Søgning på: fysik rapport radioaktivitet. Resultater: 14421 til 14440 af 22746
-
Kender i noget forsøg med co2 ??
ForumindlægHej, i morgen jeg skal til 9 klasse prøver i fysik kemi. Jeg must laver forsøg med co2 men jeg kan ikke finder noget. Det skal har 10 minutter lang.Kander i noget forsøg med det CO2? Please help! -
Hmm, har i skrevt opgave om dette?
ForumindlægHej er der nogen derude som har skrevet om vindmøller indenfor fysik el. samfundsfag ville jeg være dybt taknemmeli´g, da jeg skal skal skrive en større opgave. Har tjekket de få opgaver ud herinde men har ligesom brug for noget mere konkret. tusind tark. -
nogen der har skevt opgave om dette.?
ForumindlægHej er der nogen derude som har skrevet om vindmøller indenfor fysik el. samfundsfag ville jeg være dybt taknemmeli´g, da jeg skal skal skrive en større opgave. Har tjekket de få opgaver ud herinde men har ligesom brug for noget mere konkret. tusind tark. -
Hjælp til naturfaglig opgave om stivelse
ForumindlægMig og min gruppe har fået en naturfaglig opgave, som skal indeholde arbejdsspørgsmål om stivelse fra fysik/kemi, biologi og geografi. Problemet er, at vi simpelthent ikke kan finde ud af, hvad man kan skrive til stivelse fra den geologiske vinkel. På forhånd tak:)) -
AT- i tvivl
Forumindlægjeg har valgt at skrive om Astrologi/astronomi med fagene Religion og fysik. men jeg har fortrudt lidt mit valg. for jeg har ikke helt en klar ide om hvordan jeg skal sætte det sammen... hvis nogen af jer har ideer så kom med dem :D -
Klage
ForumindlægHej. Jeg er i øjeblikket igang med at klage over en årskaraktere som jeg har fået i fysik. Klagen er løbende, hvor jeg har sendt et svar til min lærers kommentar. Dog bliver jeg student her om 2 dage. Hvad kommer det til at betyde? -
haster!
Forumindlæghjælp, er vikelig en dør til fysik... Min opgave til i morgen lyder således: "En kulstof-isotop har 8 neutroner. Skriv isotopen på den kernefysiske skrivemåde" Men jeg fårstår ikke hvordan man gør det, nogen der kan hjælpe?? please?? -
Undersøge?
ForumindlægHvad menes der, hvis der står, at man skal undersøge noget inden for fysik? Jeg har en graf vha. "Curve Fit" som er dannet ved at optage lyden fra en stemmegaffel med en frekvens på 440 Hz.. jeg har vedhæftet grafen, så det måske kunne hjælpe. På forhånd tak. -
Matricer SRO
ForumindlægHej Jeg sidder med mit matematik fysik projekt i 2 om optiske linser.. Og jeg kan simpelhen ikke finde ud af hvad der er hvad i en Matrice..? A=? B=? C=? D=? Nogen der kan hjælpe mig med at foreklare det..? -
Krystalvand i kobbersulfat (Svar så hurtigt som muligt!)
ForumindlægHej jeg har lavet et forsøg i fysik hvor jeg skulle opvarme kobbersulfat. da jeg havde gjort det blev det helt hvidt. Bagefter dryppede jeg lidt vand i igen og så blev det blåt igen. Er der nogen der kan forklare hvorfro det bliver blåt igen? -
RETTELSE AF SRP MED BETALING
ForumindlægHej! Jeg vil meget gerne have rettet min SRP, som jeg så vil betale for. Det er i fagene MAT A og FYSIK A Emne: Keglesnit, keplers tre love, sattelit og planet bevægelser og gravitation. -
Bestået eller dumpet?
ForumindlægHej Er der nogen der ved, hvordan man udregner karakteren når et fag som fysik A består af både mundtlig og skriftlig eksamen. Hvad sker der, hvis man består den skriftlige men dumper den mundtlige? Har man så bestået faget hvis gennemsnittet er over 02 -
Projekt om energi.
ForumindlægVi har i fysik et projekt, hvor overemnet er energi. Underemnet i vores gruppe er Energi i parpir. Altså hvor meget energi man bruger til at fremstille bøger, aviser, reklamer, skolehæfter osv. Har i nogen forslag til hvor man kunne finde viden om det? -
Formler
ForumindlægHej! Jeg er bare rigtig dårlig til at "bytte rundt" på formler i fx. fysik og matematik. derfor vil jeg høre om der er en der kan lave en lille vejledning til hvordan man gør det. Håber i forstår hvad jeg mener og at der er en der kan hjælpe. Mvh. Christina. -
AT emner
ForumindlægOveremne: Videnskabelige gennembrud og teknologiske landvindinger 1851-1914 Af fag har jeg Fysik A, Mat A, Eø C Vil gerne bruge erhversøkonomi da det er mit stærke fag nogen der kan hjælpe med emne ideer? -
HELP iam LOST :S
ForumindlægJeg sidder fast i en opgave i fysik. Den lyder således: I et kar med sprit sendes en lysstråle fra væsken op i luften. Indfaldsvinklen er 31,5 grader. Beregn brydningsvinklen og beregn den kritiske vinkel for totalrefleksion. Mange tak -
Hjælp tilbydes i : Mat A, Fys A og Kem A
ForumindlægMit navn er Peter. Jeg er en 35-årig kemistuderende fra Lunds Universitet (ved siden af studiet arbejder jeg som gymnasielærer i kemi.) Hjælp til Matematik, fysik og kemi (op til gymnasialt A-niveau i de to første og på universitetsniveau i kemi) tilbydes. De venligste hilsener Peter -
Orbit b htx
ForumindlægHej Jeg har mistet min fysik bog er der ikke en venlig sjæl der kan scane og uploade. side 267 det er fra bogen Orbit B HTX, takker mange gange og giver en øl i lufthavnen:P -
Nyttevirkning
Forumindlægη=Eudnyttet/Etilført Jeg skal til et oplæg i morgen fortælle lidt om dette emne og tænkte på om der mon var nogen der kunne hjælpe mig med hvad jeg kan relatere denne viden med til samfundet og beslægtede emner inden for fysikken? -
Historie, Toeri og Metoder.
ForumindlægHej derude. Jeg skriver om Atombomben i fagene Hisorie og Fysik. Jeg er dog usikker om hvad jeg skal skrive under Teori og Metoder i faget historie? Nogen der kan komme med et forslag?
