Søgning på: kemi a eksamenssæt 2016. Resultater: 13781 til 13800 af 152758
-
SRP Emnevalg
ForumindlægHey, Jeg er i processen hvori jeg skal vælge mit emne til mit studieretningsprojekt. Jeg har bare det problem at jeg ikke rigtig ved hvad jeg vil skrive om. Har i evt. nogle gode ideer? Mit emne skal være inden for Engelsk A & Kom/IT A eller Kemi B, Matematik B -
Nukleofil
ForumindlægHej Kan nogen fortælle mig hvad nukleofil substitionsreaktion egentlig er og muligvis opskrive en generel reaktion med det, altså med f.x X, Y og A. Og hvilke principper der gøre sig gældende. Jeg har kigget på min Basis kemi på A og den forklare det på en måde som jeg ikke forstår. -
2-årig hf?
ForumindlægHej jeg ville spørge om der er nogen her der har gået på 2årig hf? er det hårdere en stx tror i? har du haft matematik på A niveau ? hvis ja - vard et sindsygt hårdt? har man flere timer end på stx? jeg overvejer nemlig at sende en ansøgning ind til et hf og vil gerne have mat på A, fysik på ... -
afsluttende NV-opgave - hjæææælp
ForumindlægHej! Jeg skal skrive en afsluttende NV-opgave på 3-5 sider og derefter til "eksamen" i den efter efterårsferien. Jeg er virkelig ude og skide, da jeg skal op i kemi omkring fedtstoffer/syrer. - og jeg stinker til kemi, virkelig! Det ville virkelig være en kæmpe hjælp hvis nogen kunne f... -
Studie i england
ForumindlægHej Allesammen, Til sommer 2012 er jeg færdig med min HTX-uddannelse, og herefter har jeg tænkt mig at studere medicin i cambridge university. Men efter at have besøgt deres hjemmeside er jeg dog blevet lidt forvirret, eftersom de har et helt andet uddannelsessystem end det danske. http:/... -
Dum ! Eller andre der har oplevet dette ?
ForumindlægHej folkens Jeg begyndte at studere på en videnskabelig linje sidste år og dette er mit andet år, og jeg har et seriøst kæmpe problem. Jeg føler mig dum hele tiden OG jeg bruger længere tid på at beklage mig over at jeg ikke fatter tingene end at lave dem, hvilket er ret så deprimerende. ... -
Tollens reagens, funktioner af stofferne.
ForumindlægHej folkens er der nogle, der kan hjælpe mig med at besvare denne del i min kemi-opgave ? Tollens reagens kan også bruges til at påvise ___________ Reagensen indeholder sølvnitrat (dvs Ag+) to ammoniak-molekyler samt NaOH. Ved påvisning af _________ fungerer Ag+ som ________. (Funktionen ... -
pKa, pH og ionisering
ForumindlægGoddag derude, Et nok relativt dumt spørgsmål herfra, men kemi A er mig langt væk (læser på universitetet) og følgende problemstilling er netop poppet op i forbindelse med et farmakologisk pensum. Hvordan er det nu sammenhængen mellem pKa for et stof, pH i opløsningen og ioniseret/uioniseret e... -
stofmængde og molar masse
ForumindlægHey, er der nogen der kan hjælpe mig med at løse nogle opagver jeg har fået for til kemi? :-) De opgaver jeg har svært ved at regne ud er: 1 beregn stofmængde i følgende portioner a)17g H2O2 b) 2 kg C12H22O11 2 beregn antallet af molekyler i følgende portioner a) 0,002 mol C12H22O11 b) 0... -
Kulstof 14
ForumindlægHejsa, er der nogen, der kan forklare, hvordan man regner tings alder ud vha. kulstof 14? -
En dum opgave...!
ForumindlægHey alle sammen!Jeg er bare helt lost i denne opgave:"Som nævnt får reaktionen mellem hydrogen og chlor et eksplosionsagtigt forløb, når man bestråler blandingen med lys fra en blitzpære. Hvorfor stiger trykket i reaktionsblandingen?"Jeg aner simpelthen ikke, hvad jeg skal stille op med... -
Hjælp haster :/
Forumindlæg?<--NaCl (s)--> <--NaCl(aq) Hvad skal spørgsmålstegnet være?? det skal lige siges at (s)=fast form og (aq)=at det er opløst i vand -kan bare ikke finde ud af hvad "?" skal være... - jeg tror det er en kemisk reaktion; er der nogen der kan sige mig om det er dét ? er nemlig ik... -
nogle stoffer
Forumindlæger er lige nogle stoffer, som jeg ikke ved navnene på:N2O5F3O2Cl4H3 -
Hjælp til blækfysik
ForumindlægEr der nogle der har lyst til at hjælpe mig med denne opgave?Ved en kulstof- 14 datering af Egtvedpigen måltes aktiviteten af en prøve. Aktiviteten var 11,0 henfald pr. minut pr. gram kulstof. Det tilsvarende tal for et nulevende menneske er 16,0 henfald pr. minut pr. gram kulstof.Bestem alderen ... -
stoffer
ForumindlægHvis I fik stillet opgaven: giv et portræt af stofverdenen, hvad ville i så skrive og komme ind på? -
1 units vægt?
ForumindlægHej er der nogle som ved hvad 1 unit vejer i gram? Jeg kan ikke finde det i min fysikbog og jeg har også prøvet at slå det op i to kemibøger for 1.g, men det står der ikke. -
opløselighed af ester
ForumindlægHej.Vi har en alkohol, en carboxylsyre og en ester. Vi skal så svare på, hvilket stof der er mest tungtopløseligt. Jeg vil mene, at det er esteren. Men det skal begrundes. Er det ok at sige, at det er fordi at esteren er den mindst polære ? -
Delta EN værdier
ForumindlægHej Hvor stor er værdierne for H2O, NaCl og sukker fx C6H12O6? Mvh. Emil -
EKSAMEN :O
Forumindlæghej jeg skal til eksamen i biotek. Jeg ville bare høre om der er nogle, der har erfaring med skriftlig biotek eksamen på STX? For jeg er lidt i tvivl om hvor mange censorer, der retter ens skriftlige besvarelse - er det 2 censorer ELLER én censor og én eksaminator (=lærer)? På forhånd tak! -
Kulstof 14
ForumindlægHenfalder C-14 m beta-plus eller beta -minus...?
