Søgning på: matematik fp9 maj 2018. Resultater: 13881 til 13900 af 33890
-
B1-vitamin
Forumindlægjeg har en opgave, som jeg ikke rigtig ka finde ud af, hvorda den ska løses:s d er fra eksamensopgaver i kemi maj 2005 3-e http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/sommer05/kemihn-2005-10-1.pdf e) Ved hvilke temperatur er koncentrationen af B1-vitamin i mælken faldet med 10 % i løbet a... -
Studiejob - oversættelse fra dansk til engelsk
ForumindlægHej.. Er der en ug sjæl herinde som har lyst til at tjene lidt ekstra her i marts, april og maj. Det kortvarige studiejob drejer sig om at oversætte fra dansk til engelsk, da jeg er ved at skrive et bachelorprojekt pt. som skal oversættes til engelsk, grundet tidspres, ser jeg mig nødsaget til a... -
Ferie på Mallorca
ForumindlægEr der nogle, der har en god idé til et feriested på Mallorca i maj måned? 1. Der skal ikke være alt for mange turister 2. Det skal være en blanding af dejlig strand, hyggelig by, gode vandre- og cykelruter. Ville også være dejligt med gode forbindelser med offentlig transport til nogle af de st... -
Dansk terminsprøve.
Forumindlæghej alle sammen. jeg står med dansk eksamensopgave fra sidste år. jeg aner ikke hvordan jeg skal i gang. det er første gang og har ikke fået meget af vide. er der nogen der kan forklar mig hvordan det forgår i dansk eksamen.. HF. på forhånd tak.. p's. jeg skal lave opgave 1 fra eksamensopga... -
Metode --> Historie og Samf
ForumindlægHey Alle.. Jeg skal op i AT eksamen allerede d. 9 maj, så forberedelserne er i fuld gang.. Jeg er dog blevet i tvivl om metode.. Mit emne er Kina i den nye verdensorden, Historie og Samf. Er en metode fx historiske betragtninger (man ser tilbage med eksempler fra fortiden) og vurderer om såda... -
Fysik
ForumindlægHej studieportalen. Jeg skal snart lave en eksamensopgave fra sidste år (HTX Fysik A 30. maj 2017). Jeg har foberedt mig en del, men jeg ville bare spørge om der var nogen herinde, som har lavet den før, der kan fortælle mig hvilke slags spørgsmål der bliver spurgt ind til den? Så kan jeg nemli... -
det gyldne snit
ForumindlægHvad er det gyldne snit på dette billede af bøgeskov i maj? Jeg ville mene billede nr. 2, men hvorfor er det det billede? Normalt skal man jo gå 38% ind på billedet osv., men så gælder billede nr. 1, og det syntes jeg ikke giver mening... Håber virkelig på hjælp, kig på det jeg har ve... -
tværfaglig nf opgave
ForumindlægHej Jeg har virkelig meget brug for hjælp med at skrive en disposition til NF-eksamen (naturvidenskabelige fag) i kemi, biologi og geografi, men jeg ved slet ikke hvordan jeg skal starte eller hvordan jeg skal stille det op så min disposition passer til alle 3 fag. Please hjælp p.s. skal aflev... -
Hjælpelærer søges
ForumindlægHej Jeg søger en som har styr på kemi c-niveua. Jeg skal til eksamen den 17. maj, og skal simpelthen bare have styr på det kemi. Det er op til dig, hvor meget du kan bruge af tid. Jeg kan både i dag- og i aftentimerne. Jeg bor i Hillerød, men har også mulighed for at komme hen til dig. Det er sel... -
X-kromosom inaktivering hjælp!
