Søgning på: historie noter stx. Resultater: 14541 til 14560 af 33650
-
Ledningshær
ForumindlægHej jeg sidder og læser historie, om kortog lige nu. Er der nogen der kan give mig en definition af hvad en ledningshær vil sige?? -
Slaver i Ghana og/eller Vestindien.
ForumindlægHejsa jeg sidder fast jeg skal lave en historie opg om slaver i Ghana og eller/vestindien Jeg skal besvareflg spørgsmål som er vedhæftet -
DEN KOLDE KRIG! Hvorfor opstod der politiske sammenstød mellem USA og USRR?
ForumindlægEr i gang med en historie rapport.. håber i vil hjælpe Hvorfor opstod der politiske sammenstød mellem USA og USRR? -
Republik ?
ForumindlægJgg er igang med historie opgave og jeg er stødt på spørgsmålet "Hvad er en rupublik?"Kan nogle hjælpe mig ? Mvh. Martin -
datid
Forumindlæger der nogen der kan hjælpe mig med at skrive en historie i datid på spansk? max 200 ord. det er en aflevering. -
Krisen i Mellemøsten
ForumindlægNogen der ved om en krise/krig som denne er sket før i historien?Tror I at det vil ske igen, og hvad kunne man gøre for at stoppe/forhindre det? -
old spøgsmål
ForumindlægHej :) Historien "Til Fædra" hvad handler den om? Den er svær at forstå! Nogen som kan hjælpe? På forhånd tak! -
eksamen i morgen
ForumindlægHej alle.. Jeg skal trække emne til eksamen imorgen til Historie.. Jeg ved bare ikke hvordan denne eksamen foregår, er der nogle der kan hjælpe mig på forhånd tak C.T -
Krønike
ForumindlægHej, Jeg har netop trukket mit eksamensspørgsmål i historie, og en af de vedlagte kilder er et uddrag af en krønike. Men hvordan behandler jeg en krønike mht. kildekritik? På forhånd tak! -
Eksamen i morgen
ForumindlægHej alle jeg skal til Historie eksamen i morgen, men jeg har ingen ide om hvordan den foregår, er der nogle der kan hjælpe mig -
essay: paradise af matthew kneale
Forumindlæghejsa... er der nogen som har lave essayet: Paradise af matthew kneale, i så fald er det så muligt for mig at høre jeres "analyse" af historien? :-) -
Wilsons 14 punkte
ForumindlægHej, jeg sidder og skal op i morgen i historie! Jeg forstår bare ikke hvad Wilsons 14 punkter går ud på, og hvad meningen med dem er? -
Tysklands styre under 1.Verdenskrig
Forumindlægjeg sidder og er i gang med at lave en i opgave i historie og et af mine spørgesmål er. Hvilke slags styre var der i Tyskland under 1.Verdenskrig -
Eksamen - gode fif?
ForumindlægHej alle dem som har været oppe i historie eksamen (24timers) på A-niveau.. Har i ikke en masse fif som I vil gi videre? Tusind tak -
RETTELSE
ForumindlægHej everybody! Nogen der har tålmodighed til at læse min historie opg. igennem og rette grammatisk og sprogelig fejl? ville være meget taknemlig:-D -
Die Partei hat immer Recht - hjælp!?
ForumindlægHej! Er der nogle der kan fortælle mig hvad dette digt egentlig handler om? Jeg er så dårlig til sådan noget historie noget i tysk :/ Tak på forhånd! -
Hjælp til ideer
ForumindlægEr der nogen, der har nogle gode spørgsmål til palæstinakrisen, hvis man skriver synopsis i religion og historie? Er simpelthen gået i stå ? -
kilder
ForumindlægHej,. Jeg skal op i historie imorgen. Men, forstår ikke.. hvordan kan man se om en kilde er en første eller andenhåndskilde? og endvidere primær eller sekundær. Hvordan finder man frem til det?:) Hilsen Catrine -
Begivenheder til danskhed
ForumindlægHej, jeg har trukket Danskhed i historie til FSA. Har i nogle idéer til begivenheder, eller andet, jeg kan berøre/beskrive? :) - Fortsat god dag -
Interview - 1.hånds eller 2.håndskilde??
ForumindlægEr et interview en førstehånds eller en andenhåndskilde? det er jo journalisten der vælger hvad der skal med og ikke med, så på den måde er historien jo bearbejdet? men jeg ved ikke...? Har I nogle erfaringer omkring dét?
