Søgning på: kemi a eksamenssæt 2016. Resultater: 14261 til 14280 af 152758
-
glaselektrode :(
Forumindlægskal til eksamen snart! i mundtlig kemi A. Har brug for hjælp til forståelsen mellem glaselektroden og calomelelektroden. (som oftest bruges) Jeg er med på, hvordan glaselektroden fungerer i forhold til potentialforskellen mellem den ydre glasvæg og opløsningen afhænger af pH. Men da virker det... -
Fag til SRP
ForumindlægHej Jeg skal snart vælge fag til SRP, men jeg er i tvivl om hvad jeg skal vælge, jeg har Matematik og Kemi på A niveau, som studieretnings fag, er der nogen som har nogle gode emner indenfor disse fag, og hvilket fag skal de kombineres med? På forhånd tak :) vh. Hans C -
Kemieksperter-søges straks
ForumindlægHej kemi eksperter. Der er 2 opgaver jeg BARE IKKE kan finde ud af. a) Ved forbrænding af PVC-holdigt affald dannes der, CO2, H20 og HCL. Skriv reaktionsskemaet for forbrændingen, idet formlen for PVC blot skrives C2H3CL (den empiriske formel) Hvad skal jeg gøre?? b) Beregn massen af den mæn... -
Nikotins kogepunkt
ForumindlægHej alle. :) Jeg ville høre, om nogen af jer har en idé om, hvorfor nikotins kogepunkt er så højt (cirka 200 grader). Jeg har en formodning om, at det har noget at gøre med hydrogenbindinger, men jeg kan ikke finde noget på internettet omkring det. Er der nogen der vil hjælpe der? :) Jeg skal br... -
Eksamens opgave 2010
ForumindlægJeg har fået eksamens opgaven fra 2010 kemi A for som aflevering ooooog jeg er lost.. Opgaven lyder: Beregn den formelle stofmængde koncentratyion af coffein i kaffe. oplysninger: coffein er en base indholdet af coffein i en kop 150 mL der er 120 mg coffein i en kop kaffe. pkb af... -
Kemisk termodynamik - bøger
ForumindlægHej. Jeg skal fra den 7.12 skrive studieretningsprojekt i kemisk termodynamik. Derfor ville jeg høre om der er nogen som kender nogle gode bøger, som behandler dette emne? De skal helst være på dansk. Jeg skal skrive i fagene kemi A og fysik B og bøgerne skal derfor være på dette niveau eller hø... -
Gibbs energi
ForumindlægHelge Mygind, Kemi 2000, A-niveau 2, side 107 opgave 46 c) beregn Gibbs-energien for en blanding , der består af 0,25 mol H2 med partialtrykket 0,13 bar og 0,5 mol N2 med partialtrykket 0,26 bar. Blandingens temperatur er 25 grader celcius. -
Hvilken studieretning skal jeg vælge?
Forumindlæghej! Jeg er en 1g'er, der går i STX og er i tvivl om studieretningsvalg. Jeg har tænkt mig at vælge en studieretning der lyder således: Matematik: A Kemi: B Fysik: B men jeg er lidt i tvivl om denne studieretning er lige noget for mig... Jeg ved har ingen ide om, jeg er "... -
Hvilke produktions betingelser er bedst når man skal fremstille ammoniak?
