Søgning på: tysk analyse. Resultater: 13741 til 13760 af 38620
-
AT 11 - sprogfag.
ForumindlægJeg er stadig på bar bund mht. emne til den endelige AT og har derfor brug for lidt klarhed. Er der nogen, der ved, hvordan man kan bruge fag som spansk og engelsk? Jeg ved, at man i dansk jo kan gå ind og analysere osv, men hvad med engelsk og spansk? Går ikke ud fra, at det er nok, hvis jeg bar... -
Åndernes Hus
ForumindlægJeg tænkte på om, nogen herinde lå inde med noget materiale om Åndernes Hus eller kendte nogen gode sider, da jeg skal lave en analyse om den. Jeg har desværre ikke set den, så det ville være fedt. Hvis der var nogen herinde, der kendte en side eller lå inde med noget materiale jeg kunne læse, så... -
Herman Bang, Pernille
ForumindlægHey....Er der nogle der ligger inde med en analyse af Pernille?Mvh Perfe -
hjælp!!!!! myte
Forumindlægjeg skal op til mundtlig årsprøve i dansk .. jeg ved ikke rigtig hvordan man analyser en myte...plzz hjælp...:-( -
Tilflyttere Helle Helle
ForumindlægNogen der har skrevet en analyse af novellen "tilflyttere" af Helle Helle? Det haster :)) -
Har lige et spørgsmål :)
ForumindlægNår man karakterisere en tekst, hvad vil det så sige man helt præcist gør? Og at karakterisere er det, det samme som at analysere? -
hjæælp (Jan Sonnergaard - den eneste ene, eneste)
Forumindlægnogen som har skrevet en analyse af denne her tekst: Den eneste ene, eneste af Jan Sonnergaard? -
AT eksamen i naturvidenskabeligt fag og engelsk
ForumindlægHej.. Jeg ville høre om der er nogen der har været til AT eksamen i et naturvidenskabeligt fag og engelsk. For jeg har Bio A og Engelsk B og jeg har så læst bogen "Brave new World" der omhandler genteknologi. Men hvad kan jeg blive spurgt om i engelsk? Er ikke helt sikker. Skal jeg ana... -
Forbedre sig ved alle fag?
ForumindlægJeg vil gerne høre om i har nogle tips og tricks eller råde om gode karakter i alle fage. Jeg har spurgt og spurgt til læreren, forældre, venner, søskende og nu til jer om hvordan jeg kan forbedre mig til alle fagerne. Jeg har virkelig en dårlig gennemsnit ... og ville meget gå op til 7 gennem... -
Oversættelse
ForumindlægJeg har i et tysk opgave oplæg, fået en oversættelse som opgave ved siden af som volder mig en smule kvaler.. Nogen der er gode til tysk?"I Tyskland er der stor interesse for natur og sundhed. Man forsker i alternativ medicin, og også almindelige læger ordinerer homøopatiske midler, dvs. nat... -
Adgang til videregående udd.
ForumindlægJeg vil gerne læse Designkultur og Økonomi, men jeg klarede mig ikke særlig godt i tysk. Mit gennemsnit er højt nok til at søge ind på kvote 1. Udover en adgangsgivende eksamen (i mit tilfælde STX) kræver studiet: Specifikke adgangskrav: dansk A, engelsk B samt enten historie B, idehistorie B... -
Hjælp!
ForumindlægHej! Jeg går i 10. klasse og vil gerne på gymnasiet efter 10. mine karakter er 4 og tysk 02.Er der krav på hvor høj ens karakter skal v∓#230;re i tysk? Jeg har ikke tysk her i 10. men det havde jeg da jeg gik i... -
vent af søren ulrik thomsen
ForumindlægHej.. Har virkelig brug for hjælp til digtet Vent af Søren Ulrik Thomsen..Please det haster og det er til imorgen. Er der så ikke nogen der ville hjælpe mig.?? Jeg skal lave en analyse af digtet og har virkelig brug for hjælp.. på forhånd tak. -
Hvilke metoder har I brugt? AT
ForumindlægHej, Jeg ville lige høre hvilke metoder I har brugt i danskfaget, samt religion? Og er der nogen af jer der har eksempler på hvordan i f.eks. har analyseret tekster/artikler? Mit emne er 9/11. Det ville hjælpe rigtig meget. -
Problemformulering i dansk
ForumindlægJeg har fået den her opgave for i dansk. Opgave 4.2: Sammenligne to digte om kærestesorg Her skal du tage to digte: Tove Ditlevsen og Lone Hørslev. Du skal lave en analyse og fortolkning, idet du sammenligner deres form og indhold. Du kan evt støtte dig til tjeklisten til analyse af lyrik her ... -
Marxisme | Ideologi
KompendieMarxisme er navnet på en teori om en politisk holdning til samfundet. Marxismen er opkaldt efter den tyske socialist, Karl Marx (1818-1883) og er baseret på hans idéer om et klasseløst samfund og ophævelsen af privat ejendomsret.Hvad er marxisme?Marxismen er en verdensanskuelse og en analysemetod... -
blærerøvs-sætninger..... Jo tak!!
ForumindlægG´dav.... da det snart er terminsprøve-tid, og denne for uden al tvivl en stor indflydelse på årskarakteren, ville jeg høre om der var nogle tysk-hjerner de rkunne give mig nogle rigtig fede tyske sætninger som man kan smide ind i en tysk prøve/eksamen... det ville være rart, så ville der være mu... -
"Den Dårlige Svømmer"
ForumindlægHey derude.. Nogen der kan hjælpe mig med en analyse af Carsten René Nielsens "Den dårlige Svømmer" ? Det skal være en analyse hvor jeg hæver mit niveau ! På forhånd - Mange tak ! -
HJÆLP!
ForumindlægHej. Jeg skal op til dansk eksamen i morgen og kunne virkelig godt bruge noget hjælp. Jeg mangler analyse ark på hvordan man analysere et billede og en reklame! Nogle der har nogle gode fif? -
Portræt
ForumindlægHej alle sammen...Jeg vil høre om der nogen her inde som har en protræt analyse? har virkelig travlt please hjælp mig....