ForumindlægHejsa! Jeg ville høre om der er nogen der tilfældigvis har lavet den biologi eksamensopgave der hedder: Opgave 2: X-kromosom inaktivering - fra Biologi A eksamen maj 2008 (handler om enzymet G6PD der har stor betydning for at de røde blodlegemer fungerer normalt, og noget om nedarvning af bløde... -
Søger lærer i dansk og engelsk
ForumindlægSøger en hjælpelærer som er ekspert i at skrive litterær artikel i dansk og/eller analyse af en fiktionstekst i engelsk. Jeg skal til eksamen i slutningen af maj så du skal være ledig et par dage i denne uge, næste og den efter. Jeg bor i Gentofte og du skal have mulighed for at komme her. Kontak... -
Kortfilm - oplæsning?
ForumindlægHej alle sammen. Jeg skal til mundtlig eksamen i dansk den 31. Maj. Jeg har trukket emnet kortfilm. Jeg har valgt den, der hedder ´Life is a bitch´ men jeg ved ikke hvad jeg skal læse op. Det må være hvad som helst, men jeg synes bare det er lidt svært at finde noget at læse op fra en kortfilm :... -
sætning
ForumindlægDen spanske kronprins Felipe og hans forlovede Leticia skal også giftes til maj. El príncipe real español Felipe y su prometida Leticia se va a casar en mayo también. Er denne sætning korrekt oversat? På forhånd tak for hjælpen! -
’Do you wanna know a secret’ af Kim Fupz Aakeson
ForumindlægHeey .. Pleeaase , vil I ikke hjælpe mig .. Laver dansk synopse , som skal afleveres i morgen d. 26 maj .. Har I læst novellen 'Do you wanna know a secret' ? Og hvad kan jeg fortælle ? (selvfølgelig , hvad den handler om , forfatteren osv.) men noget andet jeg kan fortælle .. Ved I hvad ... -
Problemformulering
ForumindlægHey! Jeg skal skrive dansk/historie-opgave her til maj, og jeg har valgt at skrive i historie. Mit emne er enevældens afskaffelse/det unge demokrati, men jeg mangler bare en problemformulering... Uanset hvad jeg gør, bliver den altid for bred, så er der nogen af jer, der har forslag eller idé... -
Tilbyder 1500 kr. for hjælp
ForumindlægJeg skal til eksamen i erhvervsøkonomi den 29 maj som er en tag hjem eksamen i 24 timer, jeg vil spørger om du tilbyder hjælp, dermed sørge for at opgaven bliver så god som muligt, sammen med mig, jeg vil give 1500 kr for 12 timers hjælp. Jeg læser selv på københavns universitet på økonomi st... -
1500 kr for hjælp
ForumindlægJeg skal til eksamen i erhvervsøkonomi den 29 maj som er en tag hjem eksamen i 24 timer, jeg vil spørger om du tilbyder hjælp, dermed sørge for at opgaven bliver så god som muligt, sammen med mig, jeg vil give 1500 kr for 12 timers hjælp. Jeg læser selv på københavns universitet på økonomi stud... -
Diskursanalyse - how to?
ForumindlægHalløj, jeg har fået til opgave at lave en diskurs analyse på Villie Søvndals 1. maj tale og det er som sådan ikke noget problem, da jeg godt ved hvad en diskursanalyse er. MEN. Hvordan stiller jeg den pænt og overskueligt op og hvad bør en sådan indeholde? HVis nogen har en fin diskursanalyse l... -
Haster Haster ! Kemi A...
ForumindlægDenne opgave er fra MAJ 1993. jeg har virkelig svært ved den, håber nogen vil hjælpe!! Anethol kan oxideres til anissyre (methoxybenzoesyre) og ethen. CH=CHCH3(BENZENRING)OCH3 + O --> a) tegn reaktionen med stregformler. Mit Svar: CH=CHCH3(BENZENRING)OCH3 + O2 --> COOH(BENZENRING)OCH ! -
Færdighedsprøve
ForumindlægJeg skal til terminsprøve om et par uger, prøverne plejer og være fra FSA 2010 maj. Da færdighedsprøven ikke er min stærkeste side, plejer og få 7, ville jeg gerne bede om noget hjælp. Hvad skal jeg have styrer på inden jeg går til terminsprøve i mat færdighedsprøve? Geomatri er nok mit svageste...
