Søgning på: fysik rapport metaller. Resultater: 13701 til 13720 af 23765
  • Hvedes bestandele

    Forumindlæg
    Hej! Jeg er ved at skrive en rapport om glucosefremstilling ud fra hvede. Hvede indeholder selvf. masser af stivelse. Desuden indeholder det også vegatabilsk fedt. få vitaminer og mineraler. Også er der fibrene.. hvilket er? (på molekyle form?) Andet hvede indeholder som kunne være vigtigt? på f...
  • Veners iltindhold

    Forumindlæg
    Er i gang med en bio-rapport, og der er et spørgsmål, jeg simpelthen ikke kan hitte ud af... Hvorfor kan iltindholdet i venerne svinge fra 0-180 cm3 pr. liter? I hvilke situationer vil det være 0 og i hvilke 180? Håber nogen kan hjælpe :)
  • Please!!! SPAR

    Forumindlæg
    Jeg skal lave en flerfaglig rapport i afsætning og tysk, men har svært ved at finde nogle gode sider med informationer om koncernen SPAR. Er der nogen der kan hjælpe mig? Eller som eventuelt selv har skrevet om SPAR? Venlig hilsen Lotte..
  • HJÆLP til ét spørgsmål

    Forumindlæg
    Hej! Jeg sidder og laver biologi rapport til i morgen, og får så et spørgsmål i min diskussion: Hvilke konsekvenser kan man forvente hvis der udledes spildevand med højt indhold af organisk stof til en sø eller et vandløb? Er der nogle som ved det, det vil være en kæmpe hjælp! :-)
  • 3 korte ligninger

    Forumindlæg
    Hej. Er der nogen, der kan hjælpe mig med at løse disse ligninger? Skal nemlig aflevere rapport fredag. (x-3)/(2x+3)=(x+5)/2x 2/(4x+1)=1 (x+3)2-(x-2)2=x+7
  • HASTER!

    Forumindlæg
    Hej. Er der nogen, der kan hjælpe mig med at løse disse ligninger? Skal nemlig aflevere rapport fredag. (x-3)/(2x+3)=(x+5)/2x 2/(4x+1)=1 (x+3)2-(x-2)2=x+7
  • Hvilken betydning har grønlandspumpen for det globale klima?

    Forumindlæg
    Hej. Sidder lige nu og laver en Naturgeografi-rapport om Grønlandspumpen. Jeg er dog gået i stå ved spørgsmålet: Hvilket betydning har grønlandspumpen for det globale opvarming? Er det ikke at det har noget og gøre med golfstrømmen... Håber der er nogen, der kan hjælpe. På forhånd tak.
  • Nervefysiologi

    Forumindlæg
    Hej Jeg sidder og laver en biologirapport om nervefysiologi. I rapporten skal jeg inddrage noget om synapsepotentialer. Jeg er lidt i tvivl om hvad ordet synapsepotentiale helt præcis dækker over. Har det samme betydning som ordet synapse, der er området hvor to celler er i kontakt med hinanden?...
  • Er ægsortering en mulighed?

    Forumindlæg
    Jeg er ved at lave en rapport omkring hyperkolesterolæmi, hvori jeg skal komme med forslag til, hvad forældrene til et ufødt barn, som lider hyperkolesterolæmi skal gøre. Vil ægsortering være en mulighed i sådan et tilfælde?
  • fordele og ulemper ved ..

    Forumindlæg
    Hej allesammen da jeg er igang med en bio rapport, ville jeg høre om der er en som kunne hjælpe mig med, hvad hhv. fordelene og ulemperne ved at anvende vaccinationer mod sanmonella typhimutium i svineproduktionen? har ikke rigtig selv nogen annelse. kh caroline
  • KO indregnes ikke i DB - hvorfor?

    Forumindlæg
    Vi skal lave en sides rapport om ovenstående spørgsmål. Altså hvorfor kapacitetsomkostningerne ikke indregnes i dækningsbidraget. KO er jo faste omk. og bruges derfor først efter DB er udregnet, men er der nogle der kan opstille det bedre - evt. med beregninger?
  • Eksamensopgave om nedskæringer og social arv

    Forumindlæg
    Hej allesammen. Jeg har lavet en eksamensopgave om regeringens nedskæringer og social arv. Den er lavet til samfundsfagseksamen på c-niveua. Er der nogen som har lyst til at hjælpe, og læse problemformuleringen og rapporten igennem, samt komme med kritik? Lotte
  • Naturgeografirapport

    Forumindlæg
    Jeg skal skrive en geografirapport for første gang i mit liv. Jeg har ingen billeder og jeg deltog ikke i de forsøg, der skal skrives om. Hvad kan jeg gøre, for at skrive en god rapport alligevel? Forresten er mit rapportemne strålingsbalance og drivhuseffekt i atmosfæren.
  • Diskussion til Hurtigtvirkende Insulin

    Forumindlæg
    Hej. Jeg sidder med en rapport om Insulin og jeg kan simpelthen ikke finde ud af hvad jeg skal skrive i diskussions afsnittet. Vi har lavet forsøgget i Det Virtuelle Laboratorium og jeg synes det gør det svært at svare på når det ikke er noget man decideret selv svare på. Kan nogen hjælpe ...
  • Valg af syre til opløsning af tinbronze

    Forumindlæg
    Jeg har udført et eksperiment om spektrofotometrisk bestemmelse af kobberindholdet i en 50-øre, og skal i den anledning skrive en rapport om eksperimentet. Jeg skal formulere mig mht. hvorfor vi anvender salpetersyre til at opløse den og er ærlig talt på bar bund, er der en som kan give en hjælpe...
  • Oxidation af alkohol med permanganat, reaktionsmekanismer

    Forumindlæg
    Hej Jeg er ved at lave en rapport til proces og levendesmiddel om fremstilling af benzylsyre ved oxidation af benzylalkohol. Først oxideres der til aldehyden og så videre til syren. Jeg har en forklaring på oxidationen fra aldehyd til syre, men ikke alkohol til aldehyd. På forhånd tak
  • Acceleration

    Forumindlæg
    Hej alle! Jeg har lige et spørgsmål. Jeg skal i en rapport bevise, at a=g*sin(alfa), når en luftpudebænk bliver hævet i den ene side. Jeg ved,at accelerationen bliver større, når vinkeln bliver stejlere og at tyngdekraften trækker i luftpudebænken, men forklare det formlen?
  • Fremstilling af Jern(II)Sulfat HeptaHydr

    Forumindlæg
    hey rapporten hedder Fremstilling af Jern(II)Sulfat HeptaHydrat der står i min opg at beregn massen af den FeSO4.7H2O der maksimalt kan dannes. dette tal benævnes det teoretiske udbytte, mteo. håber får svar hurtig tak på forhånd
  • Beskriv billedet med matematisksprog

    Forumindlæg
    Hey, vil gerne høre, hvad I synes om dette billede - skal bruge flere meninger i min rapport omkring matematiksprog. Svar på følgende spørgsmål omkring billedet: Kommentér brugen af matematisk sprog. Hvilke associationer tillægges det matematiske sprog?
  • ØKOLOGI !! hjælp hjælp

    Forumindlæg
    skal til at lave min biologi rapport nu her, hvor jeg skal fortælle general teori omkring søøkologi. Er rimelig på bar bund, er der nogen af jer kloge hoveder der kan bare sige kort hvad jeg skal komme ind på, for ved ikke lige hvordan jeg skal starte? please hjælp mig ;-)