Søgning på: matematik fp9 maj 2021. Resultater: 14081 til 14100 af 33706
  • Andengradspolynomier HJÆLP!

    Forumindlæg
    Afgør om koefficienterne a, b og c samt diskriminanten d er positiv, negativ eller 0.
  • Sinusrelation

    Forumindlæg
    Hej Derude. Lille opgave til evt. interesserede! Find vinkel A og side a med sinusrelation udfra disse oplysninger: 'B=82,21 b=81,99 C=109,91 c=110 vh Tonny
  • Valgfag HHX

    Forumindlæg
    Halløjsa studieportalen! Jeg står og skal til at vælge valgfag for 3. år på hhx. (går på 2. år lige pt.) Jeg kan vælge imellem: Mat A (totalt udelukket), psykologi, organisation, retorik og finansiering. Ville sådan set bare høre, om i har erfaringer med nogen af overstående fag? Det jeg væg...
  • Plan

    Forumindlæg
    Hedder det: "Et plan i rummet eller en plan i rummet", når vi taler om vektorer og analytisk geometri (se bort fra definitionen af en plan som et synonym for en strategi)?
  • Funktioner

    Forumindlæg
    Hej, nogen som har et godt eksempel på anvendelse af f’(x) i forbindelse med optimering? har svært ved at forstå hvordan man anvender f’(x) i forbindelse med optimering, og har desværre ikke kunne finde nogle eksempler, tak på forhånd!
  • Info om diverse emner

    Forumindlæg
    Hej. Jeg har mulighed for at trække diverse emner til eksamen (som mit lodtrukne emne) Kan i skrive al jeres viden omhandlende disse emner; Potens/rod/vækst Potaguras Trigonometri (cosinus/sinus) (enhedscirklen) Rette linjer Grafer/kordinatsystemer Parabler/andengradsligninger Jeg har al...
  • Andengradsfunktioner

    Forumindlæg
    Bestem eventuelle rødder(nulpunkter) for følgende funktion: f(x)=2x^2-4x+1
  • Mat C..HF?

    Forumindlæg
    Hej alle sammen.. jeg sku´ lige spørg om der nogen, der har en eksemplar af mat C for hf..altså en gemmel f.eks. eksamopgave.. Tak påforhånd..
  • Søger noter i moderne fysik k

    Forumindlæg
    Hej, er der ikke en rigtig nice person som ligger inde med nogle nice noter i moderne fysik? :) det er simpelthen så svært det fysik!
  • Hjælp til polynomier

    Forumindlæg
    Hej jeg har brug for hjælp til denne opgave. Jeg kan godt forstå, hvordan jeg finder fortegnet for a, b og d fx at a er glad dvs positiv, men jeg ved ikke hvordan jeg skal løse ligningen altså skal jeg indsætte nogle tal eller hvordan? Håber I kan hjælpe mig :)
  • Hvad er det her for en side?

    Forumindlæg
    Hvad er det her for en side? Er det ikke meningen man skal få hjælp? I hjælper jo ikke?
  • Differentiering

    Forumindlæg
    Hvordan differentierer jeg denne trigonometriske funktion? 1. Bestem 2. Bestem tangentens ligning i
  • HF!!

    Forumindlæg
    Er der nogle der går på hf? Hvis ja, hvad fik i, i karakter i 9. KL afgangsprøve i de forskellige fag?
  • Børneskuespillere løn?

    Forumindlæg
    Hej alle sammen.. Kunne godt tænke mig at høre hvad børneskuepsillere tjener? Fx. et eller andet barn som har været med i Min søsters børn.. Eller sådan nogle film i den retning. Det skal bruges til Matemaitik. Håber I vil hjælpe! Tak!
  • Hjælp til denne opgave om afkøling

    Forumindlæg
    Jeg har brug for hjælp til 1 og 2
  • Lån

    Forumindlæg
    Hej hvordan tager man et lån, når en bil koster 440443 kr. ?
  • Forsikringmatematik erhvervserfaring sabbatår

    Forumindlæg
    Jeg drømmer om at læse forsikringsmatematik, men mit snit er omkring 8. og dermed ikke højt nok. Jeg er næsten færdig med 3 år og kan dermed ikke nå at forbedre det og selv hvis jeg kunne vil jeg gerne have en backup. Så spørgsmålet er hvad jeg kunne lave i et evt. sabbatår som vil hjælpe mig me...
  • andengradspoltnomium

    Forumindlæg
    jeg skal redgøre for a,b,c,d i grafen f(x)=ax^2+bx+c hvad skal jeg skrive?
  • lineærfunktion

    Forumindlæg
    Nogle der kan hjælpe med dette spørgsmål? er ikke særlig godt inde i alt med funktioner Giv et eksempel på en stykvis lineærfunktion. Beskriv præcist hvad f(x) angiver og hvad x angiver. Angiv definitions- og værdimængde for funktionen og lav en grafisk afbildning af funktionen
  • Binomialfordeling

    Forumindlæg
    halløj, er der mon nogen som kan hjælpe mig med hvordan jeg argumentér for binomialfordelingen ud fra et eksempel med 4 succes i 7 forsøg