Søgning på: religion eksamen stx. Resultater: 14141 til 14160 af 40685
-
Hjælp til tegning af denne graf i Nspire mm.
ForumindlægHejsa jeg har lidt problemer med denne opgave (se vedhæftet fil). Det første problem er til spørgsmål A hvor jeg ikke kan tegne grafen i Nspire. Så vil lige høre om der er nogen der kender Nspire der ved hvordan man skal tegne denne graf, Derudover er jeg lidt usikker på hvordan spørgsmål B ska... -
Et par RIGTIG nemme spørgsmål
ForumindlægHej SPmennesker Jeg har ikk styr på faget religion, så har lige nogle sprøgsmål? 1. Jeg har læst i to forskellige bøger, hvor der i den ene står at det var Isak, som blev ofret af Abraham, og i den anden står der, at det var Ismael som faktisk blev ofret, så hvem er det? 2. Jeg har desuden læs... -
Gratis lektiehjælp tilbydes
ForumindlægTilbyder lektiehjælp i forskellige fag (fx historie, dansk, old, religion, samf, lidt filosofi og måske andet) på både folkeskole- og gymnasielt niveau. Har fået 12-taller i alle de ting, på nær filosofi som jeg ikke har haft som fag, men har brugt tværfagligt i bl.a. AT og andre opgaver. Kan ogs... -
lidt i tvivl
ForumindlægFor at bliver optaget på uddannelsen skal du dels have en adgangsgivende eksamen og dels have følgende fag og niveauer, som skal være bestået med min. 2,0 på 7-trins-skalaen (medmindre andet og højere er angivet i skemaet). Det vil sige at man skal have bestået faget ik??? Jeg har bestået dans... -
Tæller årskarakter med om dumper dansk eller ikke?
ForumindlægHej Jeg har dumme mig lidt og fået 02 i skrifeligt dansk her til eksame karaker. Jeg skal også op til mundtlige eksame om ikke så længe, og hvis jeg nu kommer til at kludre i det og får under 02 Tæller års karakerne så med, fik 7 både i mundtlig og skriftligt i gennemsnit om hvorvidt jeg best... -
rette lille tekst! please?
Forumindlægheej... er der n0gen der vil kigge på denne tekst? The message in the story is to show; that we people all can live together in freedom. That we are not difficult, no matter the culture, religion and the color of the skin, and then we should treats identical. And the story will tell us that... -
Lidt rettelse
ForumindlægHej, er lige blevet færdig med en engelsk lille opgave og tænkte på om der var nogle der gad og kigge den igennem for mig og rette eventuelle fejl på forhånd tak. :-) Many problems in our life are caused by love. For example if a boy loves a girl and the girl doesn’t loves him or the opp... -
Stavetjek
ForumindlægHej, Er der en her, der er god til tysk og har lyst til at hjælpe mig en kort tekst, som jeg har skrevet? Super! Her er teksten: (jeg ønsker blot evt. fejl rettet) Bayern hat 13 Millionen Einwohnender mit einer Bevölkerungsdichte von 178 Einwohnern pro km². In Bayern 55 Prozent auf d... -
råd
Forumindlæghej...er der nogen der har gode råd/ideer til hvordan man kan forbedrede sig til mundtlig eksame i Eø -
danskeksam A
Forumindlæghej hvordan foregår en mundtli og skriftlig eksam i den ny reform for jeg vil læse på pensumet her i sommerferien -
hvad er et produkt?
Forumindlæghejsa jeg ville bare lige vide om produktet i en samfundsfags eksamen skal være fysisk? eller kan det godt være en film eller lignende? -
Om fordomme, hjælp:))
ForumindlægHej. Jeg har valgt fordomme som underemne. Nogen der vil hjælpe med, at give nogle ideer til, hvad man kan skrive om om fordomme? :) Tusind tak! -
Ideer til SSO
ForumindlægHej alle :) jeg skal til at skrive SSO i historie B. Jeg har så valgt at skrive om kvindens rolle i mellemøsten. Vil så bare lige spørge om i har nogle underemner?? Ps. jeg kommer til at skrive om, hvordan de har udviklet sig gennem tiden :) Indtil videre har jeg kun tænkt på ... -
Rejse-definition! - hjælp!
ForumindlægJeg er som de fleste andre ved at starte på det nyt AT-forløb. Jeg er nu kommet på idéen om at skrive om filmen "A beautiful mind" om matematikeren John Nash. Her ville fagene være matematik og dansk, men efter ministeriets mange ændringer er jeg meget i tvivl om, om min definition på ... -
Begreb
ForumindlægForklar begrebene Kapitálisme, fundamentalisme og imperialiame. -
Hvide hjemmehjælpere!
Forumindlæghttp://politiken.dk/VisArtikel.sasp?PageID=424802En ældre artikel fra sidste år, men ikke desto mindre stadig ligeså slående.Hvad synes I, racisme eller ej? -
AT 2012 - Aids?
ForumindlægHejsa. Jeg skal til at lave AT synopsis og vores over emne er katastrofer. Jeg tænkte på om man godt kan have om aids/HIV og hvilke fag evt. problemstillinger i vil foreslå så. Jeg syntes selv det er en stor katestrofe, da man ikke kan rede dem der får den, kun nedsætte sygdomstempoet. Håbe... -
Projektuge - hjælp til emne
ForumindlægHej everybody :) Projektugen nærmer sig, og min partner og jeg er begyndt at tænke over hvilke emner, der kunne være interessante, men vi kan slet ikke komme i tanke om noget. Som overordnet emne har vi om "forandringer" og vi er virkelig på bar bund mht. et godt emne som kan være me... -
al-Qaeda
ForumindlægVi har et projekt i skolen om terror, og vi har valgt al-Qaeda som vores overordnede emne. Indtil videre har vi tænkt os at skrive om: al-Qaeda's historie, al-Qaeda's opbygning, hvordan opererer al-Qaeda, hvilken betydning har al-Qaeda haft på den muslimske/vestlige verden og hvilke aktio... -
Eksamener
ForumindlægMn studieretning er: Bio A, mat B og kemi B.Jeg har tænkt mig at vælge mat A og så skal jeg have fysik c. Derudover vælger jeg astronomi eller psykologi C, har ikke helt bestemt mig. Jeg har fortsættersprog og regner derfor med at aflsutte det i 2g.Jeg har kun haft få kemitimer, så jeg regner ikk...
