Søgning på: religion eksamen stx. Resultater: 14261 til 14280 af 40685
-
Det senmoderne samfund i usa
ForumindlægJeg skal skrive min SRO opgave om det senmoderne samfund i USA, med et indblik af euphoria (Nate og hans far) Men jeg har lidt svært ved hvad jeg kan skrive i min indledning, er der nogen der har nogen ideer? -
En æggesnaps - pelargonie
ForumindlægHej! Jeg arbejder med novellen "En æggesnaps". Jeg har dog lidt svært ved at finde ud af, hvad pelargonien betyder - er der eventuelt nogle, som har læst den? Jeg har søgt på, hvad pelargonien betyder - og det skulle være et symbol på skønhed uden sjæl. Jeg forstår bare ikke, hvorda... -
Hvad menes med urtid/helligtid?
ForumindlægHej alle sammen, Nogen der ved hvad urtid/helligtid betyder? Synes ikke jeg rigtigt kan finde noget på nettet om det specifikt. Tak på forhånd. -
Fysik B--> A
ForumindlægSkal jeg op til Fysik b eksamen hvis jeg hæver Fysik til A? -
ideer til synopsis i history and social studies
ForumindlægHej hej,I min eksamen i faget history and social studies skal vi lave en synopsis, som vi afholder en mundtlig præsentation af samt diskussion omkring.Synopsisen skal fylde 1-2 sider og skal i bund og grund blot være en indledning samt overskrifter og underpunkter. Mit problem er, at jeg ikke ved... -
SVÆRE VALG!
ForumindlægHej! Jeg står i denne situation, at jeg snart er færdig med 9. klasse, og skal nu til at beslutte mig for hvad jeg vil bagefter. Jeg ved allerede at jeg næste år skal være en exchange student i usa. Men derefter er jeg ret så blank. Jeg tænkte i starten på IB, men egenligt så er jeg begyndt a... -
Muslimer (HJÆLP)
ForumindlægHej alle sammen, kan nogle af her være søde, at hjælpe mig med disse spm? Hvorfor følger nogle muslimer mere deres kultur end deres religion? Hvad kan være grunden til det? Hvilken verden del tror i, at de gøre det mest? Jeres personlig mening, om det? Jeg håber, at i kan hjælpe mi... -
HJÆLP MIG DENNE GANG
Forumindlægjeg går på HF, og vi har noget der hedder eksamensprojekt. mit emne "PALÆSTINA KONFLIKTEN", og opgaven skal skrives i DE TO FAG Historie og religion. HVIS DER NOGEN DER TILFÆLDIGT HAR SKREVET ELLER FREMLAGT OM DETTE EMNE ELLER KAN GIVE NOGLE GODE TIPS,SÅ BEDES DE VENLIGST KONTAKT MIG. D... -
Palæstina/Israel??
ForumindlægHej.. Jeg er igang med at skrive en opgave om Jersualems betydning for de tre verdens religioner, også vil jeg vurdere om der er en løsning på Israel og Palæstina konflikten. Så altså jeg har styr på min redegørelse del og vurdering, men ved ikke hvad jeg skal inddrage i min analyse del.. Nogen ... -
Hej alle. Er der nogen som please gider at kigge på denne lille fransk tekst og rette den?? tak på forhånd
ForumindlægIdentité Il me semble que c’est trés bien être danois. Être danois est une fierté parce-que Danemark c’est une bon pays. C’est trés unik être danois. Le culture de Danemark est très speciel par example le musulman. Nous avons ne spécifiques religion pas... -
En sproglig søges.
ForumindlægJeg går i 2.g på den naturfaglige linje og afslutter derfor tysk i år. Derfor kunne det være rart hvis en dygtig sproglig gad at skimme min tysk-aflevering. På forhånd mange tak. Ps. indholdsmæssigt er det noget gøgl :P. - Identität Wenn man über den Begriff Identität spricht, muss man bald e... -
Valg af uddanelse efter 9.kl
ForumindlægJeg går i 8.kl og er efterhånden begyndt at tænke lidt over hvilken ungdomsuddannelse jeg skal tage efter folkeskolen. Jeg vil helst en af de gymnasielle uddannelser(STX, HHX ell. HTX), og jeg har også karaktererne til det. Jeg kan bare ikke vælge hvilken en af dem det skal være :S Så derfor vil ... -
Eksamenskarakterer i skr. musik 2004
ForumindlægHey!Er der nogen der ved hvor man kan se hvad elever, der var oppe i skriftlig musik eksamen i 2004, fik i gennemsnit? Ikke et generelt gennemsnit, men et gennemsnit for hver enkelt af de stillede opgaver: Koralharmonisering, viseudsættelsede, jazz arrangement, pop/rock arrangement, delopgaven.Fo... -
Læse op til engelsk mundtlig
ForumindlægHey SP. Skal op i engelsk mundtlig B i næste uge. Sidder og læser op, men ved sgu' ikke rigtig hvordan jeg skal gribe det an (udover at læse pensum, samt skrive noter til det). Søger derfor gode råd til hvordan man kan tage fat på oplæsningen og eksamen generelt? På forhånd tak! -
Disposition til mundlig fysik C
ForumindlægHej.. jeg er ved at læse op til fysik C eksamen, og min lære har sagt til os at vi burde lave dispositioner til alle emner. men jeg ved simpelthen ikke hvordan jeg skal lave de her dispositioner.. jeg har fået alle emner og spørgsmål at vide. Så håver der er nogen som vil hjælpe med at fortælle... -
Karaktergivning på gangen
ForumindlægHej alle sammen Jeg vil høre jer om i kender til nogle regler, der siger at man ikke må give karaktere på gangen. Jeg oplevede nemlig dette til min afsluttende eksamen, som finansøkonom. Så derfor vil jeg høre om i kender til nogle juridiske regler for at man ikke må dette, ud over at det er al... -
Mundtligt engelsk!!
ForumindlægEn der kan hjælpe mig, jeg sidder og skal aflevere den opgave jeg skal fremvise til eksamen, jeg har valgt og snakke om tøj i danmark og tøj i england. skal jeg lave en billede side, og skrive lidt tekst der på ? og så lave en seddel hvor jeg skriver på hvorfor jeg har valgt det emne , eller ... -
kombinatorik og sandsynlighed
ForumindlægJeg har tidligere søgt hjælp i forhold til denne opgave , tråden er her, men har ligeledes brug for hjælp til den efterfølgende opgave og da jeg stadig ikke helt forstår løsningen på opgaven vælger jeg at lave en ny tråd med den nye opgave også: https://www.studieportalen.dk/forums/thread.aspx?id... -
Sort studenterhue
ForumindlægHejsa... Ville lige høre, hvornår man får sort studenterhue? Ved godt, at alle kan bestille den osv. men der er jo tradition for noget med 3 fag på højt niveau? Vil i denne sammenhæng høre, om man (efter traditionen) plejer at være ligeglad med, hvilke A-niveau fag det er? Har selv 3 valgfrie fa... -
METODERNE
ForumindlægHej alle, jeg skriver i samfundsfag / religion. Er lidt usikker på hvad jeg skal sige omkring metoderne?
