Søgning på: historien om en ung mand. Resultater: 14541 til 14560 af 25374
-
Herman Bang "Frøkenen" - HJÆLP
ForumindlægSkriv en litterær artikel om Herman Bang: ”Frøkenen”. I artiklen skal indgå en analyse og fortolkning samt en perspektivering til Det moderne Gennembrud. Jeg har virkelig brug for hjælp! :) -
optakt
ForumindlægHej jeg ville lige spørge hvordan optakten til 2.verdenskrig i USA var? -
3.g opgave
ForumindlægNu nærmer den store skr. opgave i 3.g sig snart, og der må være andre end mig der er i tvivl om hvilket emne de vil tage sig til. Nogen der kender en side, hvor man kan få gode idéer til en fornuftig 3.g opgave, eller kan komme med forslag??? -
Hjælp! "En ROMANTISK ting???"
ForumindlægHej meget simpelt: I vores dansk Modul har vores lærer bedt om at vi allesammen skal tage en ting som vi mener er romantisk, med i skolen.. Men jeg har overhovedet ingen ideér!? (OBS: grunden det er et nyt forløb vi skal starte på) Så tænkte jeg straks på alle jer mennesker herinde, der som re... -
kameraets funktion
Forumindlæger der nogle der har, eller har haft om kameraets funktion eller bare ved en smule om det? kan intet finde på nettet..håber i gider hjælpe. -
En god indledning?
ForumindlægHej, jeg er igang med at skrive en litterær artikel, analys og fortolkning samt perspektivering og konklusion af Natasjas "I Danmark er jeg født" hvor jeg har tænkt mig, at perspektivere til H.C.Andersens "I Danmark er jeg født" og ved ikke hvordan jeg skal "fange læser... -
haster hjælp
ForumindlægHej allesammen. Jeg skal lave projektopgave om et par uger jeg er begyndt at tænke over, hvilke emner der kunne være interesssante, men kom slet ikke i tanke om noget. Mit overemne er "magt og afmagt" Hvis i har nogle gode forslag og interessant emer både et produk så må i meget... -
HERODOT HJÆLP :O
ForumindlægHej Jeg skal snart til eksamen i old og er i gang med at læse Herodots Forfatningsdebat. Men jeg er blevet lidt i tvivl om, hvor meget man skal analysere. Jeg har kigget på mine noter fra dengang og der er intet analyse, fx retorisk. Min lærer har ellers lavet en slags disp. for ens oplæg til e... -
Hvad er rød og blå blok?
ForumindlægHej mit spørgsmål lyder sikkert dumt men hvad betyder rød og blå blok i den politiske verden og hvilke partier er hvad? Jeg har ikke haft held med at finde svaret på nettet. -
Klokken
ForumindlægHej jeg skal skrive en Opgave, det skal være en litterær artikel om ”Klokken” (H.C.Andersen). Jeg skal give en analyse og fortolkning af teksten og perspektiver til romantikken. Er der nogen som kan hjælpe??????+++++ -
Gymnasium
ForumindlægJeg er sådan lidt i tvivl om, hvilket gymnasium der skal passe mig bedst ind. Jeg får ikke så gode karakter i 10.klasse. (4 - 7) Jeg har eksamener nu, og har kun fået 02. ( Dansk - Mat) indtil videre. Jeg har valgt en STX, men er lidt i tvivl om det er det rigtige valg. Hvad foretrækker I andr... -
Søger rettelse af engelsk stil.
ForumindlægHar du lidt ekstra tid her til aften, ville jeg sætte pris på om du ville tjekke min stil for iøjnefaldende fejl. Det sker jo man ser sig helt blind på stoffet når man har arbejdet med det. Det er engelsk B niveau gym. Der er tale om i alt 2 sider -
Hjæælp tysk stil rettelse
ForumindlægEr der nogen som har lyst til at rette min tyske stil for grammatik fejl? Nivueau svarer til b på matematisk linie.. Hvis der er nogen eksperter som vil hjælpe så skriv hurtigst muligt, den fylder halvanden side på com.. Så sender jeg til din mail adresse, det er nemmest. -
Buddhismen
ForumindlægBudhismen 100 e.kr. delt i to retninger. Theravada("de ældstes lære") og mahayana(det store fartøj) Hvad menes der med de to betydninger: 1. "De ældstes lære", og "det store fartøj"? Håber der er nogle der kan svarer på mit spørgsmål - på forhånd tak -
13 i kemi- eller fysikrapporter
ForumindlægEr det muligt at få 13 i kemi- eller fysikrapporter? \nNår jeg skriver rapporter taler jeg om de afleveringer, som skal lave i forbindelse med et forsøg.\n\nHvis ja, så vil jeg meget gerne se en. -
Noter
ForumindlægHey alle jer derude...\n\nJeg sidder her og prøver at få orden i mine noter, og hvis jeg skal være ærlig, gør det mig lidt stresset :S\n\nJeg er 1.g'er og kunne godt tænke mig at høre om jeres erfaringer (og gode råd) om organiseringen af noter (ogaver m.m).\n\n;) -
Det døde hav
ForumindlægHvordan kan det være, at der er så meget salt i det døde hav? -
Hall of shame
ForumindlægPå trods af, at det kan være ganske morsomt at side og læse om hvordan perter888 mener det næsten er hans demokratiske pligt at snyde (https://www.studieportalen.dk/forum/viewtopic.php?t=155939 , #102) så høre den slags vel ikke hjemme på SP!?\n\nProblemet er blvet vendt her på siden før, men jeg... -
Idræt til AT eksamen!
ForumindlægHejsa folk derude.. Overvejer at snuppe idræt som en af fagene til min AT eksamen, men er meget i tvivl omkring hvilket emne jeg skal vælge, og hvilke metoder jeg rent faktisk skal benytte med Idræt i en AT? Emnet er Katastrofer for at eksamen 2012. Jeg har tænkt på idér som Fedme... -
AT - inspiration ?:)
ForumindlægHej SP Jeg skal meget snart finde ud af hvad jeg vil skrive om i AT. Hovedemnet er katastrofer, men jeg har virkelig ingen idé, .. Har i nogle idéer,?
