Søgning på: tysk analyse. Resultater: 13641 til 13660 af 38620
-
Diskuter
ForumindlægHej allesammen, jeg skal i min opgave diskuter Holocausts betydning for tysk identitet fra 1945 til i dag, ville bare lige spørge, om i har nogle gode ideer til, hvordan jeg kan gribe det an, samt hvis i har nogle tekster jeg kan gør brug af? -
Eksamensopgave-hjælp hurtigt
ForumindlægEr der nogle som kan fortælle mig hvad denne tekst handler om, lidt i detaljer! Vil virkelig blive så glad.. Hader nemlig tysk Måske er der nogle som har et forslag til et referat? Teksten kommer her: Uns hat niemand gefragt. Eine kurze Bilanz zu 15 Jahren Deutsche Einheit. Von Gregor Hempel. ... -
eksamenssæt 2008
ForumindlægHej alle... Er der nogen der ved, havd sidste års skriftlige eksamenssæt i tysk hed/omhandlede Tak på forhånd -
Privat undervisning
ForumindlægNogen der tilbyder noget privatundervisning i tysk? Skal til 2.g eksamen på næste mandag så jeg har bruge for nogen for lige at snakke lidt med... -
Vater im baum
Forumindlæghej Er der nogen der gider fortælle mig hvad historien "vater im baum" handler om på tysk? Jeg ved ikke hvordan jeg skal give et mundtligt resumé af det :/ -
jomfruen i bjerget
Forumindlægnogen der har en analyse af denne liggende? :) -
Skriftlige karakterer - hvordan er det gået??
ForumindlægVildt.. jeg fik 10 i dansk.. selvom jeg skrev om Barndommens gade! hvordan er det gået jer? -
9 klasse eksamen i 10 klasse
ForumindlægHej, har omkring tre måneder til min 9 klasse eksamen og overvejer at vælge tysk fra, fordi jeg skal i 10 næste år og har hørt at man kan tage den samme eksamen i 10 som i 9 men er ikke sikker og hvis nu man ikke kan ville jeg jo ikke have en chance fo at komme ind på hhx som er min store drø... -
Verbernes placering i ledsætninger
ForumindlægJeg henvender mig igen til Studieportalen, da jeg har et nyt spørgsmål vedørende den tyske grammatik. Jeg ved godt, at verberne skal placeres sidst i tyske ledsætninger, men hvorfor hedder det så f.eks.: "Sie denken, dass es spannend ist, deutsch zu lernen." og ikke "Sie denken, d... -
spørgsmål ?
ForumindlægHvordan siger man nedenstående på tysk ? "...og til sidst perspektiver jeg til emnet." -
Artikelanalyse
ForumindlægHej! Jeg skal analysere og diskuere konsekvenserne af indvandring. Hvordan gør jeg det, hvis konsekvenserne nærmest direkte står i artiklen? -
Hej
ForumindlægJeg har ledt efter analysen af novellen "Lise" som er skrevet af Inger Grethe Hansen, men jeg kan dog ikke finde den... -
U-Turn
ForumindlægVi skal analysere filmen U-Turn af Oliver Stone. Nogen forslag? - Jeg er på bar bund.. -
Vita Andersens's digt!!
ForumindlægHeej studieportalen.dk! Er der nogen der har en analyse og fortolkning af digtet "Afterne var næsten de værste" af forfatteren - Vita Andersen? -
Novelle om ondskab
ForumindlægHej. Jeg har trukket en novelle om ondskab, som jeg skal analysere i dansk mundtelig eksamen 9. klaase. Nogle der har gode ideer? -
''Anne Linnet'' barndommens gade!
ForumindlægEr der nogen af jer derude som har lavet en analyse af Anne Linnets 'barndommens gade'? Eller ved i hvor man kan finde musikvideoen til den? mvh: Hadi. -
EKSAMEN STX (B)
Forumindlæghej jeg skal op på torsdag, så det haster lidt. nogen der har analyse ark af en novelle, artikel eller et digt?? Altså i engelsk faget tak -
SRP - metadel?
ForumindlægSkriver i bio og dansk, men er lidt i tvivl om hvor metadelen i dansk skal placeres? Skal den placeres lige inden konklussion? Og siden min formidlende artikel er mit hovedværk for min analyse i dansk, hvor analysen indgår i metadelen, skal jeg så ikke indrage noget analyse i analyseafsnittet, a... -
"Det Danmark du kender" af Peder Frederik Jensen
ForumindlægHejsa, Jeg ville bare hører om der er nogle der har lavet en analyse og fortolkning af romanen "Det Danmark du kender" (2020) af Peder Frederik Jensen? -
Hjælp
ForumindlægHvordan ville en god analyse af fx. ungdomssprog være? Hvad skal man tage fat i når man analysere sprog osv.
