Søgning på: tysk analyse. Resultater: 13861 til 13880 af 38620
-
Hvordan skriver man en artikel som stil?
ForumindlægHej alle...jeg har et problem, håber at nogen kan hjælpe mig og det at jeg i skolen fik et afleverings opgave, som består af analyse af to artikler og sammenligning. Den skal afleveres som stil. spørgsmålet er så, hvordan skriver jeg det som en stil? - håber nogen kan hjælpe... -
Dansk SSO
ForumindlægHej alle Jeg er i gang med at skrive SSO, og jeg har behov for feedback. Jeg er i gang med at analysere "Et dukkehjem". Er der mon en venlig sjæl, som vil give mig noget feedback? Venlig hilsen, Maria -
Hjælp Haster HAster ..Help please.
ForumindlægHej alle. Nogen der kan hjælpe mig med, at rette noget tysk ? Tak på forhånd. -
Jeg har problemer med en enkel sætning på få ord.
ForumindlægJa. Hvordan siger man. "De forsætter med at skændes om vennen eksisterer eller ej" på tysk? -
Ordbøger til mac ???
Forumindlægnogen der ved om der findes dansk-tysk-dansk ordbøger til mac computere?? -
hjælp til sætning
ForumindlægHej :D Hvordan siger man på tysk: Det glæder jeg mig til er det bare: Das freue ich mich zu eller hvad ? -
Oversættelse
ForumindlægHej. Hvordan oversættes dette til tysk. "100 fodboldspiller har før dig været på banen". På forhånd tak. -
Aflevering
ForumindlægHej, jeg er i en krise, er der ikke en der kan rette min tysk aflevering? Det haster og det ville være en rigtig stor hjælp hvis det er :))) -
Hjælp til simpel sætning
ForumindlægHej. Jeg skal skrive denne sætning på tysk: Du skal ikke bekymre dig om hende. Jeg ville starte sådan: Du sollst nicht sorgen ....... også ved jeg ikke resten. Nogen forslag? -
Hvad hed det?
ForumindlægJeg sidder her i en meget pinlig situation, kan nemlig ikke huske, hvad slået op hedder på tysk altså slå op i en ordbog!Nogle der kan opfriske min hukommelse?På forhånd mange tak! -
Tysklærer søges til eksamen
ForumindlægTysklærer søges til hjælp et par timer d. 21 juni, da jeg skal op til 24-timers tysk eksamen på b niveau. Skriv meget gerne hvis i kan eller kender nogle, det er selvfølgelig ikke ulønnet! -
optagelse på videregående uddannelse
ForumindlægHej! Jeg har et par spørgsmål angående optagelse på videregående uddannelse.. Jeg sidder og læser om optagelseskrav på videregående uddannelser og falder over følgende krav : Specifikke adgangskrav er dansk A, engelsk B samt enten historie B, idehistorie B eller samtidshistorie B. Desuden skal d... -
Hvad skal jeg gøre? :s
ForumindlægHej SP Jeg går i 1.g og har valgt tysk fortsætter som mit sprogfag, som jeg fortryder inderligt. Jeg føler at niveau'et er alt for højt, i forhold til hvad jeg havde i folkeskolen. Jeg har ikke kunnet følge med i starten af tysk timerne, og det viser sig at der er store huller i min gramm... -
Optagelsesprøve
ForumindlægKære studieportalen Jeg skal her den 18. maj til optagelses prøve på gymnasiet (stx), hvilket jeg er nervøs over. Jeg skulle høre om i kunne komme med nogle ideer på, hvad jeg kunne øve mig på. Kan næsten det hele i matematik, men har desværre problemer med dansk :( - Det er skriftlig dansk, enge... -
Fortolkning af "reise reise", Rammstein
ForumindlægKan nogen hjælpe mig med en dybere fortolkning af "Reise Reise" af Rammstein? På forhånd tak (super-girl) "Auch auf den Wellen wird gefochten Wo Fisch und Fleisch zur See geflochten Der eine sticht die Lanz' im Heer Der andere wirft sie in das Meer Ahoi Reise, Reise Seeman... -
eks. forberedelstiden. spørgsmål
ForumindlægJeg har lige et spørgsmål. Jeg skal op i tysk - og det er ikke det fag jeg er skarpest til. Jeg ved godt at man ikke må have ordbøger med i forberedelsestiden; men jeg har lånt det meste af pensum i danske eksemplarer: Må man medbringe disse danske udgaver i forberedelsestiden?Naturligvis læser j... -
Hvordan?
ForumindlægJeg skal til tysk eksamen (gymnasie, og vil gerne vide hvordan jeg skal starte, vil nemlig gerne score en god karakter.Skal jeg starte med først at sige at jeg vil oversætte en tysk tekst, så læse en tekst og og derefter snakke om hvad teksten handler om... Eller er det alt for besværligt, hvorda... -
STUDIERETNINGSPROJEKT!! Forslag??
ForumindlægHej :) Jeg skal til at skrive studieretningsprojekt (fhv. 3.g opgave) og er lidt tom for ideer, mht. emne... Jeg kan skrive i henholdsvis Tysk/Historie eks. Stasi-systemet i DDR el. Tysk/Mediefag (Film/tv) eks. "Der Untergang" og Hitler. Hvis der er nogen som har et forslag til et af ... -
Rettelse af sætning
ForumindlægDet var en situation, man slet ikke havde regnet med. - Es war eine Situation, der wir nicht erwartet hatte Kan ikke selv finde fejlen i denne sætning, som jeg har oversat til tysk. Nogle der kan hjælpe med denne sætning. Man skal oversætte den danske sætning til tysk. Mener dog, at dette ikke... -
SSO hjælp. Israel-Palæstina konflikten
ForumindlægHej,Jeg er ved at skrive en SSO om Israel og Palæstina konflikten. Og i den forbindelse er jeg kommet lidt tvivl om min Problem formulering.I den første del skal jeg redegøre for situationen i årene 1945-1948Og i analysen skal jeg så: "Analyserer årsagerne til det vedvarende anspændte forhol...
