Søgning på: fysik eksamen htx. Resultater: 14861 til 14880 af 47924
-
Eksamen synopsis (24 timers forbedrelse) - Velfærdssamfundet - Problemstilling okay eller ej?
ForumindlægHej, jeg er igang med min 24 timers eksamens forbedrelse og trak "Velfærdssamfundet". Har en masse ideer men det kræver jo selvfølgelig at jeg har en ordentlig problemstilling. Er kommet op med 4 spørgsmål som jeg så vil bygge min synopsis op omkring men ved ikke om den er god nok? (m... -
Meritoverførte karaktere?
ForumindlægHej hej Det er sådan at jeg har fået meritoverført 2 karaktere fra htx til HF. Men da jeg endnu ikke har beviset endnu fra HF, da jeg mistede en eksamen, som jeg så skal tage til sommer, har jeg kun en protol med karaktere fra eksmanerne ,plus de meritoveførte karakter. Men jeg ønsker alligevel ... -
Hvis jeg ikke tager tysk eksamen, kan jeg stadig så starte på UNI efter sommer?
ForumindlægHej alle. Da jeg er startet på en HF efter den nye reform, er vi blevet stillet kravene 250 ekstra timer(som skal være fremmedsprog) og et fag som skal hæves til A på andet år. Tysk er ikke et adgangskrav til min valgte uddannelse(som er søgt i kvote 2), ej heller engelsk A som er mit fag der... -
formler til AT tsunami
Forumindlæghej nogen der kunne give mig nogle formler eller ider til hvilken formler jeg kan fortælle om til emnet tsunami forklaret fysik ... det er til AT eksamen hvor jeg bare skal fortælle om religion og fysik så jeg ville vide om nogle formler kunne være gode at fortælle help please:) -
Neutralisation, forsøg?
ForumindlægHej ! Skal snart til eksamen i fysik (fsa) .. jeg er i gang md at skrive dispositioner til alle emnerne, men kunne ikkke finde flere forsøg under neutralisation. Har disse 2 forsøg: - Neutralisation , saltsyre med natriumhydroxid - Fra første forsøg, vise at det er blevet neutralt (vand o... -
Gini-koefficient - Metoder i Matematik - AT eksamen i 3.g (Grænser om ULIGHED)
ForumindlægHej! Jeg skal til eksamen i AT i morgen, og mit emne er grænser for ulighed, hvor jeg skriver i matematik og samfundfsfag. Det eneste jeg ikke har styr på er metoderne i matematik.. I matematik har jeg udregnet gini-koefficienten og lavet nogle modeller, der viser sammenhængen mellem gini-koef... -
Gini-koefficient - Metoder i Matematik - AT eksamen i 3.g (Grænser om ULIGHED)
ForumindlægHej! Jeg skal til eksamen i AT i morgen, og mit emne er grænser for ulighed, hvor jeg skriver i matematik og samfundfsfag. Det eneste jeg ikke har styr på er metoderne i matematik.. I matematik har jeg udregnet gini-koefficienten og lavet nogle modeller, der viser sammenhængen mellem gini-koef... -
Elproduktionens energiomdannelse (24 timers eksamen i 1.g, så gerne hurtig hjælp)
ForumindlægHej kunne godt bruges lidt hjælp til forklarigen af de energiomdannelser der sker i en elproduktion i et kul/olie kraftværk, herunder især den energi som godt "tabt": Jeg har forstået det således: På elværkerne omdannes den kemisk energi i form af kul eller olie til termisk energi i k... -
Eksamen dansk - ''Engelen'' af H.C. Andersen
ForumindlægJeg har virkelig brug for hjælp hurtigt! Jeg skal op til eksamen på tirsdag i mundtlig dansk, og jeg har valgt en tekst som hedder ''Engelen'' af H.C. Andersen. Problemet er bare, at jeg faktisk er kommet i tvivl efter jeg har valgt den. Jeg har problemer med at analysere den og... -
Glycolyse/citratcyklus/elektrontransportkæden
