Søgning på: kemi a eksamenssæt 2016. Resultater: 13821 til 13840 af 152758
-
gsk-karakterer
ForumindlægHej, jeg ville bare høre om man får "standpunkts-/årskarakterer" eller kun eksamenskarakterer på GSK (gymnasiel suppleringskursus). Vil gætte på at der gælder samme regler som HF, da det er gennem Gentofte HF. I så fald, får man årskarakterer på HF :)? På forhånd tak :) -
Opløselighed
ForumindlægHvordan finder jeg rumfanget af en opløsning indeholdende 75g CaCl2 i 100g H20? s=75g/100g for CaCl2 M(CaCl2)=111g/mol Densitet=1,42g/ml Tak. -
Forskellige spektroskopiske metoder
ForumindlægHer tænker jeg specifikt på IR, (H)-NMR og MS, som der er kernestof på gym-niveauA. Det er nemlig sådan, at vi egentlig kun skal lære at fortolke spektrene, den fysiske teorien bag er ikke så vigtig (vi har selvfølgelig hørt om det). Derfor vil jeg gerne vide, hvilken teori der er sværest og let... -
Kemisk navn for svovlsyre? HURTIG HJÆLP
ForumindlægHej allesammen. Hvad er det kemiske navn for H2SO4 (svovlsyre) Jeg mener ligesom HCl (saltsyre) er Hydrogenchlorid. -
Projekt om LER! ARGH! HJÆÆLP!
ForumindlægHey. Jeg skal lave en projektopgave om LER. Altså, det ler man bruger til at lave kopper og askebægere med... Er der en som har en idé? Jeg skal have noget kemisk med ind i det også... Altså, hvordan ler hænger sammen osv... En eller anden, hvem som helst.. HJÆLP! -
Et svært spørgsmål:
ForumindlægHvad er mest stabil? 1) trans-2-buten? 2) cis-2-buten? Jeg tror det er 2, fordi den er svær at skille ad kemisk, end den anden -
Figurer i SRP?
ForumindlægHej. Jeg skriver i fagene matematik og fysik i min SRP. Jeg har erfaret, at mange af de generelle regler ang. SRP ikke gælder for disse naturvidenskabelige fag. Jeg er derfor kommet i tvivl om, hvor vidt vigtige figurer og diagrammer, tæller med som "tekst". De skal , i modsætning til d... -
EKSAMEN!
ForumindlægHej allesammen Godt nytår, og dermed sagt at der er dømt kemieksamen allerede på mandag(!). Hertil søger jeg lidt hjælp, da jeg synes at vores lærer har været lidt "svævende" med vejledning og beskrivelse af eksamen: Eksamen: ca. 24 min, hvor der skal redegøres for forsøg og teori. M... -
. Haster
ForumindlægHvad er ionforbindelser ? -
HJÆLP HASTER MEGET
ForumindlægHey... Jeg sidder og prøver at programere et program på min TI-83 jeg følger vejledningen på: http://pub.uvm.dk/1999/iktkemi/10.htm jeg kan bare ikke finde ud af hvad £ tegnet står for i Repeat O-U £ 0.005 Kan ikke komme videre og det haster en del. Nogle der ved hvad det står for ? ? ? ? R... -
Projektopgave - Doping
ForumindlægHej brugere. Jeg tænkte, om der eventuelt var nogle, som havde ideer til et produkt til projektopgaven i 9. klasse. Overemnet er "Forandring og konsekvens" og derfor har min gruppe umiddelbart valgt "Doping" som delemne. Vi kunne god tænke os noget inspiration til produktet, h... -
Lommeregner.
ForumindlægTI-89! Jeg har problemer med at regne et fysikstykke ud. Kan én evt. hjælpe mig? d = 1 * 6,6 * 10^-7 / 0,4000 Den bliver ved med at give 0,000002, selvom jeg ved, at den skal give omkring 1,65 * 10^-6. Hvad gør jeg forkert? -
Formel for ukrurdsmiddel?
ForumindlægHej :-) Jeg har fundet på en lille idé men er der evt. nogle af jer der kender formlen til ukrudsmiddel, eller andre flydende stoffer eller lignede som kan udrydde ukrudt? :-) Venlig Hilsen EbbiN -
pH
ForumindlægHej. Hvordan beregner jeg pH i 0,100 molære opløsninger af de fem nedenstående salte? På forhånd tusind tak. 0,100 M CH3COONa, 0,100 M NaHSO4, 0,100 M Na2CO3, 0,100 M NH4Cl, 0,100 M AlCl3 -
Kemisk nedbrydning af mad?
ForumindlægNogen der vil være så venlige at forklarer mig hvad en kemisk nedbrydning er ? i forhold til mad.. Ved godt hvad en mekanisk nedbrydning er, men kan ikke helt finde ud af den kemiske! :) Tak på forhånd :) -
Hvad tror I?
ForumindlægHvis en eksamensopgave indeholder 27 opgaver og alle opgaver tæller lige, hvilket karakter får man så hvis man har ca. 4-5 fejl? -
behøver man?
Forumindlæghej, jeg vil lige spørge om det er nødvendigt at tage diplomingeniør uddannelsen først for at blive civilingeniør, eller kan man tage civilingeniøruddanelsen uden at tage diplomingeniøruddanelsen? Plz hjælp og hvad skal man være god til for at bliver civilingeniør indenfor byggeri? jeg skal sen... -
Terminsprøver 9.klasse 2017
ForumindlægHej mit navn er Jens. Her den 15 Januar 2017 starter mine terminsprøver(9.klasse). Mit spørgsmål er om hvilke obligatoriske fag, SKAL jeg op i? Og hvilke fag KAN jeg komme op i. Tak forhånd. -
hvilket sakkarid?
Forumindlæghvilket sakkarid er bacon og hvilket er rosin? er igang med opgave til sosu ssa -
Annihilationsproces
ForumindlægHvad sker der i den såkaldte annihilationsproces? Hvad har denne proces med en stjerne at gøre?
