Andre fag

Gymnasium

14. juni 2015 af Anonym1997dk (Slettet) - Niveau: 10. klasse

Jeg er sådan lidt i tvivl om, hvilket gymnasium der skal passe mig bedst ind. 
Jeg får ikke så gode karakter i 10.klasse. (4 - 7)
Jeg har eksamener nu, og har kun fået 02. ( Dansk - Mat) indtil videre. 
Jeg har valgt en STX, men er lidt i tvivl om det er det rigtige valg.  Hvad foretrækker I andre, hvad er et godt gymnasium?
 


Brugbart svar (0)

Svar #1
14. juni 2015 af anonym000

Har du prøvet at kigge på erhvervsuddannelserne ?

Lad være med at gå på gymnasiet bare fordi alle andre gør det.

- - -

...............


Brugbart svar (0)

Svar #2
14. juni 2015 af MyNameIsBondCovalentBond

Spørgsmålet er hvad du er god til. 


Brugbart svar (0)

Svar #3
15. juni 2015 af atxn (Slettet)

Ville nok ikke vælge gymnasiet, hvis jeg var dig.

Der er massere af andre uddannelser. Hvis det absolut skal være gymnasielt så tag HF i stedet.

Der er også HG og erhversuddannelserne.


Brugbart svar (0)

Svar #4
25. juni 2015 af nz5

Hejsa

Jeg kan fortælle dig, at jeg har haft bekendte, der har stået i samme situation. Hvis man ikke er den største fan af folkeskolen, vil STX højst sandsynligt heller ikke være det rette valg. Mange vælger STX, da de ikke aner, hvad de ønsker at bruge fremtiden på efter en endt studentereksamen. Men, men, meen.. Har du overvejet HHX (handelgymnasiet)? Man har helt andre handelsorienterede fag, og der får man den fremragende mulighed - at starte helt om fra bunden af. Hvis man ikke har været den skarpeste i folkeskolen, er dette en rigtig god mulighed. 

Mht. dine karakterer: Det skal du ikke tage tungt. Du kan SAGTENS nå at indhente det med flotte resultater! 

Når man starter på en HHX, skal man vide, at alle er på ligefod med hinanden. Selvfølgelig er der de obligatoriske fag såsom dansk, engelsk, matematik og historie, men.. Ingen er meget "bedre" stillet end sine klassekammerater, da man arbejder med helt nye fag på HHX, som MAN NOK SKAL LÆRE og bestræber man sig på at få flotte karakterer - skal man nok også få det - no worries! Du skal tænke på, at ingen af dine klassekammerater har haft fagene før, og derfor starter I på samme niveau. 


Skriv et svar til: Gymnasium

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.