ForumindlægHej Er det nødvendigt at kunne alle de enkelte reaktioner i hver enkelt respirationstrin udenad, eller er det fint blot at kunne huske, hvad der overordnet dannes, forbruges og transporteres rundt? Jeg tænker her i forbindelse med en mundtlig eksamen. -
Medicin adgangsgivende snit
ForumindlægRygtet fortæller, at pga. en begrænsning af de svenske og norske studerende på KU, så kan det forventes, at det adgangsgivende snit til fx Medicin falder snart, muligvis til sommer! Er der nogen der kan bekræfte det rygte - og evt. har yderligere informationer om hvad adgangskravet i så fald bli... -
Eksamen - hvilke historier til disse emner? (hemingway, carver, man's dual nature, fantasy)
ForumindlægHej, Jeg skal op til mundtlig engelskeksamen om en lille uges tid. Disse emner er opgivet: Ernest Hemingway, Raymond Carver, Man's Dual Nature og Fantasy. Kan I komme på nogle short stories/uddrag fra romaner, der vil være en stor sandsynlighed for at trække? De er typisk 2-5 sider og skal væ... -
Kan denne problemformulering bruges? - AT eksamen i SA og Bi (GMO afgrøder)
ForumindlægHej :) Jeg skal til at lave synopsis til AT-eksamen, men er meget i tvivl omkring min problemformulering og opgavens fokus. Jeg har måske taget munden lidt for fuld... Emnet er mad og mennesker, og jeg har så valgt GMO-afgrøder i u-landene som underemne. Jeg skriver i samfundsfag A og biologi B... -
VUC og 7 skala
ForumindlægHej derude! Jeg stødte tilfældigvis inde på denne her side http://www.vucroskilde.dk/index.php?id=703 Kan det passe at den karaktere man får (7 skala) den skal ganges med det tal der står uden "Karakteren tæller (vægt): gang med" Eller er det noget jeg har misforstået? Fx får jeg 4... -
Lys Forsøg
ForumindlægHej :) vi sidder to piger med fysik eksamens projekt. Vi mangler bare et fedt forsøg med lysbølger, eller lysets hastighed. Andre forsøg med lys kan vi også godt bruge :) Hilsen Maria og Annija -
Noter!!
ForumindlægHeey derude. Jeg skal snart til eksame, og mangler virkelige nogle notater. Er der nogen, der har noter til fysik og kemi fra folkeskolen (9. klasse). Smid lii en bedsked, så sender jeg jeg miin mail. ;D Håber virkelii i vil hjælpe. -
uddannelsesønske
ForumindlægHej allesammen Jeg skal til at starte på gymnasiet, men fik at vide at jeg muligvis ikke er uddanbelsesparat. Jeg hørte at man gymnasiet kigger på ens karakter og laver en revurdering. Altså omkring uddabnelseaparatheden. Hvis gymnasiet er enig med Uu vejleder... -
Går op til eksamen med teksten ''lønningsdag''. Vil gerne havde jeres input.
ForumindlægHej alle Jeg går i 9. klasse og skal derfor snart op til eksamen i mundtlig dansk. Jeg trak perioden det moderne gennembrud, og skulle vælge en tekst fra denne periode. Her har jeg valgt teksten lønningsdag, der kort sagt omhandler arbejdernes tilværelse, kontra den rige værksejers i en lille ha... -
Psykologi VS Medicin
Forumindlæghej alle sammen. Jeg er 14 år og går i 9.klasse. jeg går lidt rundt med et dilemma. Det er sådan at vi snart skal vælge hvilken studieretning vi skal tage, men problemet er at jeg ikke ved hvor jeg vil hen. Jeg elsker humanistiske fag, men på samme tid elsker jeg også matematik og Naturvide... -
Hjælp
ForumindlægHejsa, jeg har sidste år afsluttet fysik på 02. jeg havde fysik på c. jeg har i de to andre c-fag fået 7. jeg er i tvivl om jeg skal have fysik på b i 3.g. hvad ville i gøre? er fysik b-niveau meget svært? hvad ville i gøre? altså ville i synes det var fint at få 02 i fysik som c-fag? synes i jeg...
