Søgning på: religion eksamen stx. Resultater: 14641 til 14660 af 40685
-
Vikingetiden
ForumindlægHej jeg skal besvare et spørgsmål som jeg har lidt svært ved at finde hoved og hale på: • Hvordan var vikingernes samfund opbygget? Jeg ved der var mange "konger" fordelt ud på byerne og at de havde mønthandel Er der en der vil hjælpe med resten? På forhånd tusind tak -
Bølgetyper
ForumindlægHejsa. Jeg sidder og laver eksamensspørgsmål og er der en der kan hjælpe mig med at fortælle mig lidt om: impulsbølger, kontinuerte bølger og mekaniske bølger. På forhånd tak :) -
Klagebrev karakterer
ForumindlægHej. Jeg står her som 3g'er og er utilfreds med to af mine årskarakterer. Jeg har snakket med min studievejleder og han mener at der kun er belæg for den ene, men at jeg skal skrive til min rektor om at jeg gerne vil klage. Er der nogle der har prøvet det og kan give mig en lille skabelon på... -
BONUS FOR FAG
Forumindlæghejsa:) (dette er spurgt igen, da det blev spurgt i det forkerte forum første gang) Hvis jeg har matematik, kemi, dansk, engelsk og matematik og teknikfag på A niveau, og kommer ind på et universitet indenfor to år, hvor meget kan jeg så gange mit snit med? -
Differential ligning
ForumindlægHej, hvordan løses denne? -
Prøve i fysik
ForumindlægSkal op i fysik på tirsdag. Læreren har ikke fortalt en skid. Alle sidder og er ved at tisse i bukserne !! Hvad er kravene i fysik ?? - skal man vise en formel? (komme frem til en ??) - skal man kunne alle begreberne udenad? Hvad skal man gøre for at bestå og score et 12-tal?? Må man også h... -
Hjælp til RStudio.
ForumindlægJeg skal udregne et 95% konfidensinterval for hannernes længde (se billede), men jeg er blevet i tvivl om hvordan jeg skal gøre. (Opgave a) Jeg har prøvet at indtaste oplysningerne som jeg tror de skal indtastest og har fået følgende resultater, men jeg er som sagt i tvivl da jeg ikke er stærk i... -
Må gymnasiet, rektor halvere mit samlet snit?
ForumindlægHvis jeg har et samlet snit på eks. 3.5 for at diminterere som student, må rektoren så ringe en person op og sige at man ikke diminterere og hans begrundelse er: Dit samlet snit skal divideres med to, som er standpunkts og eksamenskarakter. Altså 3.5/2=1.6 som ikke er nok. -
Variable
ForumindlægHEJ jeg vil høre om det en rigtig udregning a) Jeg bruger en eksponentiel funktion y= b * a^x fordi der er en fast vækstrate. B= 950 individer i 2010 A= 1,034 (r +1) X= antal år efter 2010 y= 950 * 1,034^x b) For at finde fordoblingstiden skal jeg bruge formlen y= 950 * 1,034^x.e -
EPR opgave
ForumindlægHejsa Jeg ville hører om der var nogen som kunne hjælpe mig med min EPR eksamen, jeg skal lave en synopsis ud fra min problem formulering. Her skal både dansk a og samfundsfag b indgå. Min problemformulering lyder: Hvordan kan man i romanen "Fodretid" af Anne Marie Løn se, hvorledes... -
Gennemsnitskarakteren i ét fag?
ForumindlægHejsa! Jeg har kigget på en videregående uddannelse, hvor adgangskrav er som følge: Specifikke adgangskrav er engelsk B og matematik B. Alle fag skal være bestået. Bemærk: For at blive optaget skal du have matematik på mindst B-niveau med et gennemsnit på mindst 6,0 og engelsk på mindst B-... -
SU for Juli
ForumindlægHej!! Når ens sidste eksamen lægger d.19 Juni, får man så SU den 30 Juni???? På forhånd tak Venlig hilsen Mille -
Årskarakter
ForumindlægHvad er det, man kan bruge sine årskarakter til i de fag som man skal til eksamen i? Bliver de ubrugelige eller kan de trække ens eksamenskarakter op? på forhand tak skal i ha -
Reeksame HF-enkeltfag
ForumindlægHej Er det muligt at tage re-eksame i HF-enkeltfag, selvom man har bestået, men dårlig karakter? venlig hilsen -
dumpet eller ej?
ForumindlægHvis jeg har fået 7 i skriftlig matematik A niveau og jeg får 00 til skriftlig eksamen? har jeg så dumpet mat A eller ? -
Differentialligninger hjælp
ForumindlægHej. Jeg sidder og skal til mundtlig eksamen i Mat A stx niveau på tirsdag og er helt blank på differentialligninger. Vi har desværre en risiko på 24 % for at trække et spørgsmål med det så derfor må jeg hellere komme godt igennem det. Men jeg kan simpelthen ikke forståe det. Vi har fået ... -
Antal eksamner i gymnasiet
ForumindlægHej Alle. Går i 3.g og har lige fået at vide at jeg skal op i mundtlig biologi og engelsk plus selvfølgelig AT. Derudover skal jeg op i 4 skriftlige prøver. Mit spørgsmål er hvor mange eksamener man skal op i gennem gymnsiertiden, for kan virkelig ikke finde ud af om AT tæller med eller om det b... -
Kold Krig og Palæstina - HJÆLP - haster :(
ForumindlægHej alle... Jeg er igang med 24 timers eksamen i historie og har trukket den kolde krig med fokus på Koreakrigen. I mine noter kan jeg se, at man kan perspektivere til Palæstinakonflikten, men kan ikke lige komme på noget konkret i Palæstinakonflikten, der er til sammenligning med den kolde krig ... -
Dumpe i skriftlig
ForumindlægHej bois & girls! Står i den situation at jeg har fået 4 i mundligt og 02 i skriftlig engelsk til årskarakter! Nu har jeg så trukket engelsk skriftlig til eksamen her, så min spørgsmål lyder, hvad sker der hvis jeg dumper denne eksamen? Har jeg så dumpet hele faget eller? Og hvis jeg dumper dette... -
Snit under 2 hva gør man
ForumindlægHey derude jeg går på 2. år i HF og havde et snit på 0.3 fra 1. år. jeg tænkte på om man kan læse enkeltfag på en vuc hf i samme fag som man har været til eksamen i for at forbedre sine karaktere hvis mit snit skulle ligge under 2 efter jeg har været til mine sidste eksamener ? hvad sker der ...
