Søgning på: religion eksamen stx. Resultater: 14001 til 14020 af 40685
  • Kronik

    Forumindlæg
    Er der nogle der ved hvad en refleksion er i en kronik analyse opgave
  • Bestemme ukendte sider!

    Forumindlæg
    Jeg har en trekant ABC hvori vinkel C er 90 grader og siden b=4 derudover er vinkelhalveringslinjen Va = 4! Hvordan finder jeg resten af siderne samt vinklerne? Det der driller mig er vinkelhalveringslinjen! Hvorfor en vinkelhalveringslinje i denne situation??
  • Uddannelsesparathedsvurdering

    Forumindlæg
    Hej Jeg skal snart til en uddannelsesparathedsvurdering og jeg vil gerne vide hvilken opgaver man kommer til at få ?
  • Gennemsnit

    Forumindlæg
    Er der nogen, der kan sige, hvordan man regner sit gennemsnit ud for 3.HHX? Lægger de alle 3 år sammen og tager så gennemsnittet, eller hvordan?
  • Eksamenssæt - Engelsk b-niveau

    Forumindlæg
    Hejsa mine kære studieportals brugere! Jeg vil gerne høre, om der er nogen herinde der har gamle engelsk B-eksamensæt, som jeg kan få? MVH Pokemonorm
  • Matematik på HHX

    Forumindlæg
    Jeg er lige blevet færdig med min 10.klasse og skal efter sommerferien på HHX. Er der nogle som kender til hjemmesider som kunne være brugebare?
  • funktion

    Forumindlæg
    vejledende eksamensopgave 5008 A-niveau. Gør rede for at funktionen O(r)=pi*(r^2)+pi*r*(kvadratrod((1/(64*r^4))+r^2) beskriver keglens overfladeareal, som funktion af keglens radius.. Hvordan gør jeg det?? ved slet ikke hvad der menes. Er med på at det er overfladearealet som funktion af r...
  • engelsk årsprøve

    Forumindlæg
    Hej, skal til engelsk årsprøve i morgen, og ville bare vide hvad jeg skal gøre for at få 10?
  • Studentereksamen matematik A

    Forumindlæg
    Hej studieportalen! Er der nogle af jer herinde, der ved hvor jeg kan finde alle de gamle studentereksamens prøvesæt, fx dem fra 2010 og optil 2017? det vil være en stor hjælp :-) Tak på forhånd
  • Gennemsnit

    Forumindlæg
    Hej Er der nogen der ved hvor man kan regne sit gennemsnit ud for HTX. Har set de der for gymnasiet og HF, men der er nogle af mine fag ikke med.
  • kronik - inddrage egen mening

    Forumindlæg
    hej. jeg skal skrive en kronik, men har lidt svært ved at forstå om man må inddrage min egen mening eller oplevelser - hvis man må - hvor i kronikken, så? må man godt inddrage sin egen mening/oplevelse i indledningen? håber i vil hjælpe (=
  • SRP - Fys/His...????

    Forumindlæg
    Hej derude.. Som mange andre 3.g'er skal jeg til at skrivestudieretningsprojekt. Jeg har overvejet fagkombinationen Fys/His. Er der nogle som har nogle gode ideer til et emne? Håber I kan give mig lidt inspiration...
  • Kronik om globalisering

    Forumindlæg
    Hej allesammen Jeg har fået til opgave at skrive en kronik i samfundsfag. Jeg skal vælge en institution at skrive om og så forklare hvordan netop den institution er globalisering. Mine valgmuligheder er: indenfor økonomi er det: CSR, TOBIN og ILO indenfor politik er det: EU, ICC, ICAO og til sids...
  • Offentliggørelse af årskarakterer for de afsluttende fag på HTX(1.år)

    Forumindlæg
    Nogle der ved hvornår årskarakterene for de afsluttende fag, bliver offentligjort på HTX for 1 års eleverne (evt. 2 eller 3 g'er der kan huske det fra da de gik i 1,g?)
  • Måske smidt ud fra HHX

    Forumindlæg
    Hej. .Jeg bliver muligvis smidt ud fra HHX, kan desværre ikke fortælle, hvorfor, men det har ikke noget med fagligheden at gøre, men en helt anden ting. Hvis jeg bliver smidt ud fra HHX, på den skole jeg går på nu, kan jeg så godt starte på en anden skole? Tak på forhånd. (Går på først...
  • Kan det passe!?

    Forumindlæg
    At matematik på b bliver det mindste niveau man kan vælge i fremtiden ? Er det ved at blive vedtaget, eller er det bare en skræmmekampagne?
  • Angive klasse/skole?

    Forumindlæg
    Hej :) Jeg har lige oprettet en profil, men jeg kan ikke finde ud af at angive hvilken skole jeg går på... Håber nogle ved, hvordan jeg gør ? // Dorthe
  • Matematik - Suppleringsspørgsmål vedr. institut. (Vigtigt!)

    Forumindlæg
    Hej. Har et stort dilemma. Har valget mellem at supplere b.la. matematik på to forskellige instituter. Enten Niels Brock eller KVUC. Er der nogen som har suppleret mat-A eller lign. på et af de to insitituter og kan fortælle om niveauet, hvor overkommeligt det er. Tak på forhånd!
  • Forskel?

    Forumindlæg
    Hej Jeg har talt med en studievejleder på Løbenhavns VUC idag angående at jeg gerne vil tage erhversøkonomi på som flex HF, og for at få SU så skulle den være på en såkaldt SU positiv liste. Der stod ikke erhversøkonomi på listen med virksomhedsøkonomi, og det som jeg ved er, at det er det sam...
  • Nogen som vil kommentere min kronik.. ?

    Forumindlæg
    Nogen som ville kommentere min kronik, er det en kronik, og er den fyldest gørende, og har jeg forstået teksten,artiklen samt opgaveformuleringen korrekt.. Artiklen - Ret til at leve sundt.