Søgning på: kemi eksamen 2010. Resultater: 14441 til 14460 af 48240
-
Emne?
ForumindlægHeej Jeg går i 1.g og skal have AT her i næste uge. jeg har bare ikke noget emne. Vores to fag er kemi og dansk og det går på argumentation. Jeg er ikke helt sikker på hvad man kan vælge, men ville hører om der var nogen 2. eller 3. g'er som er klogere på det:) Knus -
Kvælstof. kredsløb og rensningsanlæg
ForumindlægHey..Skal til eksamen på mandag.. Og kan kvælstofskredsløber og rensningsanlægget uden ad...Nogen af jer Høj nivauer der kan komme med nogle forslag om hvad man kan supplere og evt. link til materiale? Det skal helst være rent biologisk, og ikke samfundsmæssigt..Takker -
Entropi
Forumindlæghttp://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/sommer06/2006-10-1.pdf Hej jeg er igang med opgave 2. jeg har beregnet ?s, men hvordan kan jeg vide at det aftag, så jeg kan vise d via beregninger? På forhånd Tak -
Afstemning: FY vs. KE
ForumindlægHej med jer...Jeg vil gerne lave en aldeles uvidenskabelig afstemning mellemFYSIKogKEMI.I min klasse med MA A, FY B og KE B er der nemlig 68%, der bedre kan lide FY i forhold til KE.Hvad med jer? -
Makroøkonomieksamen :-(
ForumindlægHey Folks. Det er anden gang jeg skriver, da en højrøvet wannabe keynes ikke gad besvare mine spørgsmål. Anyways, jeg har eksamen den 14. og dumpet eksamen her betyder, at jeg må sige farvel til skolen. Det har jeg ikke tænkt mig. Derfor ville jeg gerne bede jer at hjælpe mig lidt undervejs... -
eksamensnit??
ForumindlægHej Er igang med at udfylde KOT skema. Idet der står at man skal skrive sit eksamensgennemsit, er det så det der så på ens eksamensbevis eller må man skrive ens snit gange med 1,08, eller er det noget universiteterne selv regner sig frem til? På forhånd tak -
Skifte uddannelse
ForumindlægEr det muligt at skifte til 2. hf efter 2g? I stedet for at fortsætte i 3g mener jeg. Jeg vil gerne have svar så hurtigt som muligt. På forhånd, tak -
Forsøg
ForumindlægHejsa Kender I nogle gode forsøg til emnet salte? Skal til eksamen om nogen uger og sidder lige og kigger på mine forsøg. Jeg havde kun tre til emnet..... Tak på forhånd.. -
Hjælp, det haster!
ForumindlægTrækker det ned, hvis man til mundtlig biologi eksamen er afhængig af sin disposition? -
Noter søges (eksamen!): Tell me & Dont you hate having two heads?
ForumindlægSom det fremgår af overskriften mangler jeg noter til Zoë Sharps "Tell Me" & Christine Poulsens "Don't you hate having two heads?". En der ligger ind emed nogle noter som evt. vil dele? Det haster lidt :-( -
Hjælp til Naturvidenskablig disposition?
ForumindlægHej. Jeg skal lave en disposition for min fællesfaglig prøve eksamen i naturvidenskab, men jeg er ærlig talt på bar bundt hvad angår opsættelse. Kunne nogle Anbefale en skabelon jeg kan se på? F.eks en gammel disposition de selv har advendt? Jeg har et emne, men har bare ingen ide hvordan opgave... -
Noter til FY/KE 9.kl
ForumindlægNogen der har sådan nogen noter til afgangseksamen i 9.kl om fysik: magetisme, el-magnetisme, induktionsstrøm, vekselstrøm og lign. Samt Kemi: syre og base, ioner, metaller og ikke metaller, og andet godt. Fik fortalt af min lærer at man får 4 emner i fysik, og 4 i kemi, han sagde også at det mul... -
Haster!!!-Magnetisme & elektromagnetisme
Forumindlæghej jeg skal op til mundtlig eksamen i fysik-kemi på mandag, så jeg vil hører om der er nogen som har nogle notater? e.v.t også omkring nogle forsøg også omkring grundstofferne, det periodiske system,atomer & molekyler,radioaktivitet ved godt at det ikke er under emnet,men håber at I ka hj... -
Organisk på uni
ForumindlægHey... Skal snart til organisk kemi eksamen på uni... vil høre om der er nogle der kender et sted, hvor man kan få nogle overskuelige noter om, hvilke organiske stoffer der reagerer med hinanden, og hvordan de reagerer med syre, baser, vand osv. (det må gerne være en form for formelsamling man k... -
kemisk analyse af salte????
Forumindlæghej jeg skal til eksame snart..og skal lave en kemisk analyse af salte, hvordan gør man det ?? -
Komplekskemi
ForumindlægHejJeg har virkelig virkelig brug for hjælp, da jeg nu skal op til mundtlig eksamen i kemi. Læreren har opgivet s.92-97 i bogen Helge Mygind,KEMI 2000, A-niveau 1.(2g. bogen)Ved ikke hvordan jeg skal fortælle om det hvis jeg kom op i det til eksamen.Jeg fatter ikke rigtig komplekskemi,og dette af... -
Vedr. Mundtlig Kemieksamen?
ForumindlægHej.. Min lærer har givet os en liste med alle overskrifter, som vi kan komme op i. Men så skal han yderligere give os en liste med de spørgsmål vi kan komme op i mindst 5 dage inden eksamen. Vil det så sige at dét han har givet nu kun er emnerne, mens det han giver 5 dage inden er de specifikke ... -
Medicinalkemi - Nogle der læser det?
ForumindlægHejsa.. Jeg bliver student i morgen, og så skal jeg lige holde et års pause med arbejde og rejser osv. Men efter det overvejer jeg kraftigt at læse medicinalkemi på Århus uni. Er der nogle her som læser dette, og kan fortælle lidt om uddannelsen eller andre relevante ting? ;)Hilsen Sara :) -
HJÆLP REAKTIONSHASTIGHED
ForumindlægHej jeg skal op i kemi her i næste uge, så jeg ville spørge om der er nogen der kunne forklare mig præcis hvad reaktionshastighed er og hvad det går ud på og kan i give mig nogle eksempler ? :) -
FSA HELP NOW
ForumindlægHej... Jeg skal meget snart op til eksamen i fysik/kemi(folkeskolen). Jeg kunne godt tænke mig at spørge, dem soom har prøvet det før, hvilke spørgsmål der bliver spurgt om, som kan give 10 i karakter? Det skal være inden for disse emner. Magnetisme, Radioaktivitet eller metaller/ikke-metaller ...
