Søgning på: fysik rapport DENSITET. Resultater: 14101 til 14120 af 23609
-
svingninger/Bølger/lyd/lys
ForumindlægHejjj allesammen.. Jeg skal op i fysik, men er ikke så god til faget.. Derfor ville jeg lige spørger om der var nogen der havde noter til de her nedestående emner:svingningerBølgerlydlysDet ville være en stor hjælp! På forhånd tak :) -
lysets hastighed
Forumindlæghvad er lysets hastighed i glas, når lysets hastighed i luft er 3 * 10^8 m/s? helst ikke noget vildt kompliceret, har kun fysik på c. -
Salt, syre, base (Uorganisk kemi)
ForumindlægHej.Jeg skal op i mundtlig fysik/kemi i morgen, og jeg skal fortælle noget om salte, syrer og baser.Men jeg er lidt på bar bund.Hvad kan jeg fortælle? Det mest oplagte? -
Energiniveaudiagram
ForumindlægHejJeg sidder her og har nogle problemer med, at lave noget fysik, da jeg ikke kan finde ud af, hvad de mener med Energiniveaudiagram. Det er et diagram for hydrogenatomet, men hvordan skal man aflæse det og hvad betyder n??Venlig hilsenPhilip -
Lysets hastighed
ForumindlægDer står i min fysik bog at beta-partikel rejser med lysets hastighed. Men det er da ikke muligt for ting med masse at rejse med lysets hastighed. Og elektron har da en masse!!.. HJÆLP MIG! -
Eksamen
ForumindlægJeg skal til fysik-eksamen i morgen, og har et lille problem, hvis jeg trækker oliekemi. Er der evt. nogen der ved, hvor mange ml butan der er i en engangslighter? Det ville hjælpe enormt meget. c: -
Arkitekt
ForumindlægHej, er det nogen der ved, hvorfor det tidligere har været et krav, at have Matematik A, Fysik B og Kemi B for at komme ind på arkitekt skolen? Tak på forhånd. -
tilvækst?
ForumindlægNogle spørgsmål til fysik(nørderne):tilvækst - er det altid negativt? (og hvad så med delta? det synes jeg min lærer siger, men jeg forstår det ikke helt for tilvækst er jo en stigning?MVH. parisa -
udfældes
Forumindlæghej:-) jeg er i gang med en fysik/kemi lektie og jeg har om krystaller:-) jeg har fået spørgsmålet hvad betyder at et stof udfældes:-) Jeg håber at i kan hjælpe mig -
Magnetic Susceptibility på dansk?
ForumindlægHvad er det danske ord for "magnetic susceptibility"? Ordet betyder magnetisk påvirkelighed/modtagelighed/følsomhed (iflg. ordbogen), men hvilket ord bruger man i dansk fysik for begrebet? -
Fysiknoter i LaTeX - interesse??
ForumindlægHey. Jeg har lige været oppe i fysik (efter 2.g) og har lavet noter i LaTeX på 36 sider om Orbit1 + 2. Hvis det har interesse, vil jeg lægge dem ind på studieportalen.dk?!--Emilie -
hvad kan man komme op i?
Forumindlæghey :) jeg går i 8 kl. og skal i 9 efter sommer:) men jeg vil godt vide hvad man kan komme op i, i hvilke fag. fx. fysik- kalk. er der en side hvor man kan finde det? og tak:) -
Hiroshima.synopsis
ForumindlægHej jeg skal skrive om atombomben med udgangspunkt i hiroshima. Jeg mangler kilder til historie-delen, og mangler metode i fysik-delen.. ER der nogen der kan hjælpe? -
Magneter og vand
ForumindlægHej alle.. Er mega dårlig til fysik osv. og blev pludselig i tvivl .. KAN EN MAGNET TÅLE AT KOMME I VAND ? Svar gerne hurtigst muligt.. På forhånd tak.. - Mia Maja -
net undervisning
ForumindlægKære alle Jeg har engang set en netside med undervisning i matematik, kemi og fysik - men har glemt hvad den hedder. Nogle der kender sådan en side ? så man kan fordrive ferietiden med lidt læring ? Mvh -
Hvor lang tid tager det at brygge kaffen?
ForumindlægLidt hjælpe til denne fysik opgave. "En bestemt kaffemaskine brygger kaffe med effekten 1200 W. Hvor lang tid tager det, hvis der kræves en energi på 400 kJ til kaffebrygningen?" -
Vejr og Klima spørgsmål
ForumindlægHar aldrig været en haj til Fysik, og dette burde ikke være så svært. Men jeg sidder lidt fast i det. Det giver ikke rigtig mening for mig. Er der nogen der kan forklare mig hvad jeg skal og hvordan jeg finder ud af det her? -
SSO
ForumindlægSidder og prøver at finde frem til hvordan formler "tæller" i en SSO? Man må skrive 15 sider brødtekst, men er der nogen der ved hvordan det er med formler. De kan fylde ret meget i fysik! -
Ampere og resistanser
ForumindlægJeg sider med en tvivl omkring noget fysik. Fysik er ikke ligefrem noget fag jeg er god til, og da jeg ikke var til stede ved de fysik-timer, hvor at dette emne blev gennemgået, så tænkte jeg lige, at det her var stedet, hvor man kunne få en hurtig hjælp.. Det er fysik på c-niveau, og spørgsmå... -
Beregning af energi og effekt af steptest
ForumindlægI fysik skal vi udregne hendholdsvis forbrugt energi og effekt ved Harvard steptest og Åstrandssteptest og jeg er i tvivl om hvordan jeg skal gøre det. Nogle der kan hjælpe?
