Søgning på: dansk politik samfundsfag. Resultater: 14821 til 14840 af 48880
  • Journalist

    Forumindlæg
    Skal man ikke vælge at læse journalistik bare fordi man kun få 7 i danske stile? Skal man opgive sin drøm udelukkende derfor? Eller hvad mener du? Kh Ditte
  • Tysk genier søges :P - rettelse ..

    Forumindlæg
    Heii.. jeg har skrevet denne del af en tysk stil.. håber at der er nogle der gider at kigge på den .. :-? Ein Porträt von einer tatkräftig Schauspielerin Franka Potente, die eine deutsche Schauspielerin ist, wohnt jetzt in den USA. Frühere hatte sie in Berlin, mit ihrem Freund, gewohnt, aber...
  • Nazisme | Ideologi

    Kompendie
    Nazisme er navnet på en politisk bevægelse og en række ensartede idéer, en ideologi, om en ekstrem højreorienteret holdning til samfundet. Nazismen opstod i Tyskland kort efter afslutningen på Første Verdenskrig som modbevægelse til socialismen og som reaktion på det politiske og økonomiske kaos ...
  • klimakonference

    Forumindlæg
    Jeg ville virkelig blive glad hvis der er nogle der kan hjælpe mig. Er igang med at skrive en samf opg hvor en af opgaverne lyder: DK skal afholde klimakonference til december. Opstil 2 hypoteser om hvordan DK kan udnytte sin magt i international politik til at få gennemført en politik, som ligge...
  • hjælppp

    Forumindlæg
    Hej er der nogen der kan forklare mig hvorfor det nedenstående er sekularisme. Visse regimer i den muslimske verden, deriblandt Sudan, Afghanistan, Iran og Saudi-Arabien misbruger religionen for at fremme politiske mål og for at undgå denne sammenblanding mener vi, at en adskillelse af religion ...
  • blækregning fsa maj 2010 opg 1,7

    Forumindlæg
    Hvor mange danskere besøgte Eiffeltårnet i 2005? oplysninger: Eiffeltårnet havde 6428441 besøgende i alt 57% kom fra Vesteuropa 1% af de besøgende fra Vesteuropa kom fra Danmark Håber I kan hjælpe.
  • Essay om feminisme - OD stilehæfte 2003

    Forumindlæg
    Hej Skal skrive dansk essay om feminisme... Det er nummer 6 i OD stilehæftet fra 2003 om Cambodja.Nogen der har skrevet stil om det før eller evt bare har noget klogt at sige om mænd og kvinders forskelligheder?
  • terminsprøve

    Forumindlæg
    hejsa jeg var til terminsprøve i går i dansk. jeg valgte at skrive vider på en novelle der hed begravelse og den blev rigtig god. er der nogen der ved hvem der har skrevet den, det kan jeg nemlig ikke huske. Tak
  • Kurs

    Forumindlæg
    Hvordan regner man dette ud? På Hven lejer familien cykler til alle. Lehen for en cykel er 60 svenske kr. om dagen. Kursen for svenske kroner er 88,52 Hvad bliver familiens udgift i danske korner til leje af cyklerne? På forhånd tak :-)
  • Farmacistudiet

    Forumindlæg
    Hej, Er der nogle der kan fortælle noget om hvordan farmacistudiet(KU) er? Både hvad angår det faglige men også det sociale? Hvordan er kønsfordelingen? Har hørt at der er mange ikke etnisk danske elever- passer dette? ( ikke fordi jeg har noget imod det- ren nysgerrighed)
  • Hjælp

    Forumindlæg
    Er der nogen der nogle idéer til hvad man kan skrive om i DIO? Overemnet er 'globalisering' og jeg skriver i fagene dansk og engelsk... I behøver ikke svare om, hvordan jeg skal finde frem til det, men hvis I blot kunne angive nogle emner, ville det være super!
  • rigtig oversat?

    Forumindlæg
    Den danske: Og de penge, vi har betalt for rejsen, får vi nok aldrig igen (zurück). Den tyske: Und das Geld, das wir für die Reise bezahlt haben, bekommen wir wohl niemals zurück.
  • Analyse

    Forumindlæg
    Hi jeg skal anden år opgave i dansk.. og jeg har valgt at analysere "Den ubetænksomme elsker" der er skrevet af leif Panduro... er der nogen der har arbejdet med den?? plz svar mig.. :D
  • Skriftlige karaktere - stx

    Forumindlæg
    Ville bare hører om der er nogle der har fået deres skriftlige karaktere tilbage (stx) og hvordan det er gået?Det virker som om det er mange der har klaret sig dårligt i dansk, i hvert fald dem jeg lige har snakket med, så ville lige høre her inde hvordan det egentlig er gået også i andre fag self?
  • Medicin og engelsk

    Forumindlæg
    Hej Da jeg er blevet optaget på medicin-studiet i Århus kunne jeg godt tænke mig at høre, om engelsk indgår meget i studiet? Altså er bøgerne primært på dansk eller engelsk? Og er niveauet af engelsk rigtig højt? Venlig hilsen
  • ét ord?

    Forumindlæg
    Hejsa (: ! Jeg sidder lige og mangler ét ord på engelsk.. problemet er. jeg ved faktisk heller ikke, hvad det hedder på dansk.. Altså det rum man sidder i, når man er til samtale med en psykolog? -Meget gerne på et hospital, da der her er tale om en meget svær mentaltskadet.
  • EKSAMENEN HJÆLLLP!!

    Forumindlæg
    skal til og op til eksamen i mundtlig dansk, matematik, eng, tysk og fysik. Nogle gode ideer til ting som skal med eller ting som er gode at få læst på? Gode råd til eksamen? og gode råd til evt. disposition?
  • Bestie Ballet HJÆLP

    Forumindlæg
    Hej. Jeg sidder her med novellen "Bestie Ballet", som jeg skal analysere til min dansk eksamen næste måned. Jeg har meget svært ved at forstå den og jeg tænkte på om jeg kan få lidt hjælp? Hvad er budskabet i novellen??
  • Fader Amaros forbrydelse

    Forumindlæg
    Hej.. Er der nogen der ligger inde med et DANSK referat af den spanske film "El crimen del padre Amaro"/"Fader Amaros forbrydelse".. Gerne detaljeret? Kan ikke støve filmen op nogen steder..
  • Hjælp

    Forumindlæg
    Ville være super dejligt hvis i kunne hjælpe mig med hvad svaret til dette spørgsmål er: Spørgsmålet: Hvorfor er der forskel på næringsstoffer i dansk jord? I må også gerne sende et link hvor jeg kan læse om det, op til jer. Tak til dig/jer der gider at svare! :)