Søgning på: matematik eksamen 2010 stx. Resultater: 14181 til 14200 af 65693
-
eksamen brug for råd
Forumindlæghej jeg skal op til eksamen imorgen. og jeg har trukket om nyttevirkning nogen der kan fortælle bare lille smule om det i sine egne ord. altså bogen gør mig lidt forvirret. det vil hjælpe. og en ting til er der nogen seje computer hajer der eventuelt kender nogen hjemmesider.. jeg vil være rigti... -
Mundtlig eksamen-engelsk
ForumindlægHej Folkens jeg skal snart til eksamen i engelsk, og vil derfor spørge om der altid er symboler og metaforer i teksten man skal gå ind og analysere/fortolke? har nemlig lige arbejdet med en tekst og kunne bestemt ikke finde nogen former for symboler. Desuden vill jeg høre hvad man skal starte... -
Biologi A eksamen HJÆLP!
ForumindlægHej Alle. Jeg er i øjebliket i gang med at forberede mig til eksamen imorgen i biologi A. I min problemformulering står der: Med udgangspunkt i det vedlagte materiale skal de forberede en fremlæggelse, hvor du ANALYSERER OG VURDERER de to artiklers biologiske indhold. Er der nogen, som kan u... -
meget forvirrende og snart eksamen ?
Forumindlæghar nu læst flere sider om kristendommen og de bliver ved med at sige jødedom var i det gamle testamente. Men jeg forstår bare ikke hvorfor man så begynder at kalde det kristendommen og hvordan kan man stadig tro på jødedommen, hvis det nye testamente er kristent ? håber der er nogen der kan hjæl... -
Hjælp til menstruationscyklussen i biologi - eksamen
ForumindlægHej, Jeg er gang med at lave en disposition til min biologi eksamen, men forstår ikke helt menstruationscyklussen.. synes den virker meget kompliceret, så håber der er en der kan forklare mig den (gerne detaljeret). Spørgsmålet jeg skal besvare lyder: Gøre rede for menstruationscykl... -
Eksammen: Trigonometriske funktioner
ForumindlægHejsa. Jeg står og skal til eksammen i mat A, men har et spørgsmål, som jeg håber nogle kan hjælpe mig med:) I et eksempel om åndedræt, skal man isolere c i denne ligning: sin(pi * x+c)=-1 det skulle meget gerne blive sådan: sin(c)=-1 c=3*pi/2 Men jeg forstår ikke hvorfor det bliver sådan, heelp ... -
EKSAMENS SPØRGSMÅL, HJÆLP HURTIGT!
ForumindlægHej Jeg har trukket min 24 timers fysik eksamen idag, og håber nogle kan hjælpe mig med dette hurtigt! Er der nogle der kan opstille en oversigt over de forskellige energiformer og omdannelsen af energi imellem disse former? ved godt der er mange herinde som har spurgt om noget lignende, men syn... -
Old-eksamen i morgen!
ForumindlægHeeej. Jeg sidder her og er i gang med at læse nogle af iliaden's sange op til eksamen i morgen tidlig. Nogle der kunne give en hjælpende hånd med at give et referat af den 22. sang? Det ville hjælpe så meget, for jeg forstår ikke rigtig hvad der sker. Takker på forhånd. M.v. Rikke Karlsen -
Dansk mundtlig eksamen
ForumindlægHej SP. Jeg skal til mundtlig eksamen i dansk, og har været så uheldig at trække "Det romantiske". Jeg skal vælge 3 tekster, hvorefter jeg skal vælge 1 af dem, at lave en synopsis til. Er desværre helt på bar bund, da genren ikke er noget for mig OVERHOVEDET. Så nu spørger jeg jer,... -
Klage over eksamen - Ansøgning til studie?
ForumindlægJeg har en eksamen i dansk skriftlig jeg gerne vil klage over. Samtidig søger jeg ind på et studie nu her, men spørgsmålet er så, kan dette lade sig gøre? Altså jeg har fået mit eksamensbevis osv, som jeg uploader, men den nye karakter jeg kommer til at få vil den få indflydelse på mit endelige s... -
Prøveoplæg til 9.klasses eksamen
ForumindlægHej, jeg har trukket emnet "SoMe" til min dansk mundtlige eksamen, og jeg ved ikke hvad jeg kan bruge som prøveoplæg eller hvor jeg kan finde det henne. Jeg gad godt have en Webdok eller kortdok, da jeg tror det er spændende at analysere. Er der nogle der har trukket det samme eller nog... -
24 timers eksamen - hjælp
ForumindlægJeg har min tysk eksames start i morgen, hvilket vil sige at jeg trækker en tekst i morgen og har 24 timer (ca) til at lave et oplæg, som jeg så skal op og fremlægge den 16. Jeg ville høre om jeg måtte bede om din assistance, da det jo er nu det gælder. Jeg har formegentlig mit oplæg færdigt i m... -
Matematik aflevering Hasterr!!
Forumindlægd) man vælger at forlænge en skinnestrækning fra x=26 til x=30, så den slutter i y=17 og der skal være en glat overgang i x=26. Kom med et forslag til en funktion der beskriver det sidste stykke. e) ved positionen -2 går en transportvogn i stå. den rummer en last på 120 kg. beregn de to kræfter... -
FSA Matematik - December 2013... HJÆLP!!
ForumindlægEr der nogen der kan give mig et link (der virker) til problemregningen for december 2013? Jeg skal bruge det hurtigt... :) Mvh Rose -
Mundtlig matematik A
ForumindlægJeg har lige fundet ud af at jeg sal op til både mundtlig og skriftlig matemati ( A- niveua) er der nogle der har nogle gode råd til hvordan man kan forberede sig bedst muligt. Tak på forhånd! -
2 matematik opgave
Forumindlægjeg har fået lavet begge to af opgaverne men vil være 100 % sikker på om det er rigtig. opgave 1 ) I år 2000 var der 7600 danskere med en årlig indkomst på mindst 1 million kr. I de følgende år voksede antallet af danskere, der havde en årlig indkomst på mindst 1 million kr., med god tilnærmelse ... -
Matematik: 2. ordensdifferentialligninger
ForumindlægHej! Jeg sidder og har store problemer med en opgave som lyder: Den fuldstændige løsning til (7): a*y''+b*y'+c*y=0, når karakterligningen har diskriminanten 0 og dermed kun én rod r, er givet ved y=(c1*x+c2)*?^(-((b)/(2a))*x). a) Bevis ved at gøre prøve, at y=(c1*x+c2)*?^(-((b)/(2... -
Matematik aflevering til imorgen 14/12-2015
ForumindlægHej allesammen, har virkelig brug for jeres hjælp! Har en aflevering jeg simepelthen ikke kan finde ud af.. Please hjælp! -
matematik årsprøve - panik!
Forumindlæghej - jeg har meget voldsomt brug for hjælp til en række årsprøve spørgsmål, prøven er om 3 dage så vil sætte pris på hurtig hjælp (: ville være super hvis nogen kunne hjælpe med are et af spørgsmålene! 1) Geometri. Du skal bevise Pythagoras’ sætning samt sætningen om medianernes skæringspu... -
Matematik Niveau f
Forumindlæghjælp jeg er gået i stå :/ jeg har nogle f niveau opgaver som skal afleveres imorgen håber i kan hjælpe mig: Beregn stigningstallet for følgende 3 linjer, som er bestemt af følgende punkter: P1 (4,8) og P2 (-2,-6) P3 (7,-5) og p4 (-6,10) p5 (8,4) og p6 (-2,-6) Tak på forhånd Hjælp mig pleaseee...
