Søgning på: matematik fp9 maj 2021. Resultater: 14581 til 14600 af 33706
-
Kombinatorik
ForumindlægHej, Jeg har fået stillet følgende vedhæftet opgave, og jeg ville umiddelbart tro at svaret er 10*5=50 måder, men det virker lidt enkelt. Jeg håber der er en der kan hjælpe mig. Er det noget fakultet? Tak på forhånd:) -
Ad Hoc opg. på apotek som farmaceutstuderende
ForumindlægHej Allesammen Hvilken fordele er der ved at arbejde med Ad Hoc opg på et apotek, hvis man gerne vil være farmaceut? -
Monotoni!! Hjælp
ForumindlægHej. Sidder fast med denne opgave!! Funktionen g(x) har forskriften g(x)=x3 -6x2 +9x +2 Jeg bestemte den afledede funktion g´(x) og fik det til: g´(x)=3x2 -12x+9 opgave b lyder således Tegn en monotonilinje og angiv monotoniintervaler for g(x). Angiv herunder de lokale ekstremumssteder Hvad... -
Fermats metode til tangentbestemmelse
ForumindlægHej. Jeg har et eksamensspørgsmål, hvor jeg skal gennemgå fermats metode til tangentbestemmelse. Og dette har jeg gjort. Efterfølgende skal jeg lave en sammenligning med moderne differentialregning, hvilket jeg er kørt død i. Jeh har vedhæftet det dokument, som jeg skal tage udgangspunkt i. Er ... -
Hjælp til bilsg
ForumindlægHvis man får 6 sidde bilag i srp skal de så alle sammen skrives som bilag hvis jeg kun bruger 4 af siderne -
sandsynlighedsregning
ForumindlægAf 1520 tilfældigt udvalgte mænd, der fik prostatakræft, var 1322 i live 5 år diagnosen blev stillet. 1. Beregn på det grundlag et 95%- konfidensinterval for overlevelseschancen (andelen af overlevende) 5 år efter en sådan diagnose er stillet. hjælp -
Mat opgave
ForumindlægHjælp til denne opgave -
Cosinus og sinus
ForumindlægArgumentér for, at sin?(90°)=1 og, at 0<sin?(v)≤1, hvis v er en vinkel i en trekant. Du skal inddrage enhedscirklen i din argumentation nu har jeg brugt lang tid på denne her opgave, jeg forstår ikke det øverste... har lavet det her indtil videre https://imgur.com/edit?deletehash=IUwE... -
BASISMAT 1 - DTU
ForumindlægHej Jeg vil lige hører om der er nogle af jer, der har noter til basis mat 1 som man kan bruge til eksamen på DTU, især hvis man bruger maple. På forhånd tak -
nomalfordeling hjælp
ForumindlægOm en normalfordelt stokastisk variabel X oplyses, at P(X ≤ 10) = 0,25 samt P (X ≤ 20) = 0, 75 a) Bestem middelværdi og spredning for X. -
Lille opgave
ForumindlægNogle der kan hjælpe? -
Lille opgave
ForumindlægNogle der kan hjælpe? -
Lille opgave
ForumindlægNogle der kan hjælpe? -
Sandsynlighedsregning og statistik
ForumindlægNogen som har nogle gode forslag til det emne jeg kan trække til eksamen? Sandsynlighedsregning og statistik Du skal fortælle om kombinatorik og permutationer samt stokastisk variabel og binomialfordeling Jeg er meget lost på dette emne og synes lige meget hvor meget jeg læser det ikke gir re... -
Mundtl. eksamen= nightmare!!!
Forumindlægyes my nightmare became a reality...igår fik jeg af vide at jeg skal op i muntlig matematik på B niveau, men højniveau for mig da jeg er sproglig.....nu ved jeg bare at jeg virkelig skal terpe det hele indtil det sidder i hovedet på mig, men jeg kunne virkelig godt bruge nogle goe råd på vejen af... -
karakter ??
ForumindlægHeeej. Jeg har lige været op i skriftlig matematik sidste uge og vi har fået facitliste af vores lærer i dag... Vil lige spørge jer, om I ved, hvor meget jeg kan få i karakter, hvis jeg har 2 opgaver forkert. Fx. i opgave 3 har jeg opgave b forkert. Resten er helt rigtigt. Der ryger 5 point på... -
fagsupplering, medicin
ForumindlægHej jeg braender for at laese medicin efter 3.g, og evt starte paa vinterholdet, da jeg skal have suppleret 3 fag op, nemlig matematik fra b til a, fysik fra c til b og kemi fra c til b, tror i godt jeg vil kunne naa det paa et halvt aar, dvs efter sommeren nar jeg er faerdig med 3.g, og saa begy... -
hjææææælp!! :)
ForumindlægHej alle derude.. Jeg går i 9 klasse, og har stærkt brug for hjælp.. Jeg skal vælge hvilken ungdomsuddannelse, jeg vil begynde på, efter sommerferien. Mit problem er så, at jeg ikke ved om det skal være hhx eller stx? Jeg elsker samfundsfag, matematik samt biologi meget. efter jeg er færdig med g... -
Definition af log(x) som den omvendte funktion til eksponentialfunktionen 10^x
ForumindlægHej med jer :) jeg sidder og forbereder mig til mundtlig matematik eksamen på b niveau. Mit problem er at jeg ikke forstår ret meget af logaritmer. min klap går fuldstændig ned. derfor har jeg svært ved hvordan jeg skal definere logaritmefunktionen log(x) som den omvendte funktion til eksponenti... -
Engelsk B, På videregående uddannelser
ForumindlægHeey.. Jeg har ved nogle videregående uddannelser set at engelsk er niveaukrav på b, kan det så betyde at forelæsning på uddannelserne foregår på engelsk/ og bøgerne kan være på engelsk. Der er også ved nogle videregående uddannelser, hvor der ikke står noget om engelsk, men bare matematik A, ...
