Dansk

SRP - metadel?

24. marts 2020 af Lise123Lise - Niveau: A-niveau

Skriver i bio og dansk, men er lidt i tvivl om hvor metadelen i dansk skal placeres? Skal den placeres lige inden konklussion? 
Og siden min formidlende artikel er mit hovedværk for min analyse i dansk, hvor analysen indgår i metadelen, skal jeg så ikke indrage noget analyse i analyseafsnittet, altså det afsnit hvor jeg analyserede mit forsøg i bio samt hvis man havde en dokumentar man analysede indsatte i det afsnit?

Tak på forhånd (:


Brugbart svar (0)

Svar #1
25. marts 2020 af Germanofil

#0

Ang. første del af dit spørgsmål kan (snarere bør) din metadel være en del af dit analyseafsnit. SRP'et består jo af forsiden, resuméet, indholdsfortegnelsen, indledningen, redegørelsen, analysen (hvor din metadel altså placeres), diskussionen / vurderingen, konklusionen og slutteligt litteraturlisten. - Metadelen består netop af de overvejelser, du har gjort dig i fht. formidlingen af det givne materiale, dvs. retoriske, kommunikationsmæssige og argumentationsteoretiske.
Den andel del af dit spørgsmål lader sig ikke dechifrere helt lige så let, men hvis jeg forstået det korrekt, så skal du huske, at enhver form for (eksplicit) analyse skal finde sted i dit analyseafsnit. 


Skriv et svar til: SRP - metadel?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.