Søgning på: srp biologi og kemi. Resultater: 13641 til 13660 af 27496
-
Gymnasiet
ForumindlægSkal man være god til Matematik for, at komme ind på gymnasiet. For jeg er nemlig ikke særligt god til netop dette fag. Og skal man oppe i matematik på gymnasiet, hvis man har det på C. -
Kan du hjælpe mig med at forklare dette billede der viser de Lysafhængige processer langs tylakoid-membranen?
ForumindlægHej. Er der en person der kan forklare mig hvad vi helt præcist ser på dette billede? Jeg har svært vil lige umiddelbart at afkode det. På forhånd tak. Hilsen Niels -
beder desperat om HJÆLP
Forumindlæghej jeg er en pige på 13 år. jeg er i gang med en opgave og jeg kan ikke finde noget på nette om "hvordan fotosyntese og respiration hænger sammen" og "hvordan de forskellige celler får energi" og en god forklaring på " respiration" jeg ville blive rigtig glad hvis d... -
Osmose
ForumindlægHej.Jeg har nogle problemer med en rapport jeg skal skrive. Jeg skal besvare en opgave der lyder sådan:Forklar hvad vi forstår ved fysiologisk saltvand og forklar hvad det kan bruges til. Når en laks vandrer fra havet op i vandløbene, kræver det en speciel egenskab af laksen for at den kan overle... -
Bundet eller ej?
ForumindlægHej... Jeg vil meget gerne vide om der - i jernfosfat - er tale om bundet eller frit fosfor? Hvis det er bundet, kan du så give mig eksembler på "frit" fosfor? På forhånd mange tak! -
Rhesusbørn
ForumindlægJeg har et spørgsmål til en biologirapport, gående på, hvordan det kan være, at der kun forekommer "Rhesusbørn" i 0,2 % - 0,5 % af samtlige teoretisk mulige tilfælde? Et Rhesusbarn er 2. barn, som moderen føder, der er Rh+, mens moderen er Rh-. Moderen har fra sidste fødsel dannet antis... -
Hvad er liv?
Forumindlæghej :D jeg har nogle spørgsmål omkring liv der er opstået for lang tid siden: 1. Hvilke tre hovedgrupper af organiske stoffer er de vigtigste i de levende organismer? 2. hvilke grundstoffer ud over kulstof (C) er de vigtigste grundstoffer i levende organismer? 3. Alle levende organismer h... -
Hjælp!
ForumindlægSkal til biologieksamen i morgen. Har trukket i dag og fået følgende spørgsmål: 1. Redegør for de biotiske og abiotiske forhold på havbunden. 2. Forklar hvordan dyrelivet afhænger af de abiotiske forhold på bunden. 3. Vurder havbundens betydning for stofomsætning i havet. Jeg håber virkelig a... -
Blodtryk og puls
ForumindlægHvad er afgørende for hvor hurtigt pulsen falder efter dynamisk arbejde, hvad med det diastoliske? -
Hjælp til opgave med genteknologi
ForumindlægEr der nogen der kan hjælpe mig med at skrive mere detaljeret til min opgave eller komme med "indskud" til hvordan den kunne uddybes, skriv hurtigst muligt hvis du kan hjælpe - tak! -
Hvad bliver afvigelsen i procent?
ForumindlægHej :) Jeg har en opgave, hvor jeg skal beregne afvigelsen mellem det teoretiske og de observeret værdier. Det ville jeg mene, man skulle bruge denne formel til: ((Teoretisk værdi-observeret værdi)/(Teoretisk værdi))*100% Mine teoretiske værdier er: grøn: 88 - gul: 30 - hvid: 39 Mine observeret v... -
SRO HHX
ForumindlægHej allesammen! Jeg skal i gang med min SRO opgave. Derfor vil jeg hører, om der var en herinde som ville sende en SRO opgave til mig, så jeg kan læse den igennem, for at få inspiration med hensyn til layout, indhold og sproget. Mange tak. -
Emne med psykologi som det ene fag?
ForumindlægHej alle (: Jeg er nok ikke den eneste der har problemer med at finde emne til AT - Videnskabelige gennembrud og teknologiske landvindinger, men jeg vil virkelig gerne skrive med psykologi som det ene af fagene og så f.eks beskæftige mig med Freud eller Nietzsche, men ved ikke hvordan jeg skal ko... -
Optagelsesprøver ved alle uddannelser!
ForumindlægSom på journalisttudiet på SDU, mener jeg at alle uddannelser på universitetet bør se bort fra snittet fra gymansiet, og hellere gør, som på journaliststudiet, at lave optagelsesprøver, så kun de bedste kommer ind. Hvad mener I om den løsning? -
KARAKTERER I AT?
ForumindlægHvordan gik det med jer, der var op? fik 02 ;´( -
Eksamens forberedelse
ForumindlægHvor mange dage i forvejen begynder I på forberedelse til eksamen? Hvad gør I? Læser I bare pensum og skriver notater til det løbende, eller hvad gør I egentlig? -
Antisense-teknikken
Forumindlæghej. Jeg vil gerne vide om denne definition/forklaring på antisense-teknikken er rigtig. - Hvad er antisene? Man indsplejser DNA som er komplementær (passer sammen med) til den streng som normalt aflæses. Ved aflæsning af det indsplejsede DNA dannes antisene-RNA og binder sig til det normale m... -
ethansyreindhold i husholdningseddike
Forumindlæghej jeg har lavet forsøg med bestemmelse af ethansyreindhold i husholdningseddike ved en potentiometrisk titrering skriver lige lidt om forsøget ned først kemikalier: husholdningseddike 5% , ca. 0.1 M natriumhydroxid-opløsning, buffer-opløsninger med PH=7.00 og PH=4 forsøget: hent en PH-meter med... -
rotationer i universet
ForumindlægHej jeg skal skrive om et emne som er rotationer i universet. Hvis nu havde noget godt om emnet eller har arbejdet med det før. Må i meget gerne skrive noget , som vi kunne tage med.!:) -
GMO
ForumindlægHej alle! Vi skal lave en fremlæggelse i gruppe om GMO hvor vi skal slutte af med at lave en Kahoot på 5 spørgesmål og det første spørgesmål er "hvad står GMO for?" (Geneisk modificeret organismer) men der skal også være 3 andre svar mulighedder men vi ved ikke hvad det kan være. Så vi...
