Søgning på: fysik rapport metaller. Resultater: 14261 til 14280 af 23766
  • Hvad er Grundstoffer. haster!

    Forumindlæg
    Hej! KAn i fortæl mig om hvad, hvordan, hvor, hvem er grundstoffer? hvis i ikke vide så meget, gøre det ikke noget, bare noget om grundstoffer, men vil blive glad hvis i kom med de information jeg bør vide om grundstoffer i fysik... Tak for fo...
  • Watt til joule

    Forumindlæg
    Hej .. har en opgave i fysik jeg ikke kan finde ud af.. håber i kan hjælpe:) - En hårtørrer på 1500 W bruger 4 min på at tørre en persons hår. Hvor meget energi i joule omsætter den?
  • HJÆÆÆLP ! :D

    Forumindlæg
    Fysik/Kemi ..Hvilken masse har Cl (37 i kernedele)(17 protoner) ?mit eget bud er : 37 Unit.*Men jeg kan ikke helt selv huske reglen omkring dette .
  • acetone på sår

    Forumindlæg
    Jeg har en rift på fingeren. I fysik/kemi i dag kom jeg til at spilde lidt acetone på det, kan det være farligt?Jeg glemte at spørge min lærer og nu er det for sent.
  • Gamle eksamensopgaver 3.g

    Forumindlæg
    Kan man downloade gamle eksamensopgaver et eller andet sted? så man kan regne nogen som forberedelse til fysik skriftlig. Hvis nogen har et link til gamle matematik eksamensopgaver ville det også være dejligt.
  • Skriftlig afgangseksamen folkeskolen

    Forumindlæg
    På tirsdag skal jeg op i den skriftlige biologi og fysik eksamen. Jeg ved, at nogle skulle op i den i dag. Nogen af dem, der er herinde, som kan fortælle mig hvad de to prøver handler om? :)
  • Newtons love

    Forumindlæg
    Hej :) Jeg skal lave eksamensoplæg om newtons love og har fået to billeder som bilag af min lærer, men har lidt svært ved at beskrive billederne med fysik. Ville være dejligt med noget hjælp :)
  • enhedsomregner

    Forumindlæg
    Hej er det nogen der kender en enhedsomregner der kan bruges offline til skriftlig fysik eksamen? Sådan en der kan regne fra cm^3 til m^3 osv :)
  • svingninger/Bølger/lyd/lys

    Forumindlæg
    Hejjj allesammen.. Jeg skal op i fysik, men er ikke så god til faget.. Derfor ville jeg lige spørger om der var nogen der havde noter til de her nedestående emner:svingningerBølgerlydlysDet ville være en stor hjælp! På forhånd tak :)
  • Energiniveaudiagram

    Forumindlæg
    HejJeg sidder her og har nogle problemer med, at lave noget fysik, da jeg ikke kan finde ud af, hvad de mener med Energiniveaudiagram. Det er et diagram for hydrogenatomet, men hvordan skal man aflæse det og hvad betyder n??Venlig hilsenPhilip
  • Lysets hastighed

    Forumindlæg
    Der står i min fysik bog at beta-partikel rejser med lysets hastighed. Men det er da ikke muligt for ting med masse at rejse med lysets hastighed. Og elektron har da en masse!!.. HJÆLP MIG!
  • AT - matematik metode?

    Forumindlæg
    Hej Jeg har emnet rejsen til månen med fagene historie og matematik. Jeg sidder og kæmper med hvilke metoder man bruger i matematik? Og hvordan matematik adskiller sig fra fysik? Håber I kan hjælpe =)
  • tilvækst?

    Forumindlæg
    Nogle spørgsmål til fysik(nørderne):tilvækst - er det altid negativt? (og hvad så med delta? det synes jeg min lærer siger, men jeg forstår det ikke helt for tilvækst er jo en stigning?MVH. parisa
  • Magnetic Susceptibility på dansk?

    Forumindlæg
    Hvad er det danske ord for "magnetic susceptibility"? Ordet betyder magnetisk påvirkelighed/modtagelighed/følsomhed (iflg. ordbogen), men hvilket ord bruger man i dansk fysik for begrebet?
  • Exoplaneter

    Forumindlæg
    vi har om exoplaneter mit spørsmål lyder : Hvorfor skal man have 3 fald i transitmetoden og hvorfor ik 2? det kommer fra min fysik lærer :) vil meget gerne have svar på det hvis det er muligt
  • Generalisere

    Forumindlæg
    Hey Et lidt random spørgsmål, men hvad betyder det at generalisere i fysikkens verden? Altså har hørt ordet et par gange i fysiske-sammenhæng, men hvad betyder det? Tak på forhånd!
  • Fysiknoter i LaTeX - interesse??

    Forumindlæg
    Hey. Jeg har lige været oppe i fysik (efter 2.g) og har lavet noter i LaTeX på 36 sider om Orbit1 + 2. Hvis det har interesse, vil jeg lægge dem ind på studieportalen.dk?!--Emilie
  • Hjemmeside?

    Forumindlæg
    Hey der ude. Nogen, som kender en hjemmeside, hvor man kan høre (altså lytte) til forskellige ting inden for fysikkens'verden eller kemiens? (meget gerne begge)
  • Hvad er forskellen?!

    Forumindlæg
    Hejsa. Nogen som kan forklare mig hvad forskellen er på fysiske størrelser, enheder, symboler og præfikser i fysik!? - bare lige rigtig hurtigt, da jeg ikke helt kan forstå foreskellen! Håber I vil hjælpe mig ;) M.
  • Hiroshima.synopsis

    Forumindlæg
    Hej jeg skal skrive om atombomben med udgangspunkt i hiroshima. Jeg mangler kilder til historie-delen, og mangler metode i fysik-delen.. ER der nogen der kan hjælpe?