Søgning på: engelske socialister holger drachmann analyse. Resultater: 13641 til 13660 af 45451
-
Mundtlig eksamen B niveau
ForumindlægSkal man give et referat af teksten eller skal man analysere den? -
SRP: eng/samf valg i USA - hjælp til fokus
ForumindlægHej alle sammen. Jeg skal til min første vejledningssamtale om et par dage. Jeg har valgt at skrive i fagene engelsk og samfundsfag om det netop overståede præsidentvalg i USA. Jeg er stadig meget usikker på, hvilke fokuspunkter jeg ønsker at arbejde med. Derfor ville jeg høre, om nogen a... -
Et godt råd i baglommen!
ForumindlægHej! #1 Jeg overvejede om nogle af jer på den anden side af skærmen kunne give nogle generelle råd mht. præpostioner i engelsk. Det er oftest svært at se, hvornår det bedst giver mening ved indsættelse af et præposition! #2 Forresten, i en udleveret opgave med følgende krav: 1. Redegørelse (outl... -
Analytisk fokus???
ForumindlægSkal skrive om et uddrag fra en roman, hvor jeg bl.a. bliver vurderet på evnen 'analytisk fokus'. Hvad vil analytisk fokus sige? Er det blot en analyse? Og hvilken analysemodel anbefales? -
Historie hjælp?
ForumindlægHar brug for noget hjælp til og finde på et Redegørende, Analyserende og Vurderende arbejdspørgsmål/problemstillinger. Det emne jeg har valgt er Maastricht-traktaten og mit overemne er Danmark efter 1989. -
verbs
Forumindlæghvad hedder let (lade) og cut (ignorere) i datid på engelsk? -
Apostrof
ForumindlægHej, er der en der kan forklare mig hvornår man sætter apostrof på engelsk? -
Fra farmaceut til læge
ForumindlægHej ! Jeg er igang med at læse farmaci på KU og er nu på mit 4år. Jeg overvejer stærkt, at skifte til medicin studiet, og overvejelsen skyldes primært, at jeg ikke behersker det engelske sprog vel. Jeg er mildest talt elendig. meget af arbejdet som en farmaceut foregår på engelsk, hvilket bekymr... -
Hjælp
ForumindlægHej Jeg skal bruge det nykritisk metode analyse i min analyse og fortolking til en af H.C Andersens eventyrer. Problemet er bare at Jeg ved ikke hvordan ser det nykritisk metode analyse ud , altså hvad er de punkter som vi skal analyserer for at opnå det nykritiske metode i vores analyse... -
Lærer bedst
ForumindlægHvordan lære man bedst engelsk. Jeg er ikke særlig go til engelsk, hverken at tale eller skrive. Hvad kan jeg gøre for at blive bedre. Lære man meget ved at se en film med engelske undertekster eller ? -
Kilder - raceforskel i USA i dag?
ForumindlægJeg skriver AT om kampen for racelighed, og jeg mangler nu kun mit diskussions spørgsmål. Her vil jeg diskuterer hvorvidt, der stadig er raceforskel i USA i dag, og det ved jeg jo godt, at der er, men problemet er, at jeg mangler nogle relevante kilder til diskussionsafsnittet. Er der nogen a... -
Karakter.
ForumindlægHvordan siger man ''Standpunktskarakterer eller Årskarakter'' på engelsk? -
B-menneske
ForumindlægHvordan oversættes "b-menneske" til engelsk? Min ordbog er vist for gammel. -
Novellen "Knagen"
ForumindlægHej ! En der har en analyse af "Knagen" fra Dorrit Willumsens novellesamling der også hedder "Knagen" :) -
De evige tre
Forumindlæghej. Er der nogle der har en god analyse af Tove Ditlevsens digt: "De evige tre?" -
Word - hjælp med at sprog
ForumindlægHej allesammen! Jeg kan ikke ændre det sprog jeg er ved at skrive i. Det er på dansk, men jeg skal have det lavet om til engelsk, men ikonet nedenfor er der ikke? Jeg håber at nogle kan hjælpe, har selv søgt på nettet dog uden held. -
dumpe i et fag
Forumindlæghej.... jeg tænkte på, hvis man nu dumpe i et fag, eks. engelsk B, også søge man på uni med et snit på 7,4 kan man godt kom ind, hvis man er dumpet i et fag????? -
Eksamenstekster
ForumindlægJeg skal gå op i 1g eksamen som selvstuderende. Og eftersom man selv må vælge de tekster ens pensum skal indeholde, tænkte jeg på om I havde nogle gode forslag. Jeg ved godt at jeg skal diskutere det med en lærer, men der er over en uge til, og derfor ville jeg i mellemtiden finde lidt selv. Vil ... -
hjælp til problemformulering
ForumindlægHej alle jeg fik min problemformulering til min SRO opgave for et par dage siden og sidder nu og skal til at skrive selve opgaven. Jeg har kigget på den længe og er nu kommet helt i tvivl om jeg har forstået den rigtigt. "Hvordan skitseres forskellige problematikker i relation til immigrati... -
SOP
ForumindlægHej, Jeg har brug for hjælp til at lave min problemstilling og problemformulering til SOP. Jeg har overvejet at skrive om kvinder i reklamer - Eller rasicme i reklamer, hvor H&M har begået nogle fejl. Hvis du har en ide til et mere spændende emne, hvor fagene afsætning og historie kan br...
