Søgning på: dansk politik samfundsfag. Resultater: 14161 til 14180 af 48880
-
eksamen!!
Forumindlæghej.. lige et spørgsmål ang. mdtl. eksamen på c niveau. Hvordan foregår det? jeg ved at jeg trækker et tekst som jeg skal redegøre, analysere og diskutere. Men hvordan er det bedst at fremlægge? skal jeg fortælle meget om teksten, eller pensum eller relatere til en helt tredje ting? Hvordan sk... -
SRP - Terrorisme (samf. + his.)
ForumindlægJeg står i den "fantastiske" situation hvor jeg skal skrive SRP i december måned xd Jeg havde tænkt mig at arbejde med hvilke primære forandringer terrorismen har undergået de sidste 30 år. Derudover vil jeg med fokus på 11/9 undersøge det betydelige kulturelle kløft imellem Vesten og i... -
Begrebsliste
ForumindlægHey alle! Jeg skal til eksamen i Samf. B (HTX) i morgen og jeg står og mangler en begrebsliste til diverse fagudtryk mm. som kunne være nyttige at skrive/bruge i min synopse i morgen. Hvis nogen sidder inde med noget der kunne bruges (helst med beskrivelser selvfølgelig) vil jeg blive lykkelig... -
kausal metode?
Forumindlæghvordan anvender man en kausal metode?? hvad er det?? -
dødsstraf
ForumindlægNår man fx får dødsstraf i et Mellemøstligt land, så kan advokaten forsvare en, men hvem kan ellers? Altså her mener jeg, at hvis sagen efterhånden er blevet ret stor og alle anerkender, at den kvinde der begik et mord gjorde det pga. nogle omstændigheder/hændelser eller for at sikre sit eget liv... -
Historie metode
ForumindlægEr der nogen, som kan fortælle hvad historie metoden går ud på og hvordan man bruger den? Tak på forhånd. -
24 timers eksamen,
ForumindlægJeg står og skal til eksamen i samf. b. Der får man jo udleveret noget bilagsmateriale. Det er på ca 10-15 normal sider.. Men skal min synopsis indeholde noget fra alt i bilagsmetarialet? altså skal ALLE arktikler og skemaer indgå? Håber I kan hjælpe! -
boxplot - ligegyldigt?
Forumindlæghvis du vil lave et boxplot så har du hen ad x-aksen dit middeltal og kvartilerne.. men hvad med op ad y-aksen? -
Afrika
ForumindlægHvad kan man gøre, for at stoppe fattigdommen i Afrika? -
AT-talepapiret??
ForumindlægHej, AT min emne handler om positivisme(filosofi) og relativitetsteori(fysik). jeg arbejder med mit talepapir og er nået til den sidste punkt: 7) Afslutning med forslag til emner til dialog, eksempelvis konsekvenser, metodeproblemer, perspektiver. kan I hjælpe mig med at forklare mig hvad &qu... -
Underemne til projektopgave
ForumindlægVores overemne er Verden omkring os. Synes den er meget bred, og har svært ved at finde noget der interesserer mig. Nogle forslag? -
EU's magtdeling
Forumindlæger der ikke en der kan forklare mig eu's magtdeling -
Apartheid eller nordkoreanske fangelejr?
ForumindlægHej alle :-)) Skal til at have projektils her om et stykke tid, og er igang med at vælge emne, men kan ikke beslutte mig. Jeg havde egentligt valgt Pædofili, men en snak med min lærer fik mig lidt på andre tanker. Ved ikke rigtigt, det virker bare for useri&am... -
Problemformulering.
ForumindlægEr der en der vil kigge på min problemformulering og fortælle om der mangler noget? Helst nogen der er kloge på området, tak :) -
Le petit Chaperon Rouge / den lille rødhætte ?
ForumindlægHej :-) Jeg har læst den lille rødhætte på fransk. Kan nogen skrive en personkarakteristik om den lille pige? altså bare på dansk, så jeg ved en del om hvordan hun er osv ? -
HJælp
ForumindlægHejsa, Hvis jeg nu ønsker at tage 3år om igen, bliver så mine karakterer i SRP (studieretningsprojekt)+ Dansk & Historie opgaven slettet? Mvh Sophie -
lægeuddannelse i Polen
ForumindlægHej venner Jeg er lige gået ud af gymnasiet med lidt lav gennemsnit og er ikke kvalificeret til at blive optaget på min drømme uddannelse ( LÆGE) her i Danmark. Grunden til at jeg henvender mig til jer er at jeg vil meget gerne læse medicin men når jeg ikke er kvalificeret til det her hjemme ... -
Stil
ForumindlægHej, vil i rette min stil sprogfejl osv. Jeg skal aflevere tirsdag.Tak på forhånd.Karens Jul blev udtrykt i Politikkens julenummer i 1885 og handler om em ung kvinde, der med sit barn fryser i ihjel i en træhytte på havnen i Kristiania i Oslo.Karen er en ung, fattig kvinde, der bor sammen med sit... -
Forslag til fantastisk fortælling
ForumindlægJeg skal anmelde et selvvalgt værk på dansk, som skal indeholde eventyrgenren fantastisk fortælling. Da jeg ikke er bekendt med nogen af nutidens skribenter inden for dette område, vil jeg høre, om nogen har en idé til, hvilken bog jeg evt. ville finde spændende. Eneste krav er, at den ikke m... -
Lidt hjælp :)
ForumindlægHej SP Jeg har skrevet en meget kort opgave ( 250 ord) og vil derfor høre om der er nogle der vil læse den igennem for mig. Jeg har skrevet en dansk version også, da i på denne måde kan se at jeg hverken har benyttet google translate eller andre programmer der oversætter (udover ordbogen) ...
