Søgning på: fysik rapport metaller. Resultater: 14381 til 14400 af 23766
-
Luftskib - Beregninger
ForumindlægHej Alle, Jeg er i gang med en fysik aflevering og kunne godt bruge lidt hjælp til en af opgaverne!! Jeg skal beregne svævehøjden på et luftskib... Informationer findes i det vedlagte billede Håber nogen har mulighed for at hjælpe! -
Absorption
Forumindlæg(jeg var lidt usikker på, hvorvidt jeg skulle oprette indlægget under fysik el. kemi, men her er den nu alligevel:) Hvorfor er en absorption nødvendig, hvis man vil anvende uran uden berigning? Tak på forhånd. -
Fra 2g til 2hf??
ForumindlægHalløjsa.. Kan man godt flytte fra 2g til 2hf?? Har afsluttet alle de fag man har i 1hf undtagen NF. Har afluttet biologi og fysik men har ikke haft geografi, men har derimod haft kemi. -
nogen der kan forklar det for mig
ForumindlægHej ALELE SAMMEN. Kan nogen hjælpe med, at forklar 4 sætninger på fysik. Forstår alt det andet, men ved ikke hvad der menes her. Har vedhæftet et billede af sætningerne Plizz hjælp -
hvad betyder komposant?
ForumindlægGodaften alle, jeg er i gang med en fysik aflevering, hvor der i en af opgaverne står: hvor stor er kraftens vandrette komposant? men jeg forstår ikke spørgsmålet. Hvad betyder komposant? håber i kan hjælpe :) på forhånd tak -
OpenOffice 3.0 HASTER!
ForumindlægHvordan skriver man i anden/tredje o.s.v. altså potens tegn i OpenOffice 3.0. Skal bruge til en fysik opgave, og det reelt set bare irriterende ikke at kunne skrive potens tegn (; - Tak på Forhånd.. -
hvad er AT
ForumindlægHej. Er der nogen der kan forklare mig, hvad AT er. og skal man i eksame/prøve i det i 1.g. min studieretning er mat a, fysik b, kemi b. Hvilken fag er det så jeg skal op i 1.g -
Bevaret og ikke bevaret energi
ForumindlægHej! Jeg skal til fysik eksamen i morgen, og er meget i tvivl om hvordan bevaret og ikke bevaret energi skal forstås. Jeg skal komme med et eksempel på begge dele, håber der er en der kan hjælpe :D -
hastighed
Forumindlægskal forklarer hastighed i fysik kan ikke finde ud af hvordan jeg skal gribe det an tænkte hvertfald på at bruge formlen for hastighed v = Δs / Δτ (det overordnede emne er tyngdekraftaccelerationen) -
Problemer ....
ForumindlægHejsa :D Jeg vil gerne ind på HTX men skal have fysik B, jeg er lidt dårlig til det. Er der nogen der har nogle ideer om hvad jeg kan gøre for at forbedre mig? Tak på forh. BibaW -
Henfaldsskema
ForumindlægHej. jeg skal lave et henfaldsskema, hvor jeg lader Moledæn99 henfalde til technetium99. Er der nogen der vil hjælpe.. Jeg kan slet ikke huske hvordan man gør det.. Har ikke haft fysik i over 2 år. På forhånd tak :) -
Integration af formel
ForumindlægHej Jeg har lige et hurtigt spørgsmål angående integration af formler indenfor fysik. Hvis jeg nu integrerer en formel som forbliver SI-enhederne så de samme, eller skal de også laves om? Altså ville følgende være korrekt? -
Amplituden
ForumindlægHej derude! jeg står med en fysik opgave om bølger. Jeg skal have beregnet amplituden, nogen der har en formel til det ? jeg kender i hvertfald frekvansen, tiden, bølgelængden og bølgehastigheden -
eksamensemner
Forumindlæghej jeg er så en af dem der skal op i fysik A mdt. om snart.. ´vi er kun 3 der skal op? men SKAL min lærer alligevel lave spørgsmål til AALLE forløbene eller hvad? hvilke formler forventes der man SKAL kunne udlede? -
impulsbevarelse vs. impulsmoment bevarelse
ForumindlægJeg skal til eksamen i fysik i morgen, og har generelt svært ved at skelne mellem hvornår man skal bruge impulsbavarelse og impulsmomentbevarelse!! Vil I hjælpe mig med nogle guldkorn? på forhånd tak! -
hvor stort er det absorberede dosisækvivalent?
ForumindlægEn person med en masse på 65 kg udsætttes for en helkropsbestråling med beta-partikler. Den afsatte energi er 40J. hvor stort er det absorberede dosisækvivalent? Har en masse opgaver for i fysik forstår ikke 1/3 af opgaverne :( -
Kender du Jens Skak Nielsen ?
ForumindlægHej. Jeg skal have Jens Skak Nielsen fra Marselisborg Gymnasium som fysik-censor i AT - er der nogen, der kender ham ? Er han sej eller bare hamrende træls ? Mvh. Kamille. -
Big bang
ForumindlægJeg er i gang med at læse om Big bang teorien i forbindelse med min fysik eksamen. Hvorfor indfanger atomer elektroner, når temperaturen falder? Eller hvordan kan de det? -
Lys
ForumindlægHej :-) Jeg sidder med to fysik opgaver jeg ikke aner, hvordan jeg lige skal gribe an.. Derfor håber jeg virkelig, der er nogle der har tid og lyst til at hjælpe mig? Opgaverne er vedhæftet! -
eksamen-''talepapir''
Forumindlægnogen der har en form for talepapir eller en vejledning til, hvad man kan starte med til en fysik eksamen på B-niveau gym? fx. præsentation , definitioner, regneeksempler og så en perspektivering eller noget.
