Engelsk

hvordan kan jeg blive bedre

19. januar 2021 af Samfundsfagsfidusen - Niveau: B-niveau

Nogen der har en ide og hvordan jeg kan blive en del bedre til engelsk? 

Jeg står i den situation at jeg ikke helt præcist ved hvor mit niveau ligger, men jeg ligger ikke helt på b niveau. Jeg er meget forvirret over hvordan jeg skal starte med at forbedre mig. 

Jeg skal til eksamen om 5mdrs tid, jeg er ekstremt stresset over hvordan jeg kan blive bedre både med at snakke og grammatiken. 

håber virkelig at der er en kan hjælpe.  


Brugbart svar (2)

Svar #1
19. januar 2021 af OliverHviid

Hvis du har problemer med grammatikken, så vil jeg anbefale dig at overveje hvilke problemer du har. Når du har fundet ud af hvad du har svært ved, så prøv at forstå emnet bedre, og herefter lav en masse øvelser. Hvis du f.eks. har problemer med udvidet tid vs. simpel tid, jamen så kan du jo bruge din lærer og spørge om han/ hun ikke har nogen ekstraopgaver indenfor emnet. Du kan også prøve at søge efter videoer på f.eks. Youtube - der kan man nok også finde noget. Når det kommer til ordforråd, så er det bedste man kan gøre simpelthen at anvende sproget. Se feks. engelske serier/ film (med engelske undertekster)/ læs engelske bøger/ aviser, og notér så de ord/ udtryk som du ikke forstår, og prøv så bagefter at lave en masse sætninger med de nye ord, så du netop får gennemarbejdet dem. Hvis du har engelske venner, kan det også give rigtig meget at tale engelsk med dem, men du kan også øve alene ved blot at tale - ja, tal til lampen, væggen, hunden eller hvad ved jeg; så længe du får brugt sproget, så er det godt (så bliver du også mere vandt til udtalen osv.) Så prøv at få anvendt det engelske sprog så meget som muligt - så skal du nok blive bedre.


Svar #2
20. januar 2021 af Samfundsfagsfidusen

Tusind tak :)


Brugbart svar (1)

Svar #3
20. januar 2021 af Stygotius

Det er nogle rigtig, rigtig gode anbefalinger som OliverHviid her har givet.

Især er engelske serier som "InspBarnaby" og "Lewis" og "Insp. Morse" gode  at lære af da man her taler en meget tydeligt og let forståeligt engelsk.


Svar #4
20. januar 2021 af Samfundsfagsfidusen

Tusind tak :) 


Skriv et svar til: hvordan kan jeg blive bedre

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.