Søgning på: tysk disposition berlin. Resultater: 14601 til 14620 af 18958
-
oversættelse af sætning
ForumindlægEr der noget der kan hjælpe mig med at oversætte følgende tyske sætning: "Zum Geburtstag viel Glück und alles Gute" Det skal helst oversættes så direkte som muligt. Håber der er nogle der kan hjælpe. På forhånd tak. -
8 linjer - hjælp til rettelse
ForumindlægHej, jeg har brug for hjælp, til rettelse af tysk stil på 8 linjer. Jeg håber I har tid og lyst til at hjælpe mig. På forhånd mange tak. (så snart jeg høre fra jer, sender jeg det til jer ) -
1 sætning oversættelse
ForumindlægJeg skal have oversat: Vinderne går videre til Hip hop international i Las Vegas. Det kaldes også for WOD - World of Dance. til tysk. Jeg kan ikke få det til at lyde rigtigt, please hjælp :-) -
Hjæælp! - Dan sætninger i præsens passiv
ForumindlægHej! Da tysk ikke er en af mine stærke sider, ville det være til stor hjælp, hvis jeg kunne få hjælp til følgende opgaver. Jeg har selv givet et bud på, hvad jeg tror det kunne være, men vil gerne have hjælp til mine grammatikfejl. Håber nogen kan hjælpe :-) Se vedhæftet Word-fil. -
Studieretningsopgave
ForumindlægHej.. jeg går og tænker og tænker over hvad jeg skal skrive om!? Er der nogen der har nogle gode forslag?? :) Har engelsk A, Tysk A, filosofi C også kan vi selvfølgelig også vælge dansk og historie.. -
Hjælp til en sætning!
ForumindlægHvad er der forkert i denne sætning? Mit word giver en grøn streg under, så det er noget med grammatikken. Ein geheimnisvolle Mann kommt in ein Auto. Forklar venligst hvad der er galt, hvis der er nogle som er kloge på tysk derude :-) -
Slægtsforskning
ForumindlægJeg skal skrive en opgave, hvor jeg skal søge min slægt. Min familie har allerede fortalt mig meget, men jeg har et spørgsmål. Hvis min tilopldemor var kartoffeltysker, som giftede sig med en dansk mand. Er jeg så 1/? del tysker?? -
Metode i samfundsfag?
ForumindlægJeg er igang med metode i AT i samfundsfag. Jeg har lidt svært ved at finde ud af hvilke metoder jeg har brugt. Jeg har kigget på Giddens teorier omkring identitetsdannelse. så jeg har anvendt den teori på en novelle i tysk? hvilke metoder har jeg brugt? -
Forholdsord: i
ForumindlægHvordan oversætter jeg: - I nogle år var hun selvstændig - einige Jahre war sie selbständig? Er usikker på "i nogle år". Jeg mener, at man på tysk udelader "i". -
Adam af Bremen kildekritik
ForumindlægJeg skal i AT historie og religion B være kildekritisk overfor Adam af Bremen udsagn omkring at den tyske kejser Otto nærmest tvang kristendommen ned over danerne. Er der nogle der har nogle ideer til hvad man kan pointere og være kildekritisk omkring præcist? :) -
et par linjer - rettelse
Forumindlæggod aften er der nogle, der gerne vil rette et par linjer på tysk? jeg sender linjerne det som privatbesked, da det er en opgave, og gider ikke risikere, at min lærer tror, det er kopieret. Hanna :) -
Nom, akk, gen og dativ.
ForumindlægHej alle. Er der nogen der kan give en simpel forklaring på hvordan man finder ud af om en sætning er skrevet i nom, akk, gen og dativ på tysk? har aldrig forstået det, og forklaringen må gerne være på så letforståelig dansk at selv en tumpe ville kunne forstå det. Tak på forhånd! -
hjælp med denne lille sætning :)
ForumindlægHejsa, igang med at læse tysk-lektier, har forstået hele lektien eheeh, undtagen denne lille sætning, og det står ikke i ordbogen :-/Die Musik gefällt mir.Musikken X mig :-b .. det der gefällt jeg ik helt forstår. -
Berlinmuren, hjælp!
ForumindlægHej. Jeg skal lave opgave om Berlinmuren til min tysk eksame, og den skal afleveres på mandag. Jeg kunne godt bruge lidt hjælp. Er der nogen der ved noget om det, vil i så ikke skrive de vigtigste ting, bare kort omkring muren og dens fald. På forhånd tak! -
HJÆLP! haster
ForumindlægHej igen allesammen. Jeg har virkelig brug for hjælp. Har brug for at nogen vil kigge på min tysk-stil, inden jeg skal aflevere den på mandag`. Er der nogen, som kan hjælpe? skriv igen, hvis der nogen der ville hjælpe`? Mange tak -
Selim Özdogan: Im Juli
Forumindlæghej jeg har en tysk aflevering for til tirsdag, og jeg klumser rundt i teksten og er lidt forvirret,, ;S er der en/nogle der vil være så søde at skrive et referat af den,. hvis nogen har læst den ? det er hekt iorden hvis det er på dansk,. På forhånd tak ! ;D -
Underemne til Østrig?
ForumindlægHej derude! :) Har trukket Ôsterreich i tysk som overemne til eksamen og mangler et underemne er ret lost, det skal jo være noget man kan snakke om i et stykke tid.. Overvejer lidt "Berühmter Ôsterreicher" Andre forslag? Tak på forhånd! -
Rettelse af Aflevering
ForumindlægHej Sp ! Jeg har skrevet en tysk aflevering på under 300 ord . Har i tid til at kigge min aflevering igennem?da jeg vil ungå at have fejl i den. -Indtil videre ser den fejfri ud. På forhånd tak og sig til hvis i vil hjælpe :) . Jeg vil helst sende den privat. -
Lær teksten udenad?
ForumindlægHej Er der nogle, der har et godt råd til, hvordan man lærer sin tekst til den mundtlige prøve udenad? Jeg skal til mundtlig tysk i morgen og mundtlig engelsk på fredag, og jeg kan ikke huske, hvad jeg skal sige ud fra mine stikord. -
billeder - det første korstog?
ForumindlægHej.. Er ved at skrive min historie opgave, er snart færdig - men kan bare ikke finde nogle billeder af hvordan så ud, forud for det første korstog - hvor man kan se hvor stort det tysk romerske rige var.. Nogle som ved hvor der er nogle gode billeder om det?
