Søgning på: synopsis eksempel engelsk. Resultater: 14161 til 14180 af 44202
-
Lånt materiale (metoder samf.)
ForumindlægHej. Hvis jeg har lånt en bog hvori der er samlet en masse interviews angående mit emne i at, kan jeg så godt bruge disse interviews og sige at jeg har brugt den kvalitative metode. Ligeledes, kan jeg så finde statistikker jeg ikke selv har lavet og bruge dem til en kvantitativ metode. Kan man g... -
isotop og henfald
ForumindlægHej.. Nogle der på folkeskoleniveau kan forklare de to begreber - isotoper - henfald (radioaktivitet) -
Formel for luftmodstandskraft
ForumindlægHej alle Mit problem ligger i at jeg skal redegøre for (kort), hvorfor at formlen for luftmodstandskraften under et frit fald er F_mod=k*v^2 fremfor F_mod=k*v. Og har ikke lige selv nogen anelse. Nogen der kan hjælpe mig? Tak -
Termisk energi
ForumindlægHej, er der nogle der kan hjælpe mig med nogle eksempler på energiomdannelser, hvor termisk energi indgår? På forhånd tak :-) -
Endnu et matb eksamensspørgsmål
ForumindlægNogle som kan forklare mig hvad forudsætningerne er for at bruge binomialfordelingen som sandsynlighedsmodel? Samt give mig et vink til hvordan man bedst muligt forklarer differentiabilitet? Tak på forhånd -
Naturlige råstoffer
ForumindlægHej alle sammen. Er der nogle dejlige mennesker der gider at skrive definationen for naturlige råstoffer? Er det bare råstoffer der er i jorden? -
stamfunktioner med konstanten k ?
ForumindlægHej :) Nogen der ved, hvorfor en funktion "blot" er parallelforskudt, når en stamfuntion F(x)får en konstant, k, på.. er der måske et bevis, der forklarer dette? håber nogen kan hjælpe. -
ekstremumssteder
ForumindlægHej. Jeg skal snart op i mundtlig matematik, men har et eksamens spørgsmål, om jeg ikke forstår. Du skal beskrive hvordan en funktions ekstremumssteder kan beregnes.? Håber der er nogen, som kan svare på det. -
Bevægelse i fysik
ForumindlægHej jeg er i gang med at skrive om bevægelse og parameterkurver, og ville i den anledning spørge, om der var nogen, der kendte til nogle specielle bevægelser i fysik,udover de sædvanlige med skråt kast og jævn cirkelbevægelse, vis parameterfremstillinger kan udledes? -
partikler
Forumindlæghej, nogle der kan forklare mig hvad en stofbærendepartikel og kræft partikel er? -
Metafor.
ForumindlægHvad er en metafor? -
Funktioner.
ForumindlægHej alle. Jeg skal snart til matematik eksamen, men har lige et spørgsmål. Jeg skal udlede formlen T2= log2/ loga. Vil høre om T2= log2/ loga er det samme som T2=ln2/ lna ? -
Redoxreaktioner
ForumindlægUnder redoxreaktioner. hvis en 2 stoffer reagere sammen, en metaller og en ikke-metaller.. hva er det så . reduktion eller oxidation. hvordan ved man det? Nogen der kan hjælpe? :/ -
Dansk mundlig eksamen
ForumindlægJeg skal op til dansk eksamen om 9 dage, og det er et stykke tid siden, at jeg sidst var til dansk eksamen. Sidst var i 10.klasse, og niveauet er jo lidt højere i 3g (forhåbentligt). Så ville hører: Efter man har trukket teksten og sidder inde i forberedelsesrummet, om det er en god ide og lave e... -
Erfaringer? Fjernundervisning HF
ForumindlægNogen som har erfaringer med at tage en hel hf som fjernundervisning? -
Eksamensspørgsmål
ForumindlægNæste onsdag skal jeg op i mundtlig matematik c-niveau, og i den forbindelse har jeg fået spørgsmålene oplyst. Fx: 1. Lineær vækst. Du skal bevise formlerne til bestemmelse af a og b udfra to punkter på grafen. Da jeg skal eksamineres i 20 minutter, eksl. votering, er jeg en smule usikker på, ... -
Heterogen ligevægt
ForumindlægEr der en der kan forklare mig hvad heterogen ligevægt indebærer? Jeg ved godt at der er noget med at stofferne ikke er på samme fase, men en lidt bedre definition? -
de 7 dimensioner
Forumindlæghej jeg har eksempler på de syv dimensioner, men hvad bruger man dem til? for jeg forstår det ik nemlige -
CaCO3's effekt.
ForumindlægHej. Jeg forstår ikke hvad der er i CaCO3 som gør at saltsyre bliver neutraliseret. Så vidt jeg ved skal der base til at neutralisere, men kan man også med kalk? På forhånd tak. -
Inflation set i forhold til deflator?
ForumindlægI en opgave er jeg stillet overfor en en prognose vedrørende DK's nationaløkonomi i fremtiden. I denne indgår en masse af de sædvanlige mål for nationaløkonomiens størrelse. Deriblandt inflation! Sagen er den at der i opgaven er skrevet at inflationen er opgjort som væksten i deflatoren for ...
