Søgning på: dansk politik samfundsfag. Resultater: 14401 til 14420 af 48880
-
Den financielle krise og IS-LM kurv
ForumindlægHvordan er den financielle krise relevant for Lm-kurven? Hvordan er den financielle krise relevant for IS-kurven? -
kildekritik
ForumindlægHej!! Er der nogen, der kender de kildekritisk metode til at analysere billeder?, altså hvilke ting der er vigtige at undersøge og komme ind på, når man skal kigge på et billede? På forhånd tak;) -
efterspørgselsregulering
ForumindlægHvad er efterspørgselsregulering? Mange tak på forhånd! -
Socialdemokrater, SF og Enhedslisten
ForumindlægHvordan adskiller Socialdemokraterne sig fra SF og Enhedslisten? Nogle der kan hjælpe? På forhånd tusind tak! -
Statskundskab- kvotient gennem tiden?
ForumindlægHejsa. Jeg vil vide om der et sted hvor jeg kan se hvad adganskvotienter har været på statskundskab de sidste 5-6 år så jeg kan lave en vurdering om jeg kan komme ind i år med et snit på 9,6. Nogen der ved noget om det? Vh -
Opsparingsandel af BNP??
ForumindlægHej Er der en der ved, hvorfor opsparingsandelene af BNP er så forskellige i de forskellige lande? På forhånd, tak :-) -
socialdemokratiet vælger ?
Forumindlæghvem er socialdemokratitet vælger -
"Politiken"s Målgruppe
ForumindlægHeej (: Er der nogen der ved hvad målgruppen for avisen "Politikken" er? - Astrid xD -
hvordan udtaler jeg ordet
ForumindlægHvordan udtaler jeg ordet procured`? -
Hvordan påvirkede USA og Sovjets forhold atomulykken i Tjernobyl?
ForumindlægHej. Jeg skriver om Atomulykken i Tjernobyl, og har fagene historie og fysik ind over. Min historielærer vil have at jeg kommer ind på hvordan USA og Sovjets forhold kunne forårsage atomulykken? Her vil han bla. have at jeg kommer ind på den ideologiske kamp, våbenkamp, kold krig osv. Nog... -
RETORISK ANALYSE AF BUSHs TALER
ForumindlægHej alle. Jeg skal lave en retorisk analyse af udvalgte Bush taler umiddelbart efter 9/11. Har valgt to taler: den d. 11. september samt den d. 20. september Er der nogle der har lavet den før? eller nogle der kan hjælpe! -
Brug af slaver i amerika
ForumindlægHeej alle... Jeg skal i min SSO skrive om slaveriet i amerika. Jeg skal bl.a.: Redegøre for hvorfor brugen af slaver vare mere udbredt i sydstaterne frem for i nordstaterne.. Der skulle vel ikke være nogen af jer som kunne hjælpe mig med den? Jeg har haft kigget i mange bøger og rundt om på int... -
et multikulturelt samfund
Forumindlæghey, jeg skal op til en samfundsfagseksamen på onsdag og ville håbe om nogle kunne hjælpe med at svare på nogen sprøgsmål. hvilke fordele og ulemper kan der være ved at være et multikulturelt samfund? hvordan bliver man påvirket som et ungt menneske af kulturer i dagens danmark? kort beskrivel... -
HISTORIE EKSAMEN
ForumindlægEr i seriøs mangel på noter omkring "Blokopdelingen af Europa og tysklandsproblemet". Er der nogen der ka hjælpe ? og tager også graciøst imod noter omkring stormagtspolitikken :) tusind tak på forhånd :) -
Thatcher period?
ForumindlægHvad går det Thacher perioden ud på? -
Hvorfor synger Outlandish den sang?
ForumindlægHej alle! Hvilken grunde er der til at Outlandish vælger at synge denne sang, "Man binder os på mund og hånd"? Det jo ikke ligefrem en sang til "nydanskere" :-) Jeg skal op i morgen, så håber på hurtig hjælp!!!! :-D På forhånd tak. -
Reformationen og 30-årskrigen?
ForumindlægNogen der kan fortælle mig hvad reformationen og trediveårskrigen har tilfælles og hvilken sammenhæng er der?? -
"Cheminova redder liv" Pliiiiz Hjælp
ForumindlægJeg har en artikel der hedder "Cheminova redder liv", og imorgen skal jeg have en prøve ! Men problemet er at jeg ikke forstår artiklen så godt, og jeg har brug for notater til imorgen !! ^^ Jeg vil ønske nogen der vil hjælpe mig. Tak -
hjælp med sætning: sammensatte ord
ForumindlægHej. Jeg har problemer med flg. sætning: Vous pouvez visiter beaucoup de différents des sites de magasin de vêtements. Der skal gerne stå: Man kan besøge mange forskellige tøjbutikssider. (sider er ment som internetside). mange tak på forhånd :) -
Oversættelse
ForumindlægHvordan oversætter man "med en nærmere eftertanke" på engelsk?
