Søgning på: srp biologi og kemi. Resultater: 13961 til 13980 af 27496
-
Her kan I blære jer i fred:o)
ForumindlægNår man læser de forskellige indlæg her på studieportalen.dk fornemmer man at folk ikke helt kan lade være med at komme med små kommentarer om hvor godt, det er gået dem til deres ekssamen. Det er temlig træls, for når man ikke selv har været oppe endnu, er det sidste man gider høre på, hvor godt... -
Reaktionsskemaer
ForumindlægJeg er meget dårligt til Kemi, derfor har jeg lige 5 opgaver, jeg bare ikke helt forstår. Jeg håber virkelig, at der er nogle der vil hjælpe mig med dem, eller evt give mig et peg på, hva det er jeg skal gøre/løse- Opskriv reaktionsskemaer og angiv navne på rekationssprodukterne for følgende r... -
Syrer afgiver H+ ioner?
ForumindlægHej Jeg skal til FSA fysik/kemi prøve om godt en uge, og nu hvor jeg sidder og laver disposition til omkring syrer og kigger på nette efter mulige oplysninger, ser jeg alle steder, at en syre åbenbart kan afgive H+ ioner. Okay, jeg ved, at en syre indeholder H+ ioner, men at den ligefrem afgive... -
Nysgerrighed:)))
ForumindlægHej, jeg har spekuleret meget over hvordan eksamerne foregår i 9. jeg ved jeg skrev et indlæg om dette emne før, men jeg fik kun vide hvordan det foregik i engelsk eksamen. Så kan i fortælle mig hvordan det foregår, altså skal man tr&... -
Mængdeberegning
ForumindlægHJÆLP! HJÆLP!Jeg har hårdt brug for lige netop din hjælp! Jeg er nemlig gået i stå ved en kemiopgave, som lyder følgende:Sølvnitrat kan fældes ved en reaktion mellem sølvnitrat og natriumchlorid. 1) Opskriv det afstemte raktionsskema for denne reaktion??2) Hvor stor er den ækvivalente mængde natr... -
Sjov mini motor!
ForumindlægHej jeg faldt lige over denne film, og forstår ikke helt hvad der sker. Det er jo ikke en elektromagnet, og der er jo ikke noget med poler der vender, ligesom elektromotor. Så hvis nogen ved hvad der foregår, er jeg nysgerrig :) http://www.youtube.com/watch?v=zOdboRYf1hM -
Opg. mangler hjælp til disse opg. gerne inden i aften..
Forumindlæg1. a) 225 88 Ra beta- radioaktivt Opskriv henfaldsskemaet for denne kerne. (225, skalvære hævet, mens 88 skal være sænket, den kunne ikkehelt skrive det i dette program)b) Formlen for calciumhydroxid er Ca(OH)2.Beregn den molare masse for calciumhydroxid.c) I en cola måles pH til 2,7Bestem (H3O+)... -
ETHANOL - kemiske egensk.
ForumindlægHejsa. Jeg er igang med at skrive en opgave, og der skal jeg redegøre for ethanols kemiske egenskaber. Nogen der kan fortælle mig sådan hvad det "er" .. er nemlig ikke helt sikker (: .. -
Morfin og Kokain
ForumindlægJeg har fået en kemiopgave for hvor jeg skal nævne molekylformlen for dem beggeNogen der tilfældigvis lige skulle kunne dem i hovedet....? -
Censor fra Tornbjerg Gymnasium!!
ForumindlægHej.. jeg har fundet ud af, at jeg har 2 censore i år som kommer fra den samme skole, nemlig Tornbjerg Gymnasium i Odense! er der nogle som kender dem? eller har prøvet lærere derfra til eksamer? -
Perspektivering til andre AT-forløb:
Forumindlæghej, jeg skal perspektivere til andre AT-forløb vi har haft, men hvad hvis der ikke er noget som kan perspektiveres? kan man så bare skrive det? -
ide
Forumindlæghej...jeg skal holde en fordrage for min klasse.men jeg ved ik rigtig hvad det skal være...er der nogen der kan komme med ideer...ud over navngivning og afstemning af reakktioner... -
Råstoffer, Brasilien - geografirapport
ForumindlægHej! I min rapport om Brasilien skal jeg skrive om Brasiliens råstoffer; Hvilke råstoffer har landet? Hvor og hvordan udnyttes råstofferne? Eksporterer landet sine råstoffer? Hvilken rolle spiller råstoffer for landets økonomi? Har søgt mange steder på nettet, og ledt i bøger, men j... -
Massespektrum
ForumindlægJeg har problemer med at analysere et stof ud fra et massespektrum, findes der en måde, og hvordan foregår denne? f.eks. ved IR-spektre hvor man ser på en tabel over gruppefrekvenser i en databog, er der så en tilsvarende måde for massespektrum? -
Hvad sker der ved deformation af metaller?
ForumindlægHjææælp Jeg kan ikke finde noget om deformation af metaller, er der nogle der kan hjælpe det HASTER.... Tak på forhånd :)) -
redoxreaktion oxidation
Forumindlæghej jeg har en redoxreaktion som jeg er gået lidt kold i. den alkohol jeg har svær ved at tildele oxditationstal til er 2-propanol. CH3CH2OCH3 -
C-niveaufag, 2.g eller 3.g?
ForumindlægHejSkal jeg have mit c-niveaufag i 2.g eller 3.g? -
film og karaktere
ForumindlægHej ! Jeg begynder i 2.g her efter sommeren.. Og jeg ville nemlig rigtig gerne forbedre min mediefags karakter... Lige nu ligger jeg jeg på et 9 og har gjort det i hele 1.g men i 2.g vil jeg gerne brilliere og få 10-11 stykker, så med det ville jeg spørge om der nogen der vidste hvad jeg skal læs... -
Atomer
ForumindlægJeg skal skrive en rapport om atomer, syre og base, ph-værdien osv. Og nu har jeg skrevet lidt om atomer, og nu sidder jeg inde med et spørgsmål, om syre og base også består af atomer ligesom de andre grundstoffer? Jeg er godt klar over, at syrer og baser også er grundstoffer, som er sat samm... -
Merton College
ForumindlægHej,jeg arbejder på min ansøgning til Oxford, og skal nu til at vælge college.Jeg har gennemlæst mit prospectus og betragtet faktorer så som beliggenhed osv.Jeg er nået til enten at vælge imellem Merton eller Baliol. Er der nogen der kender disse colleges. Merton er rigtig stærk akademisk (nok et...
