Søgning på: fysik eksamen htx. Resultater: 14361 til 14380 af 47924
-
God til eksamen uden at studere hele året?
ForumindlægJeg har fundet en rigtig god guide til hvordan man kan klare sig til eksamen uden at bruge alt for meget tid på lektier. Jeg synes lige jeg ville dele den med jer. http://www.informationsbasen.com/uddannelse/guide-til-at-besta-eksamen-med-minimumsindsats/ Venligst Christian. -
Hvad hedder 'skriftlig eksamen' på engelsk?
ForumindlægHej, simpelt spørgsmål.. Hvad hedder skriftlig eksamen på engelsk? Jeg skal til skriftlig eksamen og vil gerne have, at det står i sidehovedet .. på engelsk. Jeg forestiller mig, at det hedder writen exam or written examination .. men er lidt usikker :) Takker -
billedsprog - Sammenligning og metafor ( lyrik eksam' )
Forumindlægheei alle! så er min dansk eksame snart !,, jeg har virkelig brug for noget hjælp af jer - jeg har problemer med at finde billedsprog - Sammenligning og metafor i et digt jeg har prøvet at finde men der er sikkert mange andre Digtet som jeg har valgt er '' mit liv som indvandrer ''... -
Bio eksamen - figurer om DNA, RNA og evolution!
ForumindlægHrj derude. Jeg står desperat og har brug for hjælp! Jeg skal til bio b eksamen imorgen, og har trukket emnet evolution, og skal redegøre for livets oprindelse. Dertil skal jeg forklare nogle figurer omhandle: DNA replikation, Transkription og mutation. Problemet er bare at jeg ikke forst... -
Kalium og den betaradioaktive isotop K-40, Vejen til Fysik B2, Opgave 67, Side 80-81, (Knud Erik Nielsen og Esper Fogh)
ForumindlægEn prøve indeholder 16 g kalium, hvoraf 0,0118 % udgøres af den betaradioaktive isotop K-40. Halveringstiden for K-40 er 1,28*10^9 år. a) Skriv henfaldsskemaet. Mit spørgsmål er, hvordan skriver man dette henfaldsskema b) Hvor mange gram K-40 er der i prøven ? Jeg vil mene at det bestemmes så... -
Atomets opbygning HJÆLP!!
ForumindlægHJÆLP!!!! Skal have hjælp til at forklare atomets opbygning og Bohrs atommodel!!! hurtigst muligt, sider midt i en 24 timers fysik eksamen... -
Hjælp til Datalogi (C++) ifm. kommende eksamen (1.års cbs stud.)
ForumindlægHej Jeg leder efter en erfaren person, som kan afsætte nogle timer - hvis ikke nogle dage - til at hjælpe med en kommende datalogi eksamens opgave, selvfølgelig mod betaling. Programmet skal skrives i C++. Skriv gerne tilbage herinde, eller til [email protected] Venlig hilsen... -
Tysk eksamen: Wiedersehen mit Vater von Isolde Heyne
ForumindlægHEj jeg skal analysere og fortolke Wiedersehen mit Vater von Isolde Heyne fordi jeg skal op i tysk eksamen. Jeg ville hører om nogle evt. havde nogle noter til denne. Hvis i har så bare send dem til denne mail: [email protected] På forhånd mange tak -
link til HF eksamen 2008 c-niveu
Forumindlægkan man ikke finde en link på studieportalen om eksamen i år som hf havde har nemlig brug for den... hilsen caner -
Anbefaling af tekst til eksamen 9.klasse med overemnet "familieliv"
ForumindlægNogen som kan anbefale en tekst til 9.klasse eksamen med overemnet "familieliv". Skal kunne perspektiveres til pelle erobreren og hosekræmmeren :) -
International økonomi A - skriftige eksamen 2008
ForumindlægHejsa. Er der nogen som har lavet den skriftlige eksamen i International Økonomi niveau A fra 2008 om Tysk økonomi? På forhånd tak. -
Nogen gode råd til latin eksamen? Og adverbium?
ForumindlægJeg skal her i morgen op til AP/latin eksamen i 1.g og kunne godt bruge nogen råd. Hvis der er nogen der kunne forklare adverbium og eventuelt en huskeregel for det ville det også være super! -
Analyse af kortfilmen ''Eksamen''
ForumindlægEr der nogen der har en analyse af Eksamen? Mangler bare det sidste, men føler ikke det dækker :) Ser frem til at høre fra nogen :) -
Skriftlig dansk, eksamen maj 2008 HF
ForumindlægEr der nogen der har været oppe i den eksamen, skal lave en af opgaverne men har ualmindeligt svært ved at komme igang så kunne godt bruge noget inspiration... -
Dansk A - eksamen 8 december 08
ForumindlægHejsa. Er der nogle der tilfældigvis har lavet overstående eksamens opgave, der evt. kan sende den til mig så jeg kan sammenligne min egen opgave med den ? -
Naturfaglig eksamen problemstilling til "udledning af stoffer"
ForumindlægHej :) Jeg og min makker skal snart op til den naturfaglige eksamen og søger efter nogle forslag til en problemstillinger til "udledning af stoffer" Tak på forhånd. -
Bøjninger og Svingninger
Forumindlæghej.. vi er to piger som har fået en fysik rapport for. problemet er bare at vi ALDRIG har lavet sådan en før. vi skal skrive om bøjninger og svingninger, men vi ved ikke hvad vi skal skrive om, og hvordan vi kan komme igang.. og nu er spørgsmålet så om der ikke er en der eller et par stykker, so... -
Matematik B skriftlig eksamen maj 2012 opgave 13
ForumindlægHej! Jeg læser op til matematik eksamen, og kigger derfor på opgaverne fra eksamen den 25 maj. Kan ses her: http://www.uvm.dk/Uddannelser-og-dagtilbud/Gymnasiale-uddannelser/Proever-og-eksamen/Skriftlige-opgavesaet/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/PDF12/Proever%20og%20eksamen/120525%201stx121%20MAT%2... -
Lektier i juleferien?
ForumindlægPlejer man at få lektier for i juleferien?Jeg siger ja, min ven siger nej ("det er jo jul..."). -
Termisk energi
Forumindlæghej :) Indenfor termisk energi : specik varme kapacitet, varmekapacitet, smeltevarme, fordampningsvarme samt nyttevirkning - hvad er meget vigtige at have med indenfor mundtlig fysik Eksam? Og hvad skal man have med indenfor: Kræfter,Tryk og Archimedes love - Måling af kraft, tyngdekraften, ...
