Søgning på: engelske socialister holger drachmann analyse. Resultater: 14741 til 14760 af 45451
-
hjælp til en god afslutning
Forumindlæghej guys jeg har analyseret et maleri, som hedder Hip hip hurra. jeg er blandt andet kommet ind på linjernes betydning, lyset, skyggerne og farverne, men jeg ved ikke hvordan jeg skal afslutte den. min analyser stopper midt i det hele synes jeg, og jeg ved ikke hvad temaet og budskabet i mit b... -
HJÆLP DANSK EKSAMEN
ForumindlægHej Allesammen. Jeg skal til eksamen her snart og til det skal jeg analysere en sang - men jeg er helt på bar bund og kan ikke finde nogen sang som jeg synes er god til at analysere til en eksamen. Hvis i har nogle sange, så skriv dem i kommentaren! Tusind tak på forhånd. PS: Jeg går i 9. klass... -
Termodynamikkens 2. lov og universet
ForumindlægHvordan kan universets udvikling forklares ved termodynamikkens 2. lov? Lige efter Big Bang var al stof og energi fordelt jævnt i det stadigvæk relativt lille univers. Med tiden dannedes der planeter, stjerne osv. Går dette ikke mod termodynamikken 2. lov? -
Er dette et abstract??
ForumindlægJeg vil gerne høre om dette er det de mener med et abstract?? Altså ved godt det skal være engelsk, men ud over det. :) Abstract: Denne opgave indeholder en undersøgelse af den såkaldte fedmeepidemi, og dette bliver underbygget af nogle undersøgelser fra bl.a. nogle ugeskrifter fra læger. Det e... -
Litterær artikel
ForumindlægSkal man skrive et resumé i en litterær artikel eller kan man nøjes med direkte, at lave analysen/fortolkningen? -
Ideer til emner?
ForumindlægHej. Vi skal til at have SRP, jeg går i 3.g på Struer gymnasium. Vi skal have engelsk med som hovedfag, da vi har det på A-niveau, og derefter er der frit valg af det andet fag. Psykologi, spansk, dansk, historie, samfudnsdag, idræt. Hvis i selv har skrevet SRP vil jeg gerne høre hvad i valgte af... -
Stil
ForumindlægGodaften derude i stuerne, Jeg sidder og skal lave en afsluttende stil i 3.g, engelsk b-niveau og jeg kunne rigtig godt bruge noget hjælp til at rette den igennem for grammatik- og sprogfejl. Er der nogle af jer, der kunne være interesseret i at hjælpe mig? Jeg er ikke meget for at lægge stilen h... -
hvordan kan jeg blive bedre
ForumindlægNogen der har en ide og hvordan jeg kan blive en del bedre til engelsk? Jeg står i den situation at jeg ikke helt præcist ved hvor mit niveau ligger, men jeg ligger ikke helt på b niveau. Jeg er meget forvirret over hvordan jeg skal starte med at forbedre mig. Jeg skal til eksamen om 5mdrs ti... -
Hjælp til emnevalg SRP
ForumindlægHej. Jeg skal skrive SRP/SOP snart, og skal allerede vælge et emne til på fredag. Jeg har valgt fagkombinationerne Matematik/Idehistorie eller Matematik/Engelsk Jeg har tænkt over lineære regressioner i form af forudsigelser af fx befolkningstal osv eller om Logaritmer, men min lærer vil helst... -
Sfærisk geometri
ForumindlægHej. Er der nogle som har nogle gode noter om koordinaterne i sfærisk geometri? Jeg har prøvet at finde frem til "hvad det egentligt er", men kommer kun frem til hvad de pågældende symboler og størrelser angiver. Jeg kan ikke få en dybere forståelse, således der kommer en større helhed. -
Grammatik-Pronomen fejl
ForumindlægHey hvad er fejlen i denne sætningen med beggrundelse, jeg kan godt se at det er "which", men hvorfor? The place is idyllic with tall, green trees which leaves are shiny. mange tak på forhånd! -
magellan
Forumindlægheej jeg skal skrive en opgave om magellan. Er der nogen der kender noget til ham og har nogle gode informationer der er vigtige at vide vil jeg meget gerne ha lidt hjælp :D. -
Frankenstein
ForumindlægHey folkens..Jeg forstår simpelthen ikke hvem Frankenstein er.. nogen der lige kan fortælle mig hans historie??? -
Sygeeksamen 2011
ForumindlægGoaften. Hvis nogen herinde har været til sygeeksamen i Dansk i 2011 på HHX, og kender titlen på opgave(-n/-erne), må i meget gerne skrive. - På forhånd tak. -
Emne om Platin
Forumindlæghallårj..øhm jah jeg har i fysik fået en opgave om at jeg skal skrive om platin, Pt 78 og jah .. jeg kan altså næsten ikke finde noget om platin på nettet.. det eneste der kommer frem er noget om platin plader som sangere har vundet og det er jo ikke hvad jeg har brug for... så hvis DU ved noget ... -
Tage to England om 5 uger sætning
ForumindlægHe is going to England in 5 weeks=han tager til England om 5 uger? Korrekt? Tak på forhånd -
Kranspulsåren og kredsløb.
ForumindlægHej.Har lige to spørgsmål1.Hvor findes kranspulsårerne (og hvad funktion har de)2.Er koronararterierne det samme som kranspulsårer?PÅ forhånd tak. -
Mao Zedong tale
ForumindlægHej Er der nogen der ved hvor man kan finde en tale omkring Mao's politik "Det store spring fremad"? -
Our Nicky's Heart
ForumindlægHej derude! Er der nogle derude der har lavet summary-delen af denne stil? Det er "Section B" i sættet. Brian. -
3. års opgave - Fibonicca tal og Pascals trekant..
ForumindlægHalløjsa.. Jeg har valgt at skrive min 3. års opgave i matematik. Den skal starte med noget om fibonacci tallene og derefter gå over i pascals trekant.. nogle der har nogle gode ideer, literatur, hjemmeside, eller bare noget andet der kunne være brubart til denne opgave?? har selv kigget lidt ru...
