Søgning på: engelske socialister holger drachmann analyse. Resultater: 14361 til 14380 af 45451
-
hvad kalder man en der....
Forumindlæganalysere eller bare generelt kigger på et billede.... når man f.eks. læser kalder man vedkommende for "læseren".... -
Åge og Else ?
ForumindlægHej! Er der nogle, som har læst/analyseret folkevisen Åge og Else - og kan hjælpe mig på rette vej ? //Tak -
Ndbohælp
Forumindlægder nogen ved om hvordan man analyser novellen Nabohjælp der er skrevet af Sidsel Falsig Pedersen. -
Henrik Pontoppidan "Den kloge mand"
ForumindlægHej.. Er der nogen der ligger inde med en analyse af "Den kloge mand" af Henrik Pontoppidan? Det Haster .. -
Porters Five Forces
ForumindlægHvordan og hvorledes kan man bruge Porters Five Forces, når man skal bruge den til at analyserer en virksomhed? -
HCL: Sneglen og Rosenhækken
Forumindlæger der nogen som har skrevet stil om Sneglen og Rosenhækken? hvor man bare har analyseret og tolket den, ikke sammenlignet den med andre tekster? -
Retorisk pentagram?
ForumindlægKan det retoriske pentagram bruges som metode i AT? I analyse af en tale -
Ubestemt flertals s
ForumindlægHedder det shows, eller shower? Det er noget jeg undrer mig over. For det bøjes jo rigtig en bil bilen flere biler alle bilerne. Men ved engelske ord bli'r det til et show showet flere shows? -
haster. lektiehjælp søges
ForumindlægJeg er en pige som søger lektiehjælp i engelsk. Jeg har begge fag på A niveau. Jeg går i 3gbor i glostrup og har derfor hårdt brug for hjælp, så jeg kan få en god eksamenskarakter til sommer. jeg betaler gerne. -
HVILEN VELFÆRDSMODEL ER MEST BÆREDYGTIG
ForumindlægHjælp:) Jeg skal skrive et oplæg omkring hvilken velfærdmodel der er mest bæredygtigt i fremtiden? Jeg skal her have fokus på det danske og tyske velfærdssytem? Håber der er nogle der ved noget omkring det, jeg har virkelig gjordt alt nu! -
Universel vælfærdsstat
ForumindlægHej...Håber der er nogle der kan hjælpe mig, men de spørgsmål jeg undrer mig over:1) Hvad ligger der i begrebet Universel velfærdsstat?2) Hvilken sfære mener du, skal spille den centrale rolle?3) Man kan sige at de klassiske ideologier socialisme, liberalisme og konservatisme hælder til hver dere... -
bioethanol
ForumindlægHvordan kan det være at Danmarks politikere ikke kan finde ud af at støtte bioethanol, når vi i Danmark p.t. er førende i verdenen indenfor området? Hvorfor har de allerede i lande som Sverige og Brazilien bioethanol på tankstationerne og de svenske busser bruger kun bioethanol? Kan de virkelig v... -
Eksamens-spørgsmål
ForumindlægHej,Er der nogen, der ved hvordan et typisk eksamensspørgsmål i historie kunne lyde? Det kunne være meget rart at være lidt forberedt på, hvordan et sådant er opstillet osv.Venligst Dansedaisy -
Maxismens svar på det ideelle samfund !?!
ForumindlægJeg skal lave opgave til næste uge og har hårdt brug for hjælp. Et af mine spørgsmål lyder : Hvordan er maxismens syn på det ideelle samfund? Kan i hjælpe mig med det? -
Den spanske borgerkrig - Republikanerne vs Nationalisterne
ForumindlægHej nogen der kan hjælpe mig med at præcisere de to fronter i den spanske borgerkrig, eller har en kilde som forklare det? Altså defination på hvem republikanerne var og hvem nationalisterne. (Hvilke partier som hørte til hvem, hvad de stod for osv).. Det jeg ved i grove træk er republikanerne ... -
Hjælp til samfundsfagssynopsis
ForumindlægHej Vi er i gang med at lave en synopsis i skolen, og ville høre om nogen kunne hjælpe med det diskuterende spørgsmål Det lyder sådan: Diskuterende: Hvordan kan man undgå de udfordringer der opstår i dansk økonomi? Altså fx sådan noget med at hæve pensionen, men ved ikke lige hvad der ellers... -
Kort sætning oversæt
ForumindlægKan nogen hjælpe med at oversætte dette? A bisserl dankbarer könntet's fei schon sein und net allerweil die Linken wählen. -
Definition af begreber
ForumindlægEr det nogen som kan definere Nozicks begreber: "negative pligter" og "negativt frihedsbegreb"? -
Hvad er du, og hvorfor er du det? - valg af parti
ForumindlægHej Det er næsten præcis en måned siden kommunalvalget, det første valg, hvor jeg havde mulighed for at sætte et kryds på et parti. Jeg syntes det var frustrerende at bestemme et specifik parti eller kandidat ud fra de mange muligheder, da jeg ikke kunne bestemme hvilken parti, jeg var tilhænger... -
Politiske konsekvenser - ulighed. I tvivl om formuleringen
ForumindlægHej, jeg sidder med en samf afl, hvor jeg bl.a. skal komme ind på de politiske konsekvenser ved øget ulighed i samfundet. Jeg ved ikke helt hvad der menes med "politiske konsekvenser"? Menes der f.eks. hvordan en politikes popularitet vil falde, hvis ulighed nævnes som noget positivt, e...
