Søgning på: engelske socialister holger drachmann analyse. Resultater: 13961 til 13980 af 45451
-
oversættelse af et ord!
ForumindlægEr der nogen der ved hvad det engelske ord: "Glasnost" betyder??Tak! -
Mie
ForumindlægJeg skal op til folkeskolensafgangseksamen snart, og har i dansk trukket overemnet Dan turell. Kunne godt bruge lidt hjælp til at finde en tekst at analysere! Tak på forhånd (må IKKE vælge "at være beat" "jeg holder af hverdagen" og "jeg skulle havde været taxachauffør&qu... -
Gys,splat og Freud- Hjælp
ForumindlægHejsa. Jeg har en opg i dansk som handler om gys. Jeg skal analysere gyseren Dracula af Bram Stoker, som handler under emnet det victorianske gys,. Jeg ved ikke rigtigt hvordan jeg skal kunne sætte de to ting sammen? Er der nogen som har nogle gode råd?? -
Fagsprog i tekstanalye?
ForumindlægHej Når man skriver en daske stil om en novelle skal man analysere og fortolke. Men når man skriver er det godt at benytte sig af fagsprog som fx. metafor/billedsprog, fortællersynsvinkel, flashback etc. Vil derfor spørge om nogen kan hjælpe mig med at finde andre af disse fagord? -
hjælp till stående bølger.
ForumindlægHej, jeg har lidt svært med fysik, nogen der hjlælpe mig. opgaven lyder hvilken sammenhæng er der mellem frekvens og svingningstilstand? lav en grafisk analyse og opstil en brugbar model. nogen der kan forklare mig, hvordan man laver en grafisk annalyse. har lagt grafen som fil. Tak på forhånd... -
Vold i skolen Cecil Bødker
ForumindlægHej Jeg skal til eksamen og har trykket undertrykkelse og har teksten vold i skolen af Cecil Bødker. Er der nnogen som vil hjælpe med en grundig analyse af den eller bare nogle vigtige ting som man kan komme til at overse På forhånd tak:) -
Akut hjælp oplæsningstykke 9 klasse
ForumindlægHej, I den danske prøve har jeg valgt diget Plastikblomst af yahya hassan. Jeg synes, at det går meget godt med at analysere og perspektivere, men jeg har virkelig svært ved at finde et oplæsningsstykke. Jeg ville høre om nogen evt. har et forslag? Tak på forhånd:) pls -
Rim
ForumindlægHvordan kan man analysere et rim? -
SRP-materiale
ForumindlægHej derude Jeg skal til at skrive SRP i psykologi og engelsk, hvor jeg skal skrive om psykopati (dyssocial personlighedsstruktur), hvorunder jeg gerne vil fokusere på hverdagspsykopater. Men jeg mangler noget materiale, jeg kan analysere mm. Jeg har fundet noget materiale på dansk, men da jeg sk... -
DHO Hjælp
ForumindlægJeg skal skrive Dansk/Historie opgave og jeg har valgt emnet "Kristendom som magt faktor i midelalderen" og jeg skal skrive en analyse. Problemet er bare jeg aldrig har lavet en analyse i historie er der nogle, som kan hjælpe? -
Case Spiseforstyrrelse???
ForumindlægHej alle. Nogen der har prøvet at analysere en case om spiseforstyrrelse der eventuelt kunne lægge den op på denne tråd? Tænker specielt på casen om Lena der har spiseforstyrrelse. Håber i kan hjælpe da det vil give mig et ordentlig skub til at kunne få analyseret min egen!! :) -
reklameanalyse
ForumindlægHey folkens, skal bruge en dyb analysemodel til reklamefilm det eneste jeg har kunne finde er [url]http://soeren.tackmann.person.emu.dk/10klasse/aktiv/fotek/proever/reklamefilm.htm[/url] så håber lidt I kan hjælpe mig :) -
Mobning problemer???
ForumindlægHej,., hvordan oversætter man mobning problemer på engelsk? tak på forhånd... -
Optagelsesprøve
ForumindlægJeg går i niende, og skal snart op til eksamen. Vi har lige fået vores 2. standpunkts karakter. Jeg fik så af vide af min uddannelses vejleder, at hans bud var at jeg skal til en optagelsesprøve. (HTX) Spørgsmålet er så, hvordan kan jeg forberede mig bedst til optagelsesprøven? -
AT 2011
ForumindlægAT 2011 under overskriften "At være på - muligheder og problemer" er nu udgivet. Har I fået udleveret materialet til AT 2011? Hvis I har, hvad er jeres første indtryk? Mvh. Sam og resten af redaktionen på Studieportalen.dk -
Hooligans
ForumindlægEr der andre, der arbejder med hooliganisme i AT? Jeg vil analysere filmen Hooligans under fagene Engelsk og Samfundsfag. Selvom jeg har fundet ud af samfundsfaglige dele jeg kan drage ind under emnet mangler jeg stadig en del synes jeg.Indtil videre har jeg identitet og subkultur indover.Nogle ... -
se dagens lys
Forumindlægjeg har overvejet at skrive om se dagens lys af svend åge madsen i 3.g opgaven...men vil gerne høre nogle erfaringer fra andre om den er god at skrive 3.g opgave om. jeg er ikke specielt god i skolen får omkring 7 8 i dansk så jeg ved ikke om den er for svær at analysere...er der nogen der har sk... -
Atkins diæt
ForumindlægHej,\n\nSkal til at skrive en synopsis om Atkins diæt. Vi skal have 3 spørgsmål i vores problemformulering, et redegørende, et analyserende og et vurderende spørgsmål. Så jeg tænkte på om nogen havde nogle forslag til spørgsmål, eller eventuelle rettelser til vores egne nedenunder.\n\nHar kommet ... -
RFID Begrebet
ForumindlægHejsa. Har fået stillet en større eksamens opgave i IT i virksomheden, ville høre om der er nogle der har mulighed for at hjælpe med følgende spørgsmål: Bestyrelsesformanden ønsker derfor en analyse af RFID som mindst omfatter: a. Hvad går denne teknologi ud på? - beskriv egenskaberne og hvorda... -
Brændværdi
ForumindlægHvordan siger man brændværdi på engelsk ?
