Søgning på: historien om en ung mand. Resultater: 14601 til 14620 af 25374
-
Forslag til gode bøger på tysk?
ForumindlægHej... Jeg skal have tysk næste år, men det er rigtig mange år siden jeg sidst har talt eller læst tysk. Er der nogen der har et forslag til nogle gode og ikke alt for svære bøger på tysk, jeg kunne læse her i ferien, for at genopfriske det tyske lidt? -
Annuitetslån, jeg er lost!
ForumindlægHej... Jeg sidder her og skal dels regne ud hvor mange terminer der går før et lån er betalt af og hvor meget man i sidste ende ender med at betale.Lånet: 25000 kr.Renten: 8,4%Månedlig indbetaling: 1000 kr.Så for at finde ud af hvor mange terminer der går før lånet er betalt af bruger jeg følgend... -
Reform <> før reform
ForumindlægEr der nogen der kan af- eller bekræfte, at man i matematik lærer mere, hvis man hører til den gamle ordning og går på matematik linje, end hvis man har valgt en studieretning med mat A/B, efter et år (1g)?Sidste år brugte vi Gymnasiematematik B1 (i år: B2), men i dag kiggede i en anden bog, jeg ... -
Renæssance og den smukke krop ?
ForumindlægRennæssance handler om genfødslen hvor man søger tilbage til antikkens skømhedsidealer. Da jeg skriver en stil om dette ville jeg gerne uddybe det lidt, og en af de ting jeg skriver er ;tilbagevendelsen til antikkens skønhedsidealer afspejles bla. i kunsten hvor kroppen nu skildres som noget smuk... -
Hjælp!! :(
ForumindlægJeg har et problem. Jeg har fået er fs10 ark hvor der er en tekst der hedder "tanken tom" Der står: "Skriv din fortolkning og vurdering af sangteksten" Jeg har prøve og prøvet, men er gået i stå.. Kan i komme med inspiration? Det ville være en KÆMPE hjælp! Tanken tom Ha... -
Konservatisme!
ForumindlægHvad går konservatisme ud på?Håber i kan hjælpe! På forhånd tak! Og til dem der sidder og arbejder, god arbejdslyst :) -
Paulus
ForumindlægHvilken betydning fik Paulus for udbredelsen af kristendommen? Please svar. Tak på forhånd! -
noter
ForumindlægNormalt er jeg supergod til at tage noter til indlæring og senere eksamenslæsning, men jeg har fået et problem. Ved historiefaget bliver mine noter så faktuelt omfattende, at jeg (måske) får svært ved at overskue dem til eksamen. Er der nogle af Jer der har ideer til hvordan man får det hele med,... -
Discove
ForumindlægWho were the very first settlers in the USA? When did the Europeans come to the USA? Who discovered America ? Which country did he represent? -
fornuft og følelser- hvad styrer os.
Forumindlæghar trukket dette tema og har efterfølgende fået udleveret tekster omkring drømme og har fået til opgave at tyde to drømme..mit problem er så at jeg har 24 timers forberedelse og jeg aner ikke hvad jeg skal stille af spørgsmål i min problem formulering da jeg ikke lige er den helt store drømme ty... -
Metoder
ForumindlægJeg skal i gang med at lave min SRO, men er kommet meget i tvivl mht. hvad man kan skrive i feltet "metoder for spansk", håber I kan hjælpe lidt. -
Gratisaviser - Godt eller Skidt?
ForumindlægHvordan er jeres holdning til det eksploderede antal gratisaviser inden for de sidste måneders tid? Er i positivt eller negativt indstillede over for dette nyhedsmedie? (hvorfor?) Hvad kan vi som forbruger gøre for eller imod dette? Håber dette giver anledning til en god debat... Selv er jeg ... -
2.g opgave
ForumindlægJeg skal lave 2.g's opgave, og jeg er lidt forvirret. Den må maks. fylde 10 sider og man kan annalysere en bog eller en 2 taler mv. ud fra de danske forskellige begreber og tekstens opbygning. Nu skal vi til at have om 30'erne og så kunne det være smart hvis jeg valgte en eller anden teks... -
mangler materialer om begrebet identitet og identitetsdannelse
ForumindlægHej! Jeg er ved at forberede mig til samfundsfags årsprøve og jeg mangler virkelig noget materiale om begreberne: identitet og identitetsdannelse. Håber virkelig der er nogle, der kan hjælpe, da det er en 24 timers forberedelse, og jeg har ikke lang tid tilbage. -
Et problem
ForumindlægJeg har et problem.. Jeg søger nogen der hjæpsomme der kan hjælpe mig.. Jeg vil blive så meget glad. -
Personbunden fortæller
ForumindlægHvordan siger man personbunden fortæller på engelsk? På forhånd tak. -
SSO - hvad skriver I om?
ForumindlægHvad så, er I gået i gang med jeres SSO? Hvad er jeres emne? Jeg spørger af nysgerrighed. Jeg er nemlig selv stødt hoved ind i en mur og er ret blank mht. emne. -
Mangler inspiration til stil
ForumindlægHej, jeg har fået en stil for men har stadig ikke skrevet på den. Fordi jeg simpelthen er tom for ideer. Emnet er om noget grænseoverskriende/akavede. Jeg har oplevet noget akavet i mit korte liv, men jeg synes ikke det er sjovt nok til at skrive i min stil. Det skal lige siges at det skal skri... -
Haster!!! Hjælp mig
ForumindlægHej Jeg skal skrive en stil om hvad et godt pressefoto er.. og om en pressefotograf kan tillade sig at lave billedmæssige manipulationer. Er der nogle af jer der kan hjælpe mig og evt sige jeres mening om problemet??? Hpber virkelig på jeres hjælp. MVH en fortvivlet skoleelev -
ødipus - komplekset, please det haster!
ForumindlægHej jeg skal snart op til old eksamen, og ville spørge om der er nogen af jer der har noget om Ødipus og Ødipuskomplekset? .. har virkelig svært ved det.. håber der vil være noget der vil hjælpe..
