Søgning på: fysik projekt. Resultater: 14601 til 14620 af 20688
-
Innovation - eksamen
ForumindlægHej :-) Min gruppe og jeg står og skal til eksamen i innovation. Vi har jo lavet vores projekt som skal forsvares. Kan det virkelig passe, at man i gruppen ikke må vælge det samme fokusområde at fremlægge om?? Er der andre derude der skal op i innovation som har fået denne information? Jeg syne... -
Skimmelsvamp
ForumindlægHej :) I sammenhæng med et projekt jeg er ved at lave (omhandlende emnet skimmelsvamp – denne gang i forbindelse med oversvømninger osv.) Jeg har lige et hurtigt spørgsmål. Det kan godt være at det virker simpelt, men jeg har svært ved at finde noget på nettet: Hvilke stoffer er ’gi... -
Innovation - eksamen
ForumindlægHej :-) Min gruppe og jeg står og skal til eksamen i innovation. Vi har jo lavet vores projekt som skal forsvares. Kan det virkelig passe, at man i gruppen ikke må vælge det samme fokusområde at fremlægge om?? Er der andre derude der skal op i innovation som har fået denne information? Jeg syne... -
Mundtlig afsætning A
ForumindlægHej alle! Jeg skal til eksamen på mandag, d. 6. Juni. Jeg har været en del fraværende på 3. og sidste år (Depression) og har derfor ingen anelse om hvordan eksamen kommer til at foregå. Jeg har søgt en masse på nettet, hvor folk snakker om et projekt eller en rapport de skal snakke kort om. Så vi... -
Hjælp til teknikfag byggeri og energi eksamen
ForumindlægHej alle.. Jeg skal snart til eksamen i Teknikfag A - byggeri og energi. Vi skal til eksamen udarbejde en præsentation, men er der nogle der har en ide om hvad denne typisk ville indeholde? Jeg tænker på hvad der lægges mest vægt på at inddrage, og hvad der især er godt at tage med. Vi har la... -
Alle præsidenter har brug for en krig?
ForumindlægHej. Jeg sidder og har brug nogle udsagn/tekster om at alle præsidenter i USA har behov for en krig - en krig som er deres projekt og som de kan profilere sig på. Vi har snakket om det i timen, men vi har ikke læst nogle tekster om det, og jeg vil gerne finde en perspektivtekst til min eksamen i... -
Vø mundt. eksamen - coloplast?
ForumindlægHej jeg skal op i Vø mundtlig eksamen i morgen tidlig og er ved at lave min fremlæggelse som jeg skal starte med at fremlægge til eksamen. Vi har lavet et projekt omkring coloplast, hvor vi skal finde en problemstilling som vi skal gå i dybden med i fremlæggelsen.. Det store problem er så, at je... -
er det ok til A niveau? : statistisk
Forumindlægjeg skal redegøre for hvordan statisk datamateriale kan behandles vha. af grafiske fremstillinger og statiske deskriptorer. herunder har jeg delt det. 1) grupperede data: her er jeg kommet ind på histogram og sumkurve. 2) ikke-grupperet data: her jeg kommet ind på boxplot hvor jeg har brugt no... -
Plastik fremstilling (monomerer)
ForumindlægHej Allesammen Jeg har Projekt uge og har valgt emnet Plastikforurening i havene og vil gerne også lige forklare hvordan plastik bliver til og jeg ved indtil nu godt faserne med Destillation, Cracking og Polymerisation men er ikke helt med på Cracking og Polymerisation så hvis der muligvis var n... -
Konklusion
ForumindlægHej. Jeg har lavet projekt uge i denne uge, mangler kun lige at lave en konklusion. Mit emne er "Overgangen fra barndom til ungdom" Jeg ved godt at man skal svare på sin problem stilling. Min problem stilling er: Hvad er en teenager? Hvordan er udviklingen fra barn til teenager? H... -
Hvor stor kan min plakat blive?
