Søgning på: fysik rapport metaller. Resultater: 13641 til 13660 af 23765
  • Arterier og vener

    Forumindlæg
    Halløj! Jeg sidder med en biologi rapport, og er gået i stå ved dette spørgsmål "Sammenlign væggene af arterier og vener. Hvordan kan forskellene i struktur forklares?" Er der nogen som kan hjælpe, evt. forklare hvad forskellen er?
  • Hitler

    Forumindlæg
    Jeg skal skrive en 2½ side lang tysk rapport om Hitler. Jeg har en masse oplysninger og har skrevet lidt, men tror det er helt forkert. Er der nogle der kan læse det igennem og evt. hjælpe mig videre?
  • Et par spørgsmål

    Forumindlæg
    Hej!Sidder og laver en rapport og er støt på en række spørgsmål.1) Hvad er den kemiske betegnelse for fosforsyre ?2)Hvad er Na2S2O3 ?3)Hvad er MnCl2-reagens og I-reagens ?4)Ohvad betyder det når der står; stivelse 1 % ?Håber nogen vil hjælpe.
  • gaslov

    Forumindlæg
    Hej er der en der vil være sød at hjælpe mig med noget gas lov. Jeg sidder og er ved at skrive rapport om gasser, men ved ikke hvad den lov jeg skal skive om hedder. De data der er ubekendte eller som vi ændre i vores forsøg er temperaturen og volumen.
  • Meget hurtigt og lidt dumt spørgsmål

    Forumindlæg
    Hej..Jeg sidder her og skriver rapport og er stødt på et lille problem..Hvis noget i teorien skulle være blevet 0 men i stedet er blevet 0,24, hvor stor er afvigelsen så?2,4%, 24% eller er jeg helt galt på den?
  • Bestemmelse af lys intensitetens variation

    Forumindlæg
    Bestemmelse af lys intensitetens variation. jeg skal lave en rapport over et forsøg hvor vi har brugt en lysintensitets-måler, og således har målt på forskellige objekter, såsom en gammel pc-skærm, en ny pc-skærm og dagslys. HJeeelp!!
  • De fossile brændstoffer - hjemmesider?

    Forumindlæg
    Jeg sidder med min veninde, og laver samfundsfag rapport om 3 enigeforme, og lige nu skriver vi om de fossile brændstoffer. Kender i nogle gode hjemmesider, hvor vi f.eks kan læde om forsyningssikkerhed ved de fossile brændstoffer?
  • Annuitetslån Forholdet mellem rente og ydelse

    Forumindlæg
    Hej! Jeg skal i en rapport forklare følgende: Gør rede for sammenhængen mellem rente og ydelse i annuitetsformlen for lån. Hvad sker der med ydelsen hvis renten stiger, Hvad sker der med ydelsen hvis renten falder? Nogen bud på hvordan jeg griber det an?
  • afstemning af redox

    Forumindlæg
    Hej.Jeg er igang med en kemi rapport og løb ind i et problem med en afstemning.MnO4- (aq) + C2O4-- (aq) ---) Mn++ (aq) + CO2 (g) (sur opl)Er der nogle der kan hjælpe mig?På forhånd tak.Hilsen Lone
  • Lampe-eksperimentet

    Forumindlæg
    Hej Er der nogen af jer der evt har en rapport om et forsøg i naturgeografi der handler om varmekapaciteten for grus - lampe-eksperimentet. Man skulle blandt andet veje to sorte dåser, hvor der blev anbragt sand/grus i den ene dåse og vand i den anden.. ? Det ville være en stor hjælp som inspi...
  • globale kulstofkredsløb

    Forumindlæg
    Jeg skal aflevære rapport om fotosyntese og respiration og har fået et spørgsmål stillet "Hvorfor er respiration og fotosyntese vigtigt for det globale kulstofskredsløb" og kan ikke finde noget info til det. nogen som kan hjælpe?
  • Gel..

    Forumindlæg
    Hej.Jeg skal skrive en rapport til på tirsdag om gel-elektroforese. Jeg kan ikke komme igang, så jeg håbede på, om der var nogle herinde som kan fortælle mig lidt om sagen?På forhånd tak, Jakob Bruno Jansen.
  • Hvordan kan man kontrollere, om den fundne løsning er den rette?

    Forumindlæg
    Jeg er igang med en matematik rapport og er stødt ind i et lille problem... Skal svare på dette spørgsmål og er helt blank Hvordan kan man kontrollere, om den fundne løsning er den rette? Og et enkelt spørgsmål mere: Har alle ligninger en løsning? Kan du evt. finde et eksempel på en...
  • Eksamen - fremlæggelse

    Forumindlæg
    Jeg skal op i teknologi her d. 12 og ville hører om der var nogle nogle der havde erfaringer eller viden om hvad der er vigtigt at have med til teknologi eksamen.. Jeg ved man skal tage udgangspunkt i rapporten, men hvor dybt skal man gå? og er der andet som man skal huske?
  • Skrevet for meget i eksamensprojektet; problem eller ej?

    Forumindlæg
    Nu er der jo mange af os tekniske gymnasieelever der voldsomt glade for endelig at være færdig med eksamensprojeketet i Teknologi B, hvilket i praksis betyder at vi har læseferie (sommerferie). I den forbindelse, kom jeg til at tænke på hvor stort et problem det egentlig er hvis man er kommet til...
  • Ostefremstilling og rennilases enzymaktivitet

    Forumindlæg
    Hey jeg har problemer med en rapport og håber i kan hjælpe mig. Jeg er ikke særlig god inden for kemi, så håber i kan være til hjælp. Tak på forhånd! Mit problem er spørgsmålene i diskotionen, hvordan jeg skal formuler mig, og hvordan jeg får det mest basige ind. mvh Mig :-)
  • solcelle

    Forumindlæg
    Hey! Har lavet en rapport om solceller. Forsøget foregik på HCØ, hvor vi skulle fremstille solcellen efter følgende vejledning:http://www.matnatverdensklasse.dk/uv-mat/nano/solcelle1.pdfEr der nogen der ved hvorfor man skal bruge eddikesyrer?
  • Program til konstruktion af illustrative grafer

    Forumindlæg
    Da jeg er ved at lave en rapport om økonomisk vækst, er jeg interesseret i et program, hvor det - relavtivt simpelt - kan lade sig gøre, at tegne egne illustrative grafer, som f.eks. en udbud/efterspørgselskurve.På forhånd tak for hjælpen.- Kronborg
  • reaktionshastighed

    Forumindlæg
    hey jeg laver en rapport om reaktionshastighed. Jeg skal så i min teori skrive noget om hvad reaktionshastighed er for noget og hvordan det defineres, jeg er meget interesseret i at få noget at vide om sidstnævnte, altså hvordan det defineres?Håber der er en flink sjæl her der vil hjælpe mig?
  • Påskehjælp!

    Forumindlæg
    Hej alle kloge fysikhoveder! :) Jeg er pt. i gang med en rapport om afstandskvadratloven, men er gået i stå. Jeg har lavet en graf med tælletallet som funktion af 1/r^2 Hvad siger denne om afstandskvadratloven?? Nogle hints?? - Ann