Søgning på: tysk analyse. Resultater: 14621 til 14640 af 38620
-
Engelsk Mundtlig Eksamen
ForumindlægHey Folkens ! Jeg skal op til Engelsk eksamen imorgen. Jeg har trukket emnet "Politics in Global World". Her har jeg fået to taler. Den ene fra George Bush og den anden fra Barack Obama. Mit spørgsmål er, skal jeg analysere en af de to taler eller begge taler ? -
Jødeforfølgelse!? Diskussion.
Forumindlæg"Hvilken betydning har det for eftertiden at samtidige øjenvidner formidler deres oplevelser fra Holocaust?" Jeg har i min SSO opgave dette diskussionemne og jeg kunne rigtig godt tænke mig at få nogle ideer, da jeg ikke selv er super god til det. På forhånd tak! -
Dolke-støds-legenden?
Forumindlægja.. er der nogle herinde der ved hvad dolke-støds-legenden er for noget? Jeg så det i en lille note til en kilde om 1.vk. Nogle der kan hjælpe? -
Mening?
ForumindlægHvad mener de med dette spørgsmål? Skriv i hvilke fag du tilmelder dig FSA (ud over dansk, engelsk, matematik, fysik/kemi). Hvis der er søgt dispensation, så du kan aflægge prøve på særlige vilkår i et eller flere fag, skal du skrive hvilke(t) fag, det drejer sig om. Hvis der er søgt dispensati... -
Samarbejdspolitikken
ForumindlægHej. Er der nogen som ved hvorfor Danmark valgte at afbryde samarbejdspolitikken? Håber i vil hjælpe! -
Besættelsen af Danmark
ForumindlægHej nogen der ved hvad årsagerne til besættelsen af Danmark..? -
analytisk geometri.
Forumindlægjeghar fået en opgave om analytisk geometri, som jeg bare ikke kanfinde ud af. jeg skalGennemgå beviserne for afstanden mellem 2 punkter, afstanden mellem et punkt og en linje, samt midtpunktsformlen. og så skal jeg forklare Cirkelen ligning. jeg håber der er nogen der har nogle gode råd til h... -
Hjælp til at finde fejl!
ForumindlægHej alle. Jeg skal finde fejl i nedstående tekst med hensyn til verberne, hvilket jeg har problemer med. De første to linjer har jeg rettet, men jeg har problemer med de sidste linjer. Einmal im Monat Martha packte packt ihr Köfferchen. Alles ist wird immer gut vorbereitet vorbereiten. Martha... -
Nürnberglove
ForumindlægHvad vil i sige lovene er repræsentativ for? -
Besættelsen
ForumindlægEr der nogle der kan hjælpe? Hvilke dilemmaer stod politikerne overfor den 9 april? -
Engelsk hjælp! :)
ForumindlægEr der nogen der vil rette min Dansk - Engelsk oversættelse? Jeg skal bruge den i skolen imorgen og jeg føler der er nogle fejl. Har bare brugt gyldensdals ordbog, så jeg håber det meste af det passer :) Alice er en ung amerikaner på rejse I Europa. Hun skriver følgende bemærkninger I sin da... -
En enkelt sætning
ForumindlægJeg har lidt problemer med den her sætning: Was findet die Deutschen an Österreich bzw. Dänemark so schön? Er spørgsmålet: hvorfor de synes Danmark er så skønt, eller hvad tyskerne synes er skønt ved både Danmark og Østrig? Håber i kan hjælpe mig, på forhånd tak ... -
Hjæælp :(
Forumindlæghej allesammen!har lige brug fo en hånd. Nogen der har haft nogte om Schweiz. Jeg skal fortælle lidt om schweiz på Tysk i morn? Håber nogen der finde goder links eller indlægger nogle opgaver i har lavet om Schweiz?ps: Håber nogen der hjælper mig =)forsæt en god aften :D -
tysklærer søges!
ForumindlægYes. Er 18 år og skal have tysk her næste år, går i 2.g og det er sidste år jeg skal have det. Niveauet er b-niveau. Bor i Risskov/Egå området.. jeg ved ikke om der er nogen der kender en tysklærer der underviser privat eller selv har haft gode oplevelser med en. Så skriv lige en mail til mig på,... -
Kvindebevægelsen og strukturationsteorien
ForumindlægHej Jeg er ved at skrive SRP. Og jeg skriver om kvindefrigørelse i 1960'erne og op til i dag. Jeg tager udgangspunkt i serien Mad Men og i Anthony Giddens strukturationsteori. Jeg er kommet til den del hvor jeg skal analysere "historie delen" og da jeg mener at Betty Friedan og ... -
AT 2012: Katastrofen - årsager og konsekvenser
ForumindlægJeg er kommet til mit metode afsnit og er i tvivl om, hvilke metoder jeg har brugt. Jeg skriver i historie A og biologi B og arbejder med disse punkter: - Hvorfor er pesten en katastrofe? - Hvordan fungere imnuforsvaret med henblik på baktierer - Analyse af pestens konsekvenser med henbli... -
Er det ok at fortælle handlingen løbende?
ForumindlægJeg sidder her og skiver en analyse og fortolkning at Naja Maria Aidt's "Som englene flyver" Jeg synes at der er så mange kringlekroge at jeg egentlig gerne vil fortælle handlingen løbende, så jeg kan få alt med, men er det ok? Man siger jo handlingen skal være kort, men samtidig ... -
Fortolkning...
ForumindlægHej alle sammen! Her for nogle dage siden fik jeg en lektie for, hvor jeg skulle fortolke et billede og derefter lave en stil, hvor en af personerne er med. Han sagde vi ikke skulle lave noget med en analyse, sådan som jeg forstod det. Han sagde vi kunne starte med "Jeg får ud af dette... -
Hvordan skal det uddybbes?
ForumindlægHej alle, Jeg skal snart op til mundtlig fremlæggelse i AT. Jeg ved at metoden indenfor dansk er den hermeneutiske spiral, hvor man analysere og fortolker. men det er ikke nok at sige den enkelte sætning. Hvordan skal det siges? hvordan skal det uddybbes= hvordan kan jeg komme fra at fortælle ... -
Plc kurven for hudpleje?? Hjææælp!
ForumindlægHej. Jeg skal lave en Boston analyse ud fra 5 forskellige hudpleje produkter. Hhv. dagcreme, lotion, øjenskygge,eyeliner og solcreme. Jeg har regnet den relative markedsandel ud, men skal jo have markedsvæksten med også. Dertil skal jeg vel lave en PLC kurve, men hvordan kan jeg gribe det an?...
