeg skal op i naturgeografi, men jeg skal også kunne perspektivere til fysik/kemi? Er der nogle der kan hjælpe med at, fortælle, hvad jeg kan snakke om til eksamen om geografi angående solceller. -
Naturfags terminsprøve
ForumindlægHej Jeg skal snart til terminsprøve i naturfagene (Biologi, Geografi og Fysik/kemi) og ville høre hvad der er godt at læse op på. Er rimelig sikker på det bare er den fra i sommers. Det er 30 min af hver, og det er multiple choice. Man må ikke bruge hjælpemidler Tak :) -
Hvor stor en del af Danmarks el-energi kommer fra Biogasanlæg
Forumindlægjeg er igang med en fræmlæggese i Fysik-Kemi og vi har om energi. er der nogle der har et godt hjerte og kan svare på mit spørgsmål! Spørgsmål: Hvor stor en del af danmarks el-energi kommer fra biogasanlæg -
238/92 U ->234/90 TH + 4/2 HE
Forumindlæg238/92 U ->234/90 TH + 4/2 HE Jeg har en fysik opgave, som jeg er lidt tvivl om. Nogle der kan forkar hvad U, TH og HE står for og kan i hjælp med, at forklar den her opgave:) -
NV planche
ForumindlægHej, Jeg skal op til NV-eksamen snart. Vi skal op i naturgeografi og fysik, hvor vi arbejder med vand. Her skal vi lave en kreativ planche, hvor vi præsenterer 7 ting, vi har arbejdet med udfra vores portfolio. Er der nogen, som har en kreativ ide til en planche man kunne lave? -
fysikrapport
Forumindlæghej jeg går i 8klasse og vi har en fysikrapport for men når man søger på [kuglemodeller"] kommer der ikke noget som jeg kan bruge. for jeg skal forklar hvad det er, fysik er ikke mit y-fag håber det hjælper mig og alle de andre hvordan man skal forklar det -
Nogen der har skiftet fra STX til ZBC?
ForumindlægEr i 2.g lige pt, men overvejer fucking meget at skifte, fordi det her er røvsygt. Kan ik se hvordan fysik, kemi, dansk og engelsk skal hjælpe mig med hvad jeg vil blive efter gym. Dem af jer der har skiftet fra STX til ZBC, fortryder I det? hvorfor? hvorfor ik? -
Mekanisk energi
ForumindlægHej:) Jeg skal lave en aflevering i fysik om Mekanisk energi. Problemet er at jeg nu ikke ved hvordan jeg skal gribe disse spørgsmål an. Hvordan kan jeg bruge de forskellige formler til at regne denne opgave ud, og hvordan bruges de andre fomler? -
Hjælp til begreberne kvantitativ metode og kvalitativ metode
ForumindlægHej, Jeg har lige brug for hjælp til begreberne kvantitativ metode og kvalitativ metode, forestår ikke hvordan det hænger sammen med fagene matematik og fysik. Desuden vil jeg også spørger om der nogle som ved hvad den naturvidenskabelige metode går ud på. Håber I kan hjælpe mig :) -
Studenter :)
ForumindlægHey til alle nye studenter, tillykke med huen! Blev selv student i dag, og jeg er super glad! Stort tillykke derude!! også til dem som har afsluttet folkeskolen samt! folk på de videregående uddannelser :) -
Hjælp til kvote to, fysioterapeut
ForumindlægHej, vil nogen være søde og læse den her igennem og give feedback? TAK! Denne humanistiske professionsbachelor er for mig en unik mulighed, for at uddanne mig indenfor det humanistiske og naturvidenskabelige område, hvilket lægger hjertet ekstra nært. En uddannelse, hvor jeg får mulighed for at ... -
frit fald / mekanisk energi
ForumindlægHejsa , jeg har til aflevering fået den opgave for , og den voldet mig mange problemer da fysik ikke er min stærke side.' En lille raket når en største højde på 88km over jordoverfladen. Herfra falder rakethylsteret lodret ned mod jorden. Tyngdeaccelerationen regnes konstant lig med 9,7 m/s^2... -
Turbokurser
ForumindlægHejsa jeg desværre kommet ud for at have valgt en uddannelse der slet ikke er mig. Jeg droppede drømmen om psykologi-studiet fordi snittet var utrolig højt, men nu kan jeg se at hvis jeg ligger lidt kræfter i det kan jeg sagtens komme ind på kvote 2. Så er det bare ærgeligt at jeg har holdt et ...
