Søgning på: matematik fp9 maj 2022. Resultater: 14541 til 14560 af 33697
-
Hjælp til lille matematikopgave
ForumindlægJeg har en opgave (nedenfor) som jeg godt kunne bruge en smule hjælp til. Nogen der kan hjælpe? :) Både med a, b og c. Opgave 3: Sammenhængen mellem et træs vægt i tør tilstand og træets diameter viser sig i et bestem skovområde at følge en potensfunktion. Et træ med en diameter på 3,5 ... -
Finde Sin, Cos og Tan
ForumindlægHej denne metode ville jeg bruge hvis jeg skulle finde Sinius, Cosnius og Tangens uden lommeregner - se vedhæftet fil. Jeg starter med at opstille en given trekant med følgende mål: a = x/F b = 3 c = sqrt(a2+b2) A = Theta. Er given til den vinkel vi vil finde Cosiuns, Sinius og Tangens til. B =... -
Differential- og differensligningssystemer
ForumindlægHej derude! Jeg har en gammel eksamensopgave om differential- og differensligningsystemer, og jeg vil sætte stor pris på, hvis der er en derude som kan vise med udregninger hvordan opgaven løses, eftersom jeg skal til reeksamen i faget her start-august, og jeg vil gerne have styr på hvordan man l... -
Matematiske kompetencer
ForumindlægHej jeg har et enkelt spørgsmål Hvordan kan man forklare matematisker kompetencer meget enkelt men forståligt? Tak på forhånd -
SRP - redegørelse
ForumindlægHEJJJJJ Jeg har brug for hjælp ASAPPPP. Er der en som har styr på følgende; pandemier, den spanske syge, influenza. Jeg skal redegøre for følgende: Redegør videre for smitte mønstret i Danmark under Den spanske syge. Har absolut ingen ide om hva jeg skal skrive om her. Dette er en del af min red... -
sandsynlighedsregning
ForumindlægVed hæfter billede af opgaven. Jeg har ikke super nemt ved matamatik og sidder nu med denne opgave. Tænker jeg skal have far i noget med biomialfordeling, hvilket min lærer skal hjælpe mig med på mandag, opgaven skal bare afleveres i morgen. På forhånd tak. -
løse en ligning
ForumindlægHvordan løser jeg den her ligning? Jeg kan ikke finde nogle videor eller side som forklarer hvordan man løser en ligning med to x'er? nogen som kan hjælpe? og som i kan se så er det så langt jeg er nået -
Dårligt snit = No future?
ForumindlægJa jeg har et snit på 5,2 (Folkeskole; 8-årgang) Jeg vil gerne på HHX.. Men har jeg stadig en chance? :I Eller er jeg fortabt.. -
Opstil en ligning
ForumindlægHej Jeg har en matematikaflevering for og de sidste to spørgsmål driller lidt. Jeg har prøvet at løse dem, men tror ikke det er helt korrekt. Er der nogle der kan hjælpe mig med den? Har vedhæftet et billede af opgaven. På forhånd, tak -
Hvad forventes til den mundtlige Fysik A eksamen?
ForumindlægJeg er i tvivl om, hvor meget i dybden man skal gå med tingene i den teoretiske delopgave. Eksempelvis redegører jeg generelt for en masse formler, men jeg laver ikke beregninger af gode grunde. Er det nødvendigt at få udledt nogle formler eller er det usædvanligt? -
Sigma 7. facit liste
ForumindlægVed i hvor jeg kan få fat i en pdf/facitliste af sigma 7? -
FSA 2014
ForumindlægHar i denne uge skulle trække op til FSA, og trak historie og mundtlig engelsk. Hvad har I trukket? - og er i glade for det? :) -
Rentesregning - Formler
ForumindlægHej SP! Jeg er helt forvirret omkring alle de forskellige formler der findes inden for rentesregning. Jeg ved virkelig ikke hvilke formler jeg skal bruge til at besvare disse 3 punkter: Søren Jensen startede en opsparing til en ny bil den 31/5 – 2012. Han indsatte 2.500 kr. i banken den ... -
trigonometri
ForumindlægHej, jeg har problemer med denne opgave. a'eren: Jeg har funder |OA| vha. pythægoas. Men hvordan kan jeg sikre mig at |APO| er en retvinklet trekant? b'eren: Har tænkt på at men kender |PA| og |PO|, så jeg kan beregne vinklen vha. almidelige trekantsberegninger for retvinklede trekant... -
Skifte fra Hg til Stx
ForumindlægHej. Jeg blev ikke egnet, fra tiende klasse pga nogle visse årsager. Jeg blev fokus elev fordi jeg ikke vidste hvad jeg så skulle gøre. Mit spørgsmål er om man kan skifte fra Hg til Stx hvis man virkelig giver et godt indtryk på lærerne? Altså hvis de selv synes man kan tage en gymnasial uddan... -
Gæld,annuitet eller renteformel?
ForumindlægHej, Jeg har en opgave her, som jeg ikke kan finde ud af, som lyder: En mand skal købe bil og derfor låne 2 mio. Banken giver 2 tilbud: Et lån med 30 års løbetid med 3 % i årlig rente, og et andet lån med løbetid på 20 år med årlig rente på 4 % (der kan regnes med årlig termin for begge lån). ... -
Matematikpensum DTU i 1. og 2. semester ?
ForumindlægHej SP Jeg ved at alle, der starter på DTU skal igennem et 1-årig matematikkursus uanset. Mit spørgsmål er: Hvad er pensum på dette kursus ? På forhånd tak -
Design fag i SRP + fysik/mat
ForumindlægHej Allesammen. VI skal snart vælge fag til SRP og leger lidt med ideen om at inddrage design og arkitektur c med en kombination af enten Mat A eller Fysik A. Ideen kunne være at designe/lave et produkt med enten fysik eller mat som understøttende fag. tænkte måske på sårn noget som broer, men er... -
..
Forumindlæg.. -
Essay om "tilfældigheder"
ForumindlægHej! Er der nogen der har skrevet et essay om tilfældigheder, eller har nogen gode ideer til hvordan jeg kan skrive om det? Hjælp!