ForumindlægHejsa Jeg er igang med at forberede mig til min kemi A eksamen om et par dage og kan simpelthen ikke huske hvilke produktions betingelser der er bedst for fremstillingen af ammoniak. Kan det ikke godt passe at det er højt tryk og høj temperatur? Men hvorfor? På forhånd tak :-) -
opgave 31
ForumindlægFlg opgave fra Helge Mygind kemi B Løs denne opgave ved at benytte de opløsninger som svovlsyre, som står i teksten a) Hvad er (H3O+) i 0,10 M H2SO4? Hvad er opløsningens PH? b) Besvar de samme spørgsmål for 1,0 * 10^-4 M H2SO4 I bliver virkelig nødt til at skære det i pap for mig. :( -
Statistik over eksamensudtræk
ForumindlægFindes der statistikker over eksamensudtræk, fx hvor mange der kom op i mdt. matematik A sammenlignet med antallet af elever, der har valgt faget? Kan man generelt sige at fag som kræver mange ressourcer (fx fysik og kemi, hvor man skal lave forsøg) bliver udtrukket færre gange end "teoreti... -
beregn pH ændring
Forumindlæghej. sidder med en kemi opgave, håber der er nogen som kan hjælpe. opgaven. man har 500 ml pufferopløsning, der indeholder NH3 i koncentrationen 0,100 M og NH4Cl i koncentrationen 0,200 M. a) beregn pufferopløsningens pH-værdi. b) der tilsættes 20 ml 0,100 M HCl. beregn pH-ændringen. -
tandlægeuddannelsen - panum
ForumindlægKære alle Er der nogle som går på panum og læser til tandlæge som kan besvare nogle af mine spørgsmål? :-) I så fald, er matematik så svært, dvs. ligger det på et "meget højere niveau" end gymnasiet, og hvornår afslutter man faget? Hvad med kemi, er det en fordel hvis man ha... -
HHX
ForumindlægHej Har tænkt mig at gå på HHX efter 9. klasse. Der er en Business&Science studieretning, med fagene Matematik A, Fysik B og Kemi B. Hvis jeg så interesserer mig for at blive fx ingeniør, har jeg så muligheden for at fx. uddanne mig som det, hvis jeg vælger HHX? Eller skal man have gået på ... -
(sur/neutral/basisk)
ForumindlægHej jeg har lidt problemer med en kemi aflevering. Beregn [H3O+] (1 decimal) og angiv opløsningernes reaktion (sur/neutral/basisk), når der ved 25 grader måles følgende pH-værdier. a)2,0 b)2,3 c)11,6 d)3,13 e)13,7 Nogle der kan hjælpe med hvordan denne opgave løses -
Isomere
ForumindlægHej. Jeg er igang med vedhæftede kemi opgave nr. c. Jeg har fundet frem til stof A og B, men jeg kan ikke knække koden til at finde ud af, hvilken en af isomerene der er henholdsvis c og d og hvorfor. Nogen der kan være behjælpelige? Fortsat god søndag. :) -
afstemning/mængdeberegning
ForumindlægJeg har fået denne opgave som hedder: Propan har den kemiske formel C3H8 a) opskriv den afstemte reaktion for forbrændingen. B) hvor mange gram ilt skal der til ved forbrændingen af 1kg propan? jeg forstår ikke rigtigt det her kemi noget, så er der nogen der kan forklare mig hvad jeg skal gøre?? ... -
Mulighed for at trække c-fag alle 3 år???
ForumindlægHello people Nu er det sådan at jeg har været oppe til eksamen i musik C i 1.G og i kemi C i 2.G. Jeg ved jeg skal op i 2 mundtlige eksamener hvor AT er den ene af dem - men er det en mulighed at jeg så kan trække 1 C-fag mere? Eller skal jeg så op i 1 A-fag? -
AT-eksamen haster!!!!!
ForumindlægHej:) Jeg skal op til AT-eksamen på mandag og har valgt Kemi A og Samfundsfag C som fag, og Heroin som emne. Er der en, der kunne tænke sig at læse min synopsis samt talepapir og kommentere dem? Hvis ja, gider i så ikke skrive jeres mail, så sender jeg dem der til:) Håber virkelig der er nogen de... -
HJÆÆÆÆÆÆÆLP!!! Metoder og AT
ForumindlægJeg skal op til AT-eksamen på mandag og har valgt Kemi A og Samfundsfag C som fag, og Heroin som emne. Er der en, der kunne tænke sig at læse min synopsis samt talepapir og kommentere dem og tjekke om jeg har de rigtige metoder? Hvis ja, gider i så ikke skrive jeres mail, så sender jeg dem der ti...
