Søgning på: srp biologi og kemi. Resultater: 14481 til 14500 af 27496
-
Fejl ved overkrydsning ?
ForumindlægForklar hvordan overkrydsning kan føre til et øget antal CAG-repeats i næste generation. ? Dette spørgsmål er jeg helt blank ved. Mener at det hænger sammen med antipation, hvor den autosomal, dominante sygdom forværes gennem nedarvning i generationerne, men kan ikke forklare ordentligt hvad, der... -
Hvordan konverteres en gammel studentereksamen ?????
ForumindlægJeg har en samfundssproglig studentereksamen fra før det fleste af jer blev født, nemlig 1979. Nu vil jeg gerne læse nogle suppleringsfag på HF... Men jeg kan ikke finde ud af hvilketn niveau de forskellige fag, som jeg havde dengang i 1979, har i dag (A, B eller C). For sådan en graduering fandt... -
HJÆLP!!! HURTIGST MULIGST TAK!!!!!
ForumindlægHej :) Jeg tænkte på, om farvand er det samme som fjordvand? -
eksamener-...
Forumindlæghej jeg ville bare spørge om nogen ved hvilke eksamener man helt sikkert kommer op i til maj i 9.klasse og hvilke eksamener der bliver trukket lod om? -
ikke forstået del af problemformulering
ForumindlægHej derude.. Jeg er blevet stillet et spørgsmål som jeg skal svare på skriftligt, og jeg er virkelig blank. Spørgsmål lyder: "Forklar hvorfor dateringer af fossile fund ikke kan stå alene, men må ledsages af en række andre undersøgelser af de fossile rester i forbindelse med menneskets udvik... -
Geografiprøve, hvornår og hvordan?
ForumindlægHej :-) Er der nogen der ved, hvordan en prøve i geografi kommer til at se ud? Altså 9. klasse afgangsprøven. Hvordan den er bygget? På forhånd tak -
Uni
ForumindlægHej, jeg vil gerne på universitet og jeg vil høre om der er nogle der kender nogle uddannelser med et lavt snit som jeg kan blive optaget på københavns universitet. -Mit snit er 3,7. -
AT og matematik
ForumindlægHej Alle.. Som tusindvis af andre, er jeg i tvivl om mit valg af emne. Jeg har tænkt på jeg gerne vil have noget med matematik, er der nogen som har nogle forslag? -
Selvstudie på gymnasiet?
ForumindlægHej. Er der nogen der har prøvet at selvstudiere til et fag på gymnasiet? Hvad syntes i om det - fordele og ulemper? ;) -
Er religion en sygdom?
ForumindlægEr religion en sygdom, som Richard Dawkins påstår? -
hvordan får træerne vand op igennem rødderrne?
ForumindlægHej jeg har brug for hjælp til hvad man kalder den måde træerne optager vand i rødderne? er det aktiv transport, diffusion, osmose hvad hedder det? -
Hestebønner
ForumindlægHej jeg er i gang med at lave et AT projekt om slaver og deres kost, og en af de ting de fik meget var hestebønner og jeg vil gerne vide lidt mere om hvorfor den er så sund? Jeg ved den indeholder mange proteiner, men jeg kan ikke finde mere end det, så jeg tænkte om der er nogen herinde der ved... -
hjælp til matematik
ForumindlægHej, håber der er nogle som kan med at give en forklaring på hvordan jeg skal løse spørgsmålene:) -
Fotosyntese? (forstår ikke)
ForumindlægHej Sp. Jeg har læst så mange steder omkring hvad fotosyntese overhoved er, men jeg er stadigvæk forvirret, så derfor spørger jeg jer: Kan I give en måske en pædagogisk forklaring, på hvad det er? Tak på forhånd! -
Organismer
ForumindlægHej, hvilke organismer ligger på grænsen til at kunne defineres som levende? -
hjælp
Forumindlæghvad er kvote 1 og kvote 2? -
Eksamensbevis
ForumindlægHejsa, Jeg er ikke helt sikker på hvor jeg skal oprette denne tråd, så har oprettet den her... Anyway, jeg vil gerne vide hvordan det er med eksamensbevis, altså må man maks dumpe X antal fag før man ikke får det, eller skal ens snit bare ligge over 02? Jeg er dumpet i 2 eksamener indtil videre, ... -
Forbrændingsreaktion
ForumindlægHej jeg spurgte om det her i går, men fik aldrig et svar jeg 100 % fattede. Så nu prøver jeg igen :) Hvad er en forbrændingsreaktion? På forhånd tak -
Hvad er fosfolipider & triglycerid
ForumindlægEn der kan forklare hvad fosfolipider og triglycerid er? hvad består de af? kan det forklares på en anden måde end bare fedtstoffer fordi forstår intet af det -
AT i engelsk og religion (Kannibalisme og imperialisme)
ForumindlægHej alle :) Sidder og knokler med AT, og har svært ved at finde brugbare kilder. Jeg skriver om hvordan kannibalisme blev brugt til, at fremstille de indfødte i britiske koloniseringer som uciviliserede og derved bliver brugt til at legalisere den britiske imperialisme. Jeg skal bruge en beretn...
