Biologi
Fra farmaceut til læge
08. oktober 2014 af
SofiyaH (Slettet)
-
Niveau: Universitet/Videregående
Hej !
Jeg er igang med at læse farmaci på KU og er nu på mit 4år. Jeg overvejer stærkt, at skifte til medicin studiet, og overvejelsen skyldes primært, at jeg ikke behersker det engelske sprog vel. Jeg er mildest talt elendig. meget af arbejdet som en farmaceut foregår på engelsk, hvilket bekymrer mig og får mig til at tvivle, om det er klogt at færdiggøre den udd. Jeg interesserer mig mest for fagene som omhandler kroppen, så det vil være oplagt, at jeg valgte medicinstudiet hvis jeg endelige skulle skifte. . Jeg har endnu ikke taget stilling, da jeg først vil forhøre mig blandt medicinstuderende og læger om, hvor vigtigt det er, at kunne det engelske sprog. Håber, at der er nogle herinde, som kan være mig behjælpelig.
Jeg er igang med at læse farmaci på KU og er nu på mit 4år. Jeg overvejer stærkt, at skifte til medicin studiet, og overvejelsen skyldes primært, at jeg ikke behersker det engelske sprog vel. Jeg er mildest talt elendig. meget af arbejdet som en farmaceut foregår på engelsk, hvilket bekymrer mig og får mig til at tvivle, om det er klogt at færdiggøre den udd. Jeg interesserer mig mest for fagene som omhandler kroppen, så det vil være oplagt, at jeg valgte medicinstudiet hvis jeg endelige skulle skifte. . Jeg har endnu ikke taget stilling, da jeg først vil forhøre mig blandt medicinstuderende og læger om, hvor vigtigt det er, at kunne det engelske sprog. Håber, at der er nogle herinde, som kan være mig behjælpelig.
Svar #3
13. oktober 2014 af Hippocampus (Slettet)
Du kan søge kvote 2, men der er alligevel en del bøger på medicinstudiet, som er på engelsk. Faktisk er grundbogen i kemi og anatomi/fysiologi allerede på 1. semester på engelsk. ("Hole's Essentials")
Svar #4
13. oktober 2014 af Dulugtergrimt (Slettet)
Medicinstudiet i KBH har dog danske alternativer til engelske bøger i stort set alle fag (længe leve FADL). Mange dækker pensum fint, selvom de dog også har tendens til at koste mere
Skriv et svar til: Fra farmaceut til læge
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.