Søgning på: srp biologi og kemi. Resultater: 13861 til 13880 af 27496
-
B-niveau. Hvordan gribes eksamen an?
ForumindlægHej! Er der nogen der har været til eksamen B-niveau? Jeg er i tvivl om hvordan jeg skal gribe det hele an.. Hvad skal man særligt lægge vægt på? Og hvordan skal de 30 min. struktures? GODE RÅD? Håber nogen kan hjælpe lidt.. :) -
DEAMINERE
ForumindlægHvad betyder at deaminere? -
Gode bøger/romaner
ForumindlægNu, hvor sommerferien for manges vedkommende er indledt, vil jeg høre, om I har nogle gode forslag til kvalitetsbøger, der er værd at bruge ferien på at læse? Jeg har ikke nogle specielle præferencer, er dog som udgangspunkt ikke så meget til kriminalromaner :) Er også åben overfor gode fagbøger,... -
RYGNING øget blodtryk
Forumindlægjeg skal skrive om de fysiologiske ændringer ved rygning vha. mine og andres forsøg, jeg har mig eget forsøg so mviser et øget blodtryk, men der er ingen forsøg i mine bøger og jeg kan intet professionelt finde på nettet! -
Designerbabyer
ForumindlægHej allesammen. Af jer som skal skrive om designerbabyer i AT, hvor får I jeres stof fra? Jeg har været på biblioteket og har slet ikke kunne finde noget om emnet designerbabyer. :( -
Mdt. eksamen i AT
ForumindlægHvornår afholdes den mdt. eksamen i AT? Og kan det passe at der kun vil være to lærere til stede, en af vejlederne og en censor udefra? -
Perspektivering til klimaændringer
Forumindlæghej. Jer der har om klimaændringer, hvad har i perspektiveret til? -
Uddannelse
ForumindlægEr der ikke nogen som kan hjælpe mig på vej mod en uddannelse.. Kræver bare en lille skub til uddannelses muligheder.. Jeg er helt lost.. Og det skal meget gerne være en uddannelse som kræver naturvidenskablige fag, dog skal det ikke kræve et snit for at komme ind (Da jeg ikke lige har det beds... -
Darwin/Naturalismen - søger andre der skriver om det!!!
ForumindlægSom overskriften søger jeg andre der skriver om naturalismen og evolutionsteorien. -
Agar
ForumindlægHej Alle Jeg sidder lige og læser lidt mikrobiologi, og har fået et spørgsmål der lyder følgende: Hvorfor anvender mikrobiologer medier med tilsat agar? Har overvejet nogle ting, men er langt fra sikker, og tænkt på om der var en der lige kunne forklar det på en sætning eller to, men det ha... -
Progesteron
ForumindlægHej! Hvis der er nogen der kunne svare på spørgsmålene nedefor ville det virkelig hjæpe mig. Hvilke celler producerer progesteron og hvordan kommer progesteron frem til livmoderen? Tak! :) -
En 1.g'er i nødshjælp!
ForumindlægHej I "kloge-folk" derude! Jeg er 1.g'er på STX, og som I måske ved, er grundforløbet for alle 1.g'er ved at være slut og skal derfor afsluttes med en AP-test & og NV-projekt. Mht. til NV-projektet har jeg trukket emnet: Insekter og frost - Hvilke forsøg kunne jeg lave til... -
Mitokondrie??
Forumindlæghej alle sammen er der nogen der kan forklare mig hvad Mitokondrie er ?? tak på forhånd :) -
Hjælp til AT (Psykologi/Dansk)
ForumindlægHej! Jeg sidder ligenu og er i gang med at lave mit talepapir til min AT eksamen på fredag og vil derfor høre, om der er nogle af jer, som kan hjælpe mig med at koble psykologien ind under min sidste problemstilling? "Diskuter hvorvidt kampen om ”den perfekte krop” kan tage ov... -
Projektopgave udvikling - rusmidler
ForumindlægHej Vi er to piger fra 9. klasse som er i gang med en projektopgave. Overemnet er udvikling, og vores underemne er rusmidler Vores problemstilling lyder således: Hvordan har det danske kriminalitetsbillede udviklet sig i forbindelse med rusmidler gennem de sidste 30 år? Hvad synes i om denne?... -
Hjælp til at finde et forsøg
ForumindlægHej Er der nogen herinde der kender et forsøg med diabetes. -
Hud fornyelse hos mennesker proces
ForumindlægHej, jeg er trådt på et spørgsmål der lyder sådan - "Huden på mennesker fornys ca. en gang om året ved, at der hele tiden dannes nye hudceller i underhuden. Der dannes på denne måde ca. 2 kg ny hud om året. Beskriv så grundigt som muligt denne proces. Du kan eventuelt benytte ord som: celled... -
fordøjelsessytemet
Forumindlæghvad ved i om fordøjelsessystemet -
Konkurrencer i Matematik i gymnasiet
ForumindlægHej allesammen Jeg er en elev, der søger udfordringer i undervisningen ift. matematikken og nogle andre fag, så jeg ville bare gerne høre jer, om der findes nogen matematikkonkurrencer enten på gymnasieplan eller på højere plan, og i så fald, hvilke? Jeg er velvidende om Georg Mohr, som jeg stø... -
At holde sit eksamensbevis åbent
ForumindlægHejsa, jeg henvender mig til jer for at stille et spørgsmål omkring at holde sit eksamensbevis åbent. Jeg ønsker at komme ind på en uddannelse der kræver et højt snit men snittet er der desværre ikke endnu, og det tror jeg heller ikke at det kommer til at blive når jeg afslutter gymnasiet. Jeg sk...