ForumindlægHej alle. Jeg er i gang med et lille projekt, hvor jeg arbejder på at få et af mine feriebilleder skaleret op og printet ud til en plakat. Jeg har bl.a. et billede, som er taget i en opløsning på 10 MP. Mit problem er så, hvordan jeg finder ud af, hvor stor plakaten kan blive uden at det kommer... -
Solceller og løsrivelsesenergi
ForumindlægHejsa, Jeg sidder og er ved at lave et projekt om solceller og jeg vil gerne argumentere for, hvilken farve det mest optimale lys er for solceller (bølgelængde): Jeg har lavet selve formen, hvor jeg indsætter at bindingsenergien for elektroner i Silicum er 236eV: Hvilket svarer til en bøl... -
Vedr. Reeksamen
ForumindlægHejsa. Jeg skal i morgen til reeksamen i Tysk. Jeg har gået på HG. Jeg har i forvejen afsluttet 2 eksamner i henholdsvis Salg og Service og Projekt, begge med 10 taller. Men jeg har ikke lyst til at arbejde med det tysk. Jeg har allerede en læreplads nu hvor jeg er startet.. Hvilke... -
Fokuspunkt
ForumindlægHej folkens Jeg har i mit SRP projekt valgt fagene Kemi A og Biologi B, hvor jeg som emne har valgt "Smerte og smertelindring". Områder er rimelig stort, men jeg har svært ved at vælge noget at afgrænse mig med! Altså fx en bestemt smerte eller en bestemt smertelindring. ... -
Brave New World/ Fagre Nye Verden - Advarsler???
ForumindlægHej alle, Jeg er igang med et AT projekt vedrørende Aldous Huxleys roman "Brave New World" eller på dansk "Fagre Nye verden". Dertil skal jeg komme ind på hvad det er Huxley prøver at advare os imod. Jeg har kommet ind på hans syn på menneskeproduktionen, erotik/... -
Induktion.. Forstår ikke lige spørgsmålet...
ForumindlægDer er et spørgsmål jeg ikke forstår ved min projekt.... Hvad er relationen ved ak og ak+1. For en talfølge an=1*3+2*4+3*5+...+n(n-2). Det der forvirrer sindsyg meget er at der ligeefter står følgende: Induktionsskridt: Antag at Q(k) er sand for en eller anden bestemt værdi af k og gr red... -
Hvad går denne eksamen egentlig ud på? :)
ForumindlægHej alle sammen! Ved godt der stadig er et stykke tid endnu, men er bare nysgerrig efter at vide hvordan en billedkunst eksamen foregår. Jeg går i 1.g stx og det kan jo være at jeg enten kommer op i samfundsfag eller billedkunst. Så ville gerne vide; er det nogle af jer derude, som har været ... -
Hvordan aflæser man resultaterne?
ForumindlægHej, Mig, og mine andre gruppemedlemmer sidder med et teknik projekt i Proces, hvor vi arbejder med følgende IR og H-NMR spektre, som er et af vores emne i vores rapport. Vi har skulle lave en IR-spektroskopisk analyse af egne kanelsyrer, som skulle sendes til SDU i Odense. Vi har i dag, fået sv... -
Køer( Hjælp)
ForumindlægHej! Jeg har et projekt om køer, og har knoklet med det her spg. som jeg ikk kan besvare. Håber på nogle som kan for det er umuligt!! Lad os se om man virkelig kan gøre det umuligE! :D : Hvad er kvægets naturlige adfærd? og hvis man nu kan besvare det, kan man lige hjælpe med at besvare... -
Insulin regulerer blodsukkeret
ForumindlægHej Allesammen Jeg er i gang med et projekt omkring diabetes, og skal fortælle om, hvordan insulin, på mikroskopisk niveau, regulerer blodsukkeret, altså alt det med at den binder sig til insulin receptoren og der startes en kaskade af reaktioner, der fører til et cellullært respons. Men mit pro...